Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple som fondvägg?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-05-01 20:43

Snart är jag ledig en längre tid och tänkte passa på att renovera köket hemma. En alldeles galen idé föddes just om att man kanske borde ha ett snyggt Apple-motiv på väggen istället för en, bara vit trist vägg?

Kom igen, hjälp mig med inspiration!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2011-05-01 21:16

Vit tapet med silvriga äpplen på. Fräckt så fräckt!

Glöm inte att måla en röd, en gul och en grön fylld cirkel längst upp i vänstra hörnet av fönsterkarmen...

1) Hitta ett skönt motiv

2) Rastera och skriv ut

3) Återkom med foto på resultatet

Sen är det kanske inte fel med några tavelramar på väggen...

Smaken är som baken, men själv skulle jag aldrig vilja låta ett varumärke, oavsett vilket, få ett sånt inflytande över mitt liv. För mig signalerar det konsumtionssamhällets seger över människans egentliga behov.

Sen är ens hem ju inte bara till för en själv, utan också för andra familjemedlemmar, vänner, besökare, och i förlängningen kanske också en köpare, och särskilt när det gäller det sistnämnda är den typen av utsmyckningar bara negativt.

För övrigt måste du väl inte ha en "vit trist" vägg, bara för att du inte väljer ett Apple-motiv – hela världen badar ju i färg och mönster, utbudet är ju enormt, så du kan ju liva upp på mängder av andra sätt också.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Smaken är som baken, men själv skulle jag aldrig vilja låta ett varumärke, oavsett vilket, få ett sånt inflytande över mitt liv...

Har precis samma känslor. Artister är en sak, där kan man känna ett slags åtagande och passion, men en firma kan helt ändra inriktning, bli uppköpt eller annat. Att måla om en vägg är inte så farligt, själv har jag funderat tatueringar och då blir det lite värre. Goflorps multi-färgade Apple står visserligen för en begränsad tid som aldrig kan ändras som så, men om Steve Ballmer tar över Apple när Jobs slutar så har nog inte äpplet samma charm...

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Sen är ens hem ju inte bara till för en själv, utan också för andra familjemedlemmar, vänner, besökare, och i förlängningen kanske också en köpare, och särskilt när det gäller det sistnämnda är den typen av utsmyckningar bara negativt.

Men det beror ju också på familjemedlemmarna... Sitter man som jag i ett hus där alla har varsin Mac, och jag menar ALLA !! Min 2-åriga dotter har nu fått sin egen PowerBook G4 15" 1.5GHz som hon har sina engelska barnprogram på. Alla i familjen har insett skillnaden mellan en PC och en Mac.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

För övrigt måste du väl inte ha en "vit trist" vägg, bara för att du inte väljer ett Apple-motiv – hela världen badar ju i färg och mönster, utbudet är ju enormt, så du kan ju liva upp på mängder av andra sätt också.

Fast jag tycker ändå det låter helt ok vi närmare eftertanke. Gör något riktigt udda, fotografera och lägg in här http://www.99.se/99lounge/281306-saker-med-apple-logga-pa.html

Tröttnar du är det bara att slipa ner och måla om.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-05-02 20:47
Ursprungligen av Dalle:

Snart är jag ledig en längre tid och tänkte passa på att renovera köket hemma. En alldeles galen idé föddes just om att man kanske borde ha ett snyggt Apple-motiv på väggen istället för en, bara vit trist vägg?

Kom igen, hjälp mig med inspiration!

Det låter som en väldigt bra idé! Jag tycker det skulle vara snyggt med ett ljust grått äpple på den vita väggen. Så ljust att det liknar en skugga bara. Ja, det skulle vara fint.

Och tröttnar du på motivet så är det ju bara att rolla över.

  • Medlem
  • 2011-05-02 20:54

Jag får fundera på saken. Men jag resonerar som Eva med flera. Tröttnar man så är det bara att måla över. Det är ingen tatuering vi snackar om.

Mitt tips är att du gör något som är din egen "take" på ämnet och inte ett Apple äpple rakt av.

Behöver så klart inte vara som killens motiv i mitt första inlägg, men den typen av eget.

Och glöm inte att fotografera/lägga upp, tack.

Om man vill vara väldigt diskret väljer man färg i samma kulör fast med olika glans.

1
Bevaka tråden