Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon Monty Pythonexpert i huset?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har vi någon expert på Monty Pythons Flying Circus här ?

VAR återfinns den här sketchen;

Scen; Armehögkvarteret.

Hög militär sitter, in kommer annan militär. Skriker gapar, gör honnör, marcherar med långa ben (John Cleese?) och går fram till skrivbordet och smäller långa blommor rakt i bänken och vrålar "YOUR LUPINS SIR!"

Sökt över hela halva Internet men hittar bara en massa referenser till "3:11, "Dennis Moore" "
och den är det inte... (Där rånar Cleese rika i en Robin Hood-pastisch på deras Lupiner och säger "Your Lupins please...") den är det alltså INTE.

Någon expert på området?

Trodde jag sett allt av Monty Python men den här är mig obekant.

Det behöver ju inte vara en hel sketch, det kan vara en del av en, eller en "övergång" (now over to something completely different).

Då tvingas jag väl se igenom allt vad Monty Python nånsin gjort. Vilket öde!

Men om en lupinsökning på deras samlade manus inte ger en träff på det du beskriver så har du nog drömt den frasen.

Search Results

Kan det ha varit några andra blommor än lupiner?

Ursprungligen av johan_tanying:

Kan det ha varit några andra blommor än lupiner?

Monty Python är besatta med just...lupiner...

Episod 37; som wlao kollat nedan är just avsnittet med Dennis Moore.

  • Medlem
  • 2011-05-30 15:07

Episod 37 verkar handla en del om lupiner. Kanske kan den vara nåt?

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-05-30 15:35

Jag snabbspolade genom avsnitt 37-38-39 och det var ingen av dessa iallfall

Blackadder kanske

Jag sökte på din mening om lupiner men satte Blackadder före o fick en träff i en långfilmsepisod som heter "Blackadder Back and forth". Har försökt skumma genom den (hela rasket finns på youtube i fyra delar) men har ännu inte hittat just den meningen, antar iofs att det är möjligt att man missar den om man skummar genom

Senast redigerat 2011-05-31 10:03

Måste erkänna att jag inte känner igen denna beskrivning av en sketch alls! :-/
Och jag har det mesta de gjort på DVD och har sett just flying circus flertalet gånger. Men visst skulle jag kunna ha fel...

Så om det verkligen är Python skulle jag gissa på något live-framträdande eller någon special, tex återförenande. Där brukar de ju kunna mixa och matcha lite.

Inom familjen har vi ofta använt uttrycket "Your Lupins sir!" när vi lämnar saker till varann, ofta lite oväntat...

Blackadder är det inte.

Får börja kika själv på hela episoder....

Hittills gått igenom mkt på youtube och kammat noll...

Ursprungligen av Goflorp:

Inom familjen har vi ofta använt uttrycket "Your Lupins sir!" när vi lämnar saker till varann, ofta lite oväntat...

Blackadder är det inte.

Får börja kika själv på hela episoder....

Hittills gått igenom mkt på youtube och kammat noll...

Om (när?) du hittar denna sketch måste du dela med dig! Känner som sagt inte till detta alls, och finner du sketchen måste man ju få reda på det så man kan täppa till sina hål i Pythonkunskapen.

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-06-03 12:35

Det kan inte vara "Live from Hollywood Bowl"? Där blandade dom ju rätt friskt.

Nej, det är inte Holywood Bowl. Håller just som bäst på att konvertera alla 45 avsnitten till m4v och tankar in dem i iTunes. Återkommer när jag sett alla.

1971 spelade dom in ett gäng sketcher en andra gång för att prodda ihop en biofilm. Filmen heter "And Now for Something Completely Different". Kan det ligga där?

Såg "hollywood bowl" och ngt mer igår kväll, nada.

Zimmerman; är det den som är nerlusad med "albrecht Dürer" ?

Minns inte. Kanske dags att se om tidiga Phyton. Bror har hela samlingen.

Ursprungligen av Goflorp:

Zimmerman; är det den som är nerlusad med "albrecht Dürer" ?

1
Bevaka tråden