Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst tangentbord (2007) som skriver  istället för Aa

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, mitt trådlösa tangentbord (2007) har fått för sig att A skrivs som , och nu är även vänstra alt-knappen drabbad. I mina eftersökningar har jag funnit att tangentbord ibland kan byta ut bokstäver/siffror med varandra, men inte såhär. Är det något ni tror jag kan pröva?
Kollat inställningarna, testat på två datorer, inställningarna är på Svenska, och alla andra tangenter verkar fungera som de ska. Tacksam om någon vet något, och om det är kört, kanske någon är intresserad av ett "unikt" apple tangenbord...

Mvh
Johan

Det är "Svenska Pro" du ska använda, inte Svenska. Vet inte om det gör någon skillnad dock, i just ditt fall...

Jag använder Svenska - Pro, bara jag som missade den detaljen. Inget spillt på tangenbordet, och det enda jag vet är att ett batteri läckte längst ut, men jag har tagit bort det så att det är bra kontakt. Detta borde inte spela någon roll då det är slutet och endast var ett lager korroderad aluminum (inte nu längre alltså).

1
Bevaka tråden