Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

XBMC ljudproblem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-23 22:41

Hej!

Håller på att testa XBMC efter att jag har gett upp Plex. Och trivs väldigt bra med det hittills men jag har ett problem.

Efter jag spelat upp en film som har surround-ljud t.ex. DTS eller Dolby Digital eller något. Så slutar allt annat ljud både i XBMC och OS X att fungera. Dock kan jag fortfarande spela upp surround-ljudmaterial utan problem.

Har lite svårt att avgöra om felet ligger i XBMC, OS X (mac mini SL) eller min förstärkare. Det enda som hjälper är att starta om mac minin.

Vet inte om det hjälper felsökningen men normalt sätt när jag spelar upp en film via VLC så ändrar jag ljudenheten i VLC från HDMI till HDMI (digital utgång) för att få ut surroundljudet. Dock kommer där ljud även innan jag ändrat fast bara i stereo. Men efter jag då spelat upp en film i XBMC så får jag inget ljud alls i VLC förrän jag väljer HDMI (digital utgång) och spelar upp surround-material.

Jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare med felsökningen, så tar gärna emot tips.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-23 22:57

Efter lite sökande och registrerande på XBMCs hemsida så hittade jag detta.

[MAC] What is wrong with the sound? =( - XBMC Community Forum

Min engelska är inte riktigt 100 men jag tar det som att post nummer 3 beskriver ungefär samma problem som jag har och senare kommer det fram att problemet ligger i senaste OS X uppdateringen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-23 23:07

Jag har för mej att jag har läst om samma problem på PLEXforumet, så det styrker väl deras teori.

1
Bevaka tråden