Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder på våra husdjur

Tråden skapades och har fått 277 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Eftersom sommartråden blev helt invaderad av katter (och någon liten hund) så tänkte jag, varför inte ha en tråd med bara husdjur?! Vi fotar ju även dem, både sommar som vinter!

Här kommer ett stort gäng, mest på min nya kattunge Lacy (även kallad Skrållan), men också på de två äldre katterna, Sam och Suzy.

Kanske borde lägga upp någon färgbild också, för de har alla tre fantastiskt blå ögon. Det får bli ett collage...

Lacy är en blåmaskad och Sam & Suzy är brunmaskade siameser.

Nu vill jag se era pälsklingar.... och annat knytt.

Senast redigerat 2011-07-10 19:33
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-07-10 20:53

Skoj.
Bifogat är min jaktlabbe Moses, nyligen 3 år fyllda. Dom ögonen har mig lindad kring tassen...

Bosse, som jag nog tjatat om i tid och otid...

1) Bosse hoppar i plurret; mottot "pungen först" gäller...

2) Bosse i sin Vinter-Olle i Arendal

3) Bosse och Mari på isen i Sillvik; Milo (ej längre vår hund) rusar fram.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-07-10 23:27

Daisy och Iris (den sistnämnde längst fram). Dålig kvalité på bilden, men det får duga.

Ursprungligen av Adzam 1:

Daisy och Iris (den sistnämnde längst fram). Dålig kvalité på bilden, men det får duga.

[ATTACH="CONFIG"]29729[/ATTACH]

Först tänkte jag Papillon. Men sedan blir jag fundersam när Daisy har så originell teckning.
Är det Papillon?

chubben, ja han var inte att leka med. Är våldsamt svag för labbar!

Goflorp, vilka underbara bilder!!!!! Vattenhoppet och snöbilden med de två och matte(?) var ju härlig!!

Adzam, vilka sötnosar!! Är de bjäbbiga som myten går, eller? Man har ju lite förutfattade meningar om småhundar, men det är väl samma som med Siameser som anses skrika och gapa hela tiden (vilket mina inte gör)? Söta som socker var de i alla fall.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-07-11 00:45
Ursprungligen av CyberPet:

Adzam, vilka sötnosar!! Är de bjäbbiga som myten går, eller? Man har ju lite förutfattade meningar om småhundar, men det är väl samma som med Siameser som anses skrika och gapa hela tiden (vilket mina inte gör)? Söta som socker var de i alla fall.

När det kommer till chihuahuan är mycket myter långt ifrån sanningen, ja. Bjäbbet finns där — om jag nu tolkar ordet rätt —, men det handlar oftast om att de inte når tuggleksaker uppe på höga bord.

Ursprungligen av illerG:

Först tänkte jag Papillon. Men sedan blir jag fundersam när Daisy har så originell teckning.
Är det Papillon?

De är långhåriga chihuahuor. Om jag inte minns helt fel avlades de långhåriga ursprungligen fram genom korsning av korthåriga chihuahuor och papillons. Med andra ord är det inte konstigt att vissa likheter finns. (Även om det var teckningen som gjorde dig tveksam, kan jag tillägga att Daisy är lite av en blandning mellan den kort- och den långhårig chihuahuan.)

  • Medlem
  • Sverige
  • 2011-07-11 00:34

Mina kattor:

Adzam, tack för svaret!

Peppe, vilka vackra katter!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-11 08:21

Åh, den här tråden ligger mig varm om hjärtat. Jag som älskar att fotografera husdjur.

Mina två tisar, Tassen (svart/vit) och Vera.

Reisan, åååh vilken härlig serie... och jag känner igen det där beteendet... lite småtjafs (mest på skoj för att träna upp sig) och sedan försoningen med det vänskapliga slickandet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-11 15:59
Ursprungligen av CyberPet:

Reisan, åååh vilken härlig serie... och jag känner igen det där beteendet... lite småtjafs (mest på skoj för att träna upp sig) och sedan försoningen med det vänskapliga slickandet.

Ja, den serien beskriver mina två tisars förhållande till varandra rätt så bra. De är som omaka par, men de är goda vänner och sover ihop varje natt.

Min favorit är när de sitter nära varandra och stirrar. Så fort den ena avviker med blicken så är det antingen attack eller gå därifrån.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-11 15:40

Vår lilla Leonberger Bella.

Senast redigerat 2011-07-11 23:44

Bästa utsikten i huset...

[i]Kanske inte det bästa fotot men man får väl bonuspoäng för kombinationen av katt & Mac ?!

Ursprungligen av LCR:

Kanske inte det bästa fotot men man får väl bonuspoäng för kombinationen av katt & Mac ?!

Asch - får bara med katt och ynka två macar. Plus en MM som bonus förstås.

Katten i fråga heter 小淑女 och är en kinesisk amerikansk korthår.

Det var ju inte få macar heller liksom!

Ursprungligen av CyberPet:

Det var ju inte få macar heller liksom!

Kan bygga "lite" högre, men har bara 2.7m till taket...

...och jag tror inte Jimmy vill sitta där uppe.

Hahaha... Sam (min ena katt) gillar att sitta riktigt högt... har ett klätterträd och när han vill vara riktigt vågad lyckas han hoppa upp på kanten på duschkabinen, osv... okej, inte 2.7 meter, men ändå - kunde han få dessa extra 25 cm eller vad det är, så skulle han må mumma! Se bara till att ha en väg ner, typ halvvägs, så det händer mindre olyckor på vägen ner.

Jag har en ganska stor trädgård, med skog och fågelholkarna närmare 8 meter upp har varit undersökta...

Dåså!! Då får du bygga en riktigt "tower"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-11 22:18

Miro, vår Bichon frisé på 7 år, väntar tålmodigt i en barnvagn, för att slippa bli påtrampad av tusen förväntningsfulla släktingar till nybakade studenter.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-07-11 23:58

Kanske inte ett husdjur men den här tjejen gillar ju katter OCH hon är singel!! (konstigt)

YouTube - eHarmony Video Bio

Ursprungligen av LCR:

Kanske inte ett husdjur men den här tjejen gillar ju katter OCH hon är singel!! (konstigt)

YouTube - eHarmony Video Bio

Hahaha... den postade jag på min facebook och sa att om jag någonsin beter mig sådär, så skjut mig!

Ursprungligen av LCR:

Kanske inte ett husdjur men den här tjejen gillar ju katter OCH hon är singel!! (konstigt)

YouTube - eHarmony Video Bio

Vill ju inte förstöra något, men den är tydligen fejk och något E-harmony drog igång för att skapa buzz om deras site

Och vem har sagt att NI får ligga i soffan ???

[ATTACH="CONFIG"]29744[/ATTACH]

tagen precis innan jag skulle gå och lägga mej...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-12 03:13

Otroligt hur många bilder man faktiskt tagit på sina husdjur, när man går igenom bildarkivet. Här kommer en på äldsta katten, Tassen (svart/vit) och en på ynglingen Vera.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-07-12 09:08
Ursprungligen av Reisan:

Otroligt hur många bilder man faktiskt tagit på sina husdjur, när man går igenom bildarkivet. Här kommer en på äldsta katten, Tassen (svart/vit) och en på ynglingen Vera.

Grym intensitet tack vare skärpan på ögonen. Vilken utrustning?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-12 23:37
Ursprungligen av dala:

Grym intensitet tack vare skärpan på ögonen. Vilken utrustning?

Nikon D700 + Nikkor 24-70mm f/2.8G + SB-900. Riktade blixthuvudet rakt upp i det vita taket, samt med bouncerkortet utfällt. ETTL-automatik på blixten.

Mitt pälsmonster:

Bevaka tråden