Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite råd från Steve när du ska lansera en revolutionerande pryl

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förmodar att många vet att Steve Jobs var en av de första att få se en Segway i verkligheten. Nu har det kommit ut en bok om hur det gick till när den här underliga manicken föddes.

Ett utdrag ur boken som berättar om ett möte där Steve Jobs och Jeff Bezos var med på är mycket läsvärt. Läs Steve Jobs and Jeff Bezos meet "Ginger".

Senast redigerat 2003-06-17 00:52
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 00:12

Jag skulle vilja testa en sådan där Segway.
Någon som vet om den säljs i Sverige?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-17 00:17

Tusan...
Så mycket som man använder google så borde man få en

Har ni sett Southpark-avsnittet när Mr. Garrison uppfinner ett nytt revolutionerande transportmedel och bjuder in bland annat Steve Jobs till första visningen?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Jag skulle vilja testa en sådan där Segway.
Någon som vet om den säljs i Sverige?

Sök och du skall finna...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 11:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Sök och du skall finna...

Farao också!
Snart har allt diskuterats på 99mac och det finns inget kvar att fråga om.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Har ni sett Southpark-avsnittet när Mr. Garrison uppfinner ett nytt revolutionerande transportmedel och bjuder in bland annat Steve Jobs till första visningen?

Shit! Den måste jag se! Vad heter avsnittet? Liiiiiiiiiite coolt med Steve Jobs i en av världens mest respekterade teknade komediserier!

"What does everyone think about the design?" asked Doerr, switching subjects.

"What do you think?" said Jobs to Tim. It was a challenge, not a question.

"I think it's coming along," said Tim, "though we expect—" "I think it sucks!" said Jobs.

His vehemence made Tim pause. "Why?" he asked, a bit stiffly.

"It just does."

Haha! Vad kul Steve Jobs är!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Har ni sett Southpark-avsnittet när Mr. Garrison uppfinner ett nytt revolutionerande transportmedel och bjuder in bland annat Steve Jobs till första visningen?

Vad heter det avsnittet?

Igår på Futurama så gjorde de en parodi på Apple's "1984" reklam.....underbart rolig!

I ett avsnitt av Frasier så åker Niles omkring på en sån däringa sak.

/Ola

Irriterande med en massa Mac parodier i kända teknade serier som man inte känner till!

  • Oregistrerad
  • 2003-06-17 23:40

Ja, jag har inte heller sett dem. Å andra sidan kikar jag inte så mycket på TV, så det kan ju förklara saken.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Vad heter det avsnittet?

Minns tyvärr inte… Jag kanske startar Pecen när jag kommer hem från Luleå och kollar om jag har det nerladdat… Nu har jag inte tid…

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-04 10:09
Ursprungligen av Laseranders:

Minns tyvärr inte… Jag kanske startar Pecen när jag kommer hem från Luleå och kollar om jag har det nerladdat… Nu har jag inte tid…

Avsnittet heter "The Entity". http://mrtwig.net/ep/511.html

Google är din vän

Ursprungligen av rhesus:

Avsnittet heter "The Entity". http://mrtwig.net/ep/511.html

Google är din vän

Jag tror Jon har legat sömnlös natt efter natt i över tre år och väntat på det svaret.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-04 11:03
Ursprungligen av Hagelin:

Jag tror Jon har legat sömnlös natt efter natt i över tre år och väntat på det svaret.

Då är det väl bra att han äntligen kan få ro Varför dyker dessa antika trådar upp i tid och otid?

Ursprungligen av rhesus:

Då är det väl bra att han äntligen kan få ro Varför dyker dessa antika trådar upp i tid och otid?

På grund av att folk söker i denna databas... som vi brukar tjata om att folk ska göra

Och det gick på MTV häromdagen. Brukar sky den kanalen som pesten, men när jag zappade lite så hade jag plötsligt en tecknad Steve Jobs i rutan och fastnade i en minut, sen blev det reklam och jag tröttnade.

Mindes inte ens att jag skrivit i den här tråden…

1
Bevaka tråden