Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klistra in text så att den automatiskt blir TimesNewRoman 12 punkter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
När jag kopierar en referens ur referenshanteringsprogrammet Endnote och sedan ska klistra in den i Microsoft Word, så blir alltid den inklistrade texten i "New Century Schoolbook 12" medan jag skulle vilja att den automatiskt blev i "TimesNewRoman 12 punkter". Kan jag ändra något i inställningarna i Word eller Endnote för att få till detta?

Jag har letat men inte lyckats hitta något svar, eller rätt inställning.

Senast redigerat 2011-07-01 10:22

Testa att högerklicka -> "klistra in special"/"Paste special".

Hej Johan! tack för svar. Paste special är ofta det jag brukar köra. Men för kännedom har problemet löst sig. Jag har haft kontakt med försäljaren Alfasoft som i ett snabbt email-svar förklarade att en inställning behöver ändras i Word. Case closed alltså.
Verktyg - Endnote - Format_ Layout, och här ändrar man till rätt typsnitt.
med vänl hälsn Jonas

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-07-01 17:09
Ursprungligen av jonasludvigsson:

Hej Johan! tack för svar. Paste special är ofta det jag brukar köra. Men för kännedom har problemet löst sig. Jag har haft kontakt med försäljaren Alfasoft som i ett snabbt email-svar förklarade att en inställning behöver ändras i Word. Case closed alltså.

Vilken då? Du beskriver bara en ändring av inställning i Endnote, men pratar om att företagets support hänvisar till MS Word.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-07-01 16:21

Med Windowsversionen av Word 2007 trycker du ctrl+D för att ställa in "default font". Vet inte riktigt vad det kan motsvara på Mac dock....

1
Bevaka tråden