Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ordning på skrivbordsikoner

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-10-13 22:58

Jag har vissa mappar och dokument som jag vill ha permanent på skrivbordet, sen lägger jag även "slit-och-släng" filer på skrivbordet. När det blir för rörigt och det är dax att rensa så blir det alltid lika svårt att hålla isär dem. Så jag undrar om det är någon som vet om det finns något liknande bilden nedan fast till Mac.

Ursprungligen av toox:

..om det finns något liknande bilden...

Något liknande vadå? Berätta gärna vad det programmet/verktyget som används där heter, så blir det lättare att titta närmare på vad det är, och att hitta Mac-motsvarigheter.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-10-13 23:13
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Något liknande vadå? Berätta gärna vad det programmet/verktyget som används där heter, så blir det lättare att titta närmare på vad det är, och att hitta Mac-motsvarigheter.

Fences

Senast redigerat 2011-10-13 23:35
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-10-14 21:29

Är det inte någon som har en lösning på mitt problem? Hur gör ni för att hålla ordning på skrivbordet?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-10-14 23:10

Jag lever efter filosofin att "ju mindre som finns på skrivbordet desto bättre", därför har jag två ikoner.
Hårddisken och en länk till en arbetsmapp. Resten ligger som mappar i dockan.

Jag har helt tomt på skrivbordet. Dokument mellanlandar där emellanåt när man jobbar, men rensas direkt. Min "inkorg" är mappen för hämtade filer i docken, men även den rensas regelbundet. I övrigt försöker jag öppna filerna utifrån respektive program, så kan de ligga i dokumentfoldern, "out of sight, out of mind".

Håller jag på med större projekt där man återkommer till samma mappar i tid och otid slänger jag i regel upp dem i "favoritspalten" till vänster i finder.

Ursprungligen av eskimo:

Jag har helt tomt på skrivbordet. Dokument mellanlandar där emellanåt när man jobbar, men rensas direkt. Min "inkorg" är mappen för hämtade filer i docken, men även den rensas regelbundet. I övrigt försöker jag öppna filerna utifrån respektive program, så kan de ligga i dokumentfoldern, "out of sight, out of mind".

Håller jag på med större projekt där man återkommer till samma mappar i tid och otid slänger jag i regel upp dem i "favoritspalten" till vänster i finder.

Exakt så jobbar jag också. Hade inte kunnat leva med en massa mappar över hela skrivbordet som i första posten.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-10-16 12:40
Ursprungligen av eskimo:

Jag har helt tomt på skrivbordet. Dokument mellanlandar där emellanåt när man jobbar, men rensas direkt. Min "inkorg" är mappen för hämtade filer i docken, men även den rensas regelbundet. I övrigt försöker jag öppna filerna utifrån respektive program, så kan de ligga i dokumentfoldern, "out of sight, out of mind".

Håller jag på med större projekt där man återkommer till samma mappar i tid och otid slänger jag i regel upp dem i "favoritspalten" till vänster i finder.

Låter ganska vettigt faktiskt, jag skall testa att ändra mitt arbetssätt. Får se om det känns so en smidig lösning.

1
Bevaka tråden