Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbord har plötsligt slutat fungera

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft ett apple-tangentbord inkopplat till Windows 7 och det har alltid fungerat tidigare. Men nu plötsligt så reagerar inte datorn på en enda tangent jag trycker på. Har provat att starta om datorn och koppla ut och in sladden, men det är fortfarande likadant.

Det fungerade tidigare idag, bara plötsligt så slutade tangentbordet fungera. Finns det något man kan göra? Jag tänkte jag skulle uppdatera drivrutiner för boot camp men jag hittar inte dem, någon som har en exakt länk där man laddar ner dem?

Tog förresten bort programmet "Bonjour" tidigare eftersom jag aldrig någonsin använt det. Kan det ha med det att göra?

Kan inte svara p åBonjour, men jag tror inte det skall betyda ngt. Varför du tog bort det är ändå en gåta, låt bråte ligga, det tar väl ändå ingen plats.

Kan du prova tangentbordet på en annan PC / Mac ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-11 17:57

Du har väl en ljusindikering för t ex CapsLock, funkar den?

Om nu detta "Bonjour" är orsaken, kan man ladda ner det nånstans? Har tyvärr inte möjlighet att testa tangentbordet på någon annan dator just nu

Annars återstår min fråga, var hittar man drivrutiner till Boot camp?

Caps Lock lyser inte när jag trycker på den, ingen knapp reagerar.

Ursprungligen av Goblim:

Om nu detta "Bonjour" är orsaken, kan man ladda ner det nånstans?...

Bonjour har ingenting med detta att göra. Det är till för att hitta och installera t.ex skrivare på nätverket.

Ursprungligen av Goblim:

Annars återstår min fråga, var hittar man drivrutiner till Boot camp?

Finns på OS X-installationsskivan.

Eller här: http://www.apple.com/support/bootcamp/

Ursprungligen av Goblim:

Caps Lock lyser inte när jag trycker på den, ingen knapp reagerar.

Antingen är tangentbordet trasigt.

Eller så är USB-porten trasig.
- Om du kopplar tangentbordet direkt i datorn, prova en annan USB-port.
- Om du kopplar tangentbordet via en USB-hub, prova att koppla direkt i datorn i stället.

Senast redigerat 2012-03-12 08:03
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-11 22:11

OK då är nästa steg att koppla in tangentbordet till en annan dator. Granne?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-11 22:11

Alla vanliga tangenter bör fungera utan några särskilda drivrutiner. Uteslut först att det inte är fel på hårdvaran. Pröva något annant usb-tillbehör i datorn och pröva tangentbordet i annan dator.

1
Bevaka tråden