Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Detta ser jag framför mig just nu

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Avsikten med denna tråd är att vara den visuella varianten av "Detta lyssnar jag på nu". Ser du en film, ett bra tv-program, färg som torkar, höstlöv som faller, kommunalarbetare som lutar sig mot en spade etc etc etc...skriv det här. (Tillagt 111121)

High Fidelity

Senast redigerat 2011-11-21 13:55

filmen thrive från siten

Thrive

Grimm går redan på TV6. Intressant snabbt.

Tittade nyss på The Pillars of the Earth - började intressant men slutade som en typisk kärleken övervinner allt snyfthistoria med något väl orimliga svängningar i historien. Lite besviken blev jag allt.

Ursprungligen av BlackSmp:

Grimm går redan på TV6. Intressant snabbt.

Dock inte lika snabbt som NBC - av helt förklarliga skäl. Dessutom gillar jag inte att stödja TV6 genom att bidra till deras tittarsiffror, som i sin tur säkerligen innebär att deras reklamintäkter ökar på sikt.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Dock inte lika snabbt som NBC - av helt förklarliga skäl. Dessutom gillar jag inte att stödja TV6 genom att bidra till deras tittarsiffror, som i sin tur säkerligen innebär att deras reklamintäkter ökar på sikt.

Ingår du i mätgruppen?
Eller du kanske menade online?

Ursprungligen av eskimo:

Ingår du i mätgruppen?
Eller du kanske menade online?

Uhm. Jag menar bara att fler tittare borde innebära fler reklamintäkter för TV6?

Jag tittar på allt online, via de amerikanska bolagens hemsidor.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-11-20 16:38

Boardwalk Empire, makalöst bra serie (säsong 1 går på SVT, tror det finns ytterligare säsong på kabelkanalerna).

Tittarsiffror genereras på så vis att man tyvärr inte kan rösta med fjärrkontrollen. Jävligt 1900-tal, men så är det.

Citat:

Tittarpanelen består av 1200 rapporterande hushåll motsvarande cirka 2600 personer. Varje hushåll är utrustad med en mätare med tillhörande fjärrkontroll, med vilken varje hushållsmedlem loggar in sig med en personlig knapp. En display på TV-mätaren bekräftar alla knapptryckningar som görs. Tillfälliga gäster i hushållet registrerar också sitt TV-tittande samt uppgifter om kön och ålder. För hushållets ordinarie medlemmar finns förutom kön och ålder ytterligare en stor mängd bakgrundsdata inkodade. I panelhushållen finns en mätare per TV-apparat. People Meter-mätaren känner av vilken kanal det tittas på och varje natt överförs informationen till Nielsen Audience Measurement via telefonnätet.

MMS - People meter-systemet

Blev mäkta besviken av Boardwalk Empire, tyckte det var rätt såsigt och oinspirerat. Hade nog för höga förväntningar. The Wire och West Wing är väl de enda serierna som håller hela vägen i mitt tycke. Ska se Treme när det kommit igång ordentligt.

Kollar lite på The Walking Dead, myspys om man gillar zombies, men bra jävla utdraget, de första avsnitten undantaget.

Ursprungligen av eskimo:

Blev mäkta besviken av Boardwalk Empire, tyckte det var rätt såsigt och oinspirerat. Hade nog för höga förväntningar. The Wire och West Wing är väl de enda serierna som håller hela vägen i mitt tycke. Ska se Treme när det kommit igång ordentligt.

Kollar lite på The Walking Dead, myspys om man gillar zombies, men bra jävla utdraget, de första avsnitten undantaget.

West Wing var en helt suverän serie även om den också tappade lite mot slutet - jag tror inte att jag har sett sista årgången än - borde kanske ta och göra det:)

The Walking Dead - bra - men hur sjutton ska man hålla intresset vid liv för fler avsnitt - man kan inte göra så många intressanta karaktärskildringar av zombies om jag säger som så:)

Ursprungligen av eskimo:

Blev mäkta besviken av Boardwalk Empire, tyckte det var rätt såsigt och oinspirerat. Hade nog för höga förväntningar. The Wire och West Wing är väl de enda serierna som håller hela vägen i mitt tycke. Ska se Treme när det kommit igång ordentligt.

Kollar lite på The Walking Dead, myspys om man gillar zombies, men bra jävla utdraget, de första avsnitten undantaget.

Jag tycker Boardwalk Empire är bra. Den visar en del av förbudstiden som inte visats så mycket i tidigare filmer o serier, dess början. Bra skådisar o snygga miljöer gör sitt till. Tycker dock de kunde ha sparat in lite på detaljerna i våldet, jag behöver inte se vad ett hagelskott på nära håll kan göra med en person.

Vampyrer o zombies - blä

Ursprungligen av eskimo:

Tittarsiffror genereras på så vis att man tyvärr inte kan rösta med fjärrkontrollen. Jävligt 1900-tal, men så är det.
MMS - People meter-systemet

Skjut mig? Nu lämnar jag Sverige.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-11-20 18:29

Gillar The Pillars of the Earth, men så är jag en medeltids mupp också Och Boardwalk Impire är suverän. Nu skall jag se ett nytt avsnitt av Grand Designs.

För webb-tv får de så klart reda siffror. Där kan man ju blocka den statistiken med Ghostery, själva reklamen tar jag bort med *host*glimmer blocker*host*, även om man måste slå på det efter att första reklamen börjat för att programmet ska gå att spela. Men 15 sekunder reklam kan jag leva med.

  • Medlem
  • 2011-11-20 21:42

Har precis sett American Hardcore. Riktigt intressant om man gillar Black Flag, Minor Threat , Bad Brains mm

Inspelat avsnitt av Grand Designs

BSG-s03e08-720p.BluRay.x264.AC3-5.1-PeN (BattleStar Galactica)

Tråden har nu fått en tydligare (men mycket bredare) inriktning. Se trådskaparens tillägg i inlägg #1.

Rubriken är ändrad (igen), och min lilla diskussion med trådskaparen har raderats.

/Mod

Senast redigerat 2011-11-21 15:10

Apapap! Blanda inte in vampyrer!
Skulle aldrig se en vampyrserie. Råkar bara vara en sucker för postapokalyps.

99.se.

jaja tråden är i princip död men detta passar inte ngn annanstans. Lyfte på hålslaget varpå botten öppnade sig o då blev det såhär. Blir ju så lesssssss....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-23 14:26

Ska du passa på att städa tangentbordet samtidigt som du städar skrivbordet? Flera tangenter där liknar mer en s k "petri dish"

Uhhh ja det där tangentbordet får du göra något åt, snacka om bakteriehärd. Yuck.

fixar tangentbordet så småningom med fuktig fleeceduk samt vänder upp-och-ner på det o knackar ur skräp som sitter i det

(bara bilden dock, inte min lampa)

Ursprungligen av eskimo:

[ATTACH="CONFIG"]31189[/ATTACH]

(bara bilden dock, inte min lampa)

hm väldigt lååångt filnamn :p. Cool idé

Fick en trevlig bluray i brevlådan härom dagen, vilken nu spelas...

Rolling Stones ~ Shine a light (konsert filmad av Scorsese)

1
Bevaka tråden