Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig MBP till rolig pryl?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Min MBP gick i sönder för ett tag sedan och det var inte lönt att reparera den så det fick bli en ny. Nu sitter jag med en defekt MBP och funderar på att göra något roligt med den typ prydnadssak istället för att slänga den, någon som har sett något roligt eller har en idé på vad man kan göra så mottages det gärna!

/G

Vad är det som är trasigt i den?

Om det är displayen som är kass kan man göra en "iMac" av den. Jag har en gammal 12" Powerbook G4 fasttejpad på baksidan av en skärm. Den blir alltså typ som en iMac, inte snabb eller snygg men fungerar gör det.

Logikortet eller vad det heter, skärmen funkar inte och inte laddningen heller. Det skulle kosta mer att laga den än vad den var värd tydligen. iMac låter spännande, måste kolla om videoutgången funkar bara

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-24 17:16
Ursprungligen av Gustav.89:

Logikortet eller vad det heter, skärmen funkar inte och inte laddningen heller. Det skulle kosta mer att laga den än vad den var värd tydligen. iMac låter spännande, måste kolla om videoutgången funkar bara

Om logikkort fungerar så kan du använda den som en iMac. Man kan faktiskt skruva bort Display. Då blir den som en MacMini.

Fast jag fattar inte varför man ska gömma undan den smidigaste tangentbords/trackpad lösningen med DVD, USB etc. precis framför en.

Fast en bärbar med extern skärm är inte speciellt spännande...

Jag har en gammal Macintosh LC aka Pizzabox som jag ska stoppa en nyare bärbar Mac i när jag har en med kass skärm, kör sedan en iMate (USB-ADB) med Apple II tangentbord och mus. Problemet är bara att hitta en tidsenlig skärm som är bra nog att använda, eller kanske göra något liknande med en plattskärm i ett sådant chassi.

En sån här som kör Lion...

Problemet är att laddningen inte funkar, annars hade jag använt den som en mac mini

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-30 18:10

Hur gammal är datorn? Om den är mindre än 3 år gammal har du rätt att reklamera den. Om det inte är du som orsakat skadan utan den helt enkelt gått sönder av sig själv vid normal användning så ska de ersätta moderkortet utan kostnad. Fick själv moderkortet utbytt i min nästan 3 år gamla Macbook Pro Unibody då det hade börjat uppstå märkliga fel.

Tyvärr så var det flickvännen som spillde kaffe i den

1
Bevaka tråden