Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad gör man i Umeå??

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-17 08:04

Vår stackars gitarrist är ensam & övergiven med mixen av vår platta uppe i Umeå... Vad skall han göra på kvällarna när studion är stängd?? Kan ni inte slänga ihop en 99Pub

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-18 11:30

inte?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-18 11:33

Var ligger Umeå? (:D)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonaz
Vår stackars gitarrist är ensam & övergiven med mixen av vår platta uppe i Umeå... Vad skall han göra på kvällarna när studion är stängd?? Kan ni inte slänga ihop en 99Pub

Är han i Umeå över midsommar? Vi har en feting midsommarfest här ute hos mig, om han är sugen...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-18 13:30

Nah, han åker hem på fredag... Så jag får tillbax honom lagom till nubben med plattan färdigmixad

Vad är det för platta? Genre?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-06-18 14:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Är han i Umeå över midsommar? Vi har en feting midsommarfest här ute hos mig, om han är sugen...

Ahh.. ute i Inneravle?

Men en 99macpub vore ju inte fel heller.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-18 17:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Vad är det för platta? Genre?

Hårdrock såklart! Vad görs annars i Ume??

Menar du musik som görs i Umeå?

Eller vad man kan göra i Umeå?

På fråga 1 svarar jag:

Hiphop, Hårdrock, Blues, Jazz, Techno*, Rock, Country, Visor, Folkmusik, well Tutti alltså.

* Massa skumma varianter

På fråga 2 svarar jag:

Uteliv - Pubar (finns ju en rockklubb på storgatan), Rött (kvarterskrog på Berghem vid universitetet), dansställen (Dragonen [Draggen], Blå, Havana, Droskan), up-scale pubar/restaurangar Rex, Viskningar & Rop, Lottas, Gretas.

Annat - Bio (de två kedjorna centralt), Folkets bio (Haga) och Bio Marx (i Folkets Hus). Annars finns det fik och dylikt, bara att botanisera.

Vet att det är lite sent skrivet, men till nästa gång du kommer...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Caze
Ahh.. ute i Inneravle?

Men en 99macpub vore ju inte fel heller.

Var du här på festen?

Ska vi ta och göra en 99macpub här ute? Grilla lite, öl och datorer. Vi har airport som räcker ut på gården. Någon som är sugen?

Låter som en skön ide, öl och data är aldrig fel !

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan S
Låter som en skön ide, öl och data är aldrig fel !

Öl och dator kan faktiskt bli riktigt fel ibland (:

Citat:

Skrevs ursprungligen av patriik
Öl och dator kan faktiskt bli riktigt fel ibland (:

Jo, de har vi ju bevittnat med egna ögon
Eller va de läsk? ja minns inte.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-06-26 12:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Var du här på festen?

Ska vi ta och göra en 99macpub här ute? Grilla lite, öl och datorer. Vi har airport som räcker ut på gården. Någon som är sugen?

Var jag på festen? Det tror jag då rakt inte.

Men 99macpub i skogen låter ju bra. Jag är med. Bara det blir innan den nionde. Då är jag på arvikafestivalen.

Ja det är dags för en 99mac pub, det var väääldigt länge sedan nu!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Caze
Bara det blir innan den nionde. Då är jag på arvikafestivalen.

Hälsa HIM från mig och säg att jag är oändligt ledsen att jag inte kan komma!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-26 20:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Vad är det för platta? Genre?

Ett stilla smakprov:

Swedens finest: start from scratch

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Ska vi ta och göra en 99macpub här ute? Grilla lite, öl och datorer. Vi har airport som räcker ut på gården. Någon som är sugen?

Det vore ju trevligt, var ju som sagt ett bra tag sedan det sist var något som jag var med på, men tyvärr så lämnar jag stan för sommarjobbet.

Är tillbaka någon gång i mitten av augusti så då kan jag om det skulle bli något då.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-21 23:57

Nu missade jag tillfället att snacka lite Mac när Björnström var upp i förra veckan. Var det någon fler än Jon A. som inte missade det?

Jag säger som fler innan mig har gjort, det var länge sen vi körde MacPub i Umeå nu. Är det inte dags? Själv kan jag i princip när som helst. Inte nu på lördag (26e), men annars funkar det. När kan ni andra?

  • Medlem
  • 2003-07-21 23:59

Jag missade björnström jag med, tyvärr.

Jag kan faktiskt nästan när som helst nu under sommaren (har tusan nästan inget sommarjobb).

Han är här just nu. Åker imorgon bitti mot Stockholm. Blev lite sent för att kunna hitta på något vettigt. Jag åker också till Stockholm för en veckas arbete och sen är det Gotland som gäller en vecka. Jag är inte i stan igen förrän 8-9 aug. Ni får gärna komma ut till huset den 9e, jag fyller år då och tänkte ha lite käk och dricka för alla som är sugna.

För att besvara rubriken på denna tråd ("Vad gör man i Umeå??") så kan jag säga att jag vet vad man gör i Umeå såhär när sommaren är som varmast. Man besöker Bettnässand.

Jag cyklade dit i lördags och ALLA var där. Typ.

Bettnässand (eller Bettnesand - finns två stavningar som används) är en strand ungefär 2 mils bilväg söder om Umeå och den är omåttligt populär bland ungdomarna i Umeå med omnejd när termometern närmar sig 30 grader och solen steker. Hög uppvisnings- och spanfaktor, lite överdrivet, men kul ändå och man undrar lite lätt var alla dessa människor är resten av året.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan S
Låter som en skön ide, öl och data är aldrig fel !

*utövar denna hobby just nu*

1
Bevaka tråden