Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes har avbrutit avstängingen

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-07-24 12:58

När jag försöker stänga av min (numer hatade) Imac får jag detta meddelande.

"Itunes har avbrutit avstängingen" + efterföljande instruktion om hur jag måste avsluta itunes först och sen stänga av datorn.

Jag stänger ofta av datorn med "+Alt+Ctrl+Mata ut" innan jag lägger mig på kvällen och går sedan därifrån i tron att den klarar att stänga av sig själv. Frustrationen är stor när jag gång efter gång ser att det är för ljust i rummet där datorn står, konstaterar att det är skärmen som lyser upp det annars mörka rummet, och måste gå fram och stänga itunes och sedan stänga av datorn iGen!

Disclaimer: Jag har ingen enhet (iphone, ipod, iWhateverskit) ansluten till datorn när detta händer. Itunes spelar ingen musik när detta händer och är helt passivt. Jag kör macosx 10.6.8 och itunes 10.4. Datorn är en 24" 2,8 Ghz Core 2 Intel.

Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa till att sänka mitt blodtryck? Tacksam för hjälp.

Jag hade iapple icare iand iprotect ifrom ieverything iplan men eftersom datorn inköptes 2008 så är smekmånaden över och jag förväntas klara mig själv utan mannen i polo.

Om du låter bli att låta så bitter kanske någon vill hjälpa dig.

When this occurs press COMMAND-OPTION-ESC, select Finder in the list, click on the Relaunch button. This may clear the issue.

Navigate to the /Home/Library/Preferences/ folder and delete the com.apple.finder.plist file then relaunch the Finder per the above. See if this fixes your problem.

eller:

Usually the problem you are having is caused by a crashed process that prevents the computer from shutting down properly. I suggest that you try a few things:

Create a new user account. Log out and log into the new account and try a shutdown. Does it shutdown properly with all your normal applications opened?
Boot into Safe Mode and open your normal applications. Try a shutdown. Does it shutdown properly?
Before shutting down in you normal account try quitting all your open applications. If one hangs, then there's a problem with that application that is preventing a normal shutdown.
Use Activity Monitor to see if any process is using a high percentage of CPU time. Open Activity Monitor in the Utilities folder. Select All Processes from the Processes dropdown menu. Click twice on the CPU% column header to display in descending order. If you find a process using a large amount of CPU time, then select the process and click on the Quit icon in the toolbar. Click on the Force Quit button to kill the process. See if that helps. Be sure to note the name of the runaway process so you can track down the cause of the problem.

1
Bevaka tråden