Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud efter uppgradering till Lion

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-01 13:16

Har en Mac Pro (2008) där jag har haft ljud ut både via optisk och analog utgång. Efter att ha installerat Lion (obs! ren installation) visar ljudegenskaperna "No output devices found".
Det här verkar vara ett vanligt problem, men den enda lösning som jag har läst är att starta om datorn utan några enheter anslutna och sedan plugga in dem. Detta funkar dock inte hos mig... Finns möjligtvis fler tips?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-02 08:39

En reparation av Disk Permissions verkar ha gjort susen

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-02 13:47

Säg den lycka som består...

Efter en ny omstart försvann ljudet igen. Återställning av PRAM och NVRAM hjälper inte heller... Vad är det för skräp som Apple har släppt egentligen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-08-02 14:01

http://www.99.se/mac-os-x/288645-audio-videoproblem-efter-lion.html

Verkar vara senaste uppdateringen av SL som började ställa till det och antagligen har samma problem följt med i Lion.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-02 20:14

Finns det alltså ingen lösning på detta?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-03 15:00

Hmm... Ljudet verkar funka när jag startar upp datorn utan några usb-enheter anslutna. Det fortsätter att fungera när jag ansluter dem, men så fort jag startar om datorn försvinner ljudet igen
..Har aldrig haft några sådana problem tidigare (med samma maskin).

De USB prylar du har inkopplade - är det någon av dem som kräver någon drivrutin eller liknande ? ( Typ ljudkort ), kan det vara en inkompatibel drivrutin månne ?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-03 15:35

Japp, jag tror nästan att det kan vara något sådant... Har just kommit fram till att det måste vara en webbkamera från Logitech som spökar (och den fungerar ju även som ljudkort). Dumt bara att inte OSX upptäcker sådant.

1
Bevaka tråden