Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställningar för fjärrkontroll i Lion?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-21 16:18

I Lion kan jag inte längre hitta några inställningar för Apples fjärrkontroll. Det jag är ute efter är att parkoppla så att endast en specifik kontroll kan styra min dator (har två olika datorer med varsin fjärr), samt att jag vill kunna stänga av IR helt. Båda dessa inställningar fanns förut i Systeminställningar > Säkerhet. Någon som vet vart de har tagit vägen i 10.7?

Hos mig ligger de fortfarande där, under System Preferences - Security & Privacy - General.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-21 16:40
Ursprungligen av Capeman:

Hos mig ligger de fortfarande där, under System Preferences - Security & Privacy - General.

För mig är inställningen mystiskt inte där. Man kan söka efter den i Systeminställningars sökruta och tas då till Säkerhet > Allmänt, men inställningen finns inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-21 16:24

Märker nu att datorn fortfarande reagerar på kommandot att hålla inne menu + höger på kontrollen, som använts tidigare för att parkoppla. En parkopplingssymbol visas på skärmen. Dock sker ingen faktisk parkoppling; datorn reagerar fortfarande på andra kontroller.

Nu skrev du ju att datorn reagerade på fjärrkontrollen, men ändå...: Har du kollat så IR syns i System Profiler?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-24 13:00

Japp, IR fungerar och syns i Systeminformation. Men inställningen finns inte på något konto på någon av mina två datorer (MBP Mid 2010 och MBP Mid 2009). Tänkte ockå att inställningen kan ha något att göra med att Candelair var installerat, men avinstallation hjälpte ej.

1
Bevaka tråden