Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roadtrip New York -> Key West, Tips!?!?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2012-03-12 12:21

Hej!

Jag och flickvännen har en roadtrip planerad inom en inte allt för avlägsen framtid.
Vi landar på JFK och tar bilen till Atlantic City en natt och vidare till Washington DC där vi kommer vara 1-2 nätter... sedan väster ut mot Nashville och därifrån söderut och sedan tillbaks till kusten och ner mot Key West.

Resan kommer ta 3v och vill gärna ha tips på saker att göra "inom området" vi skall åka i.
Ingenting är bokat eller bestämmt ännu förutom första hotellnatten i Atlantic City samt hotell i Key West.

Bomba på med trevligheter! Alla tips uppskattas!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-12 13:41

Spännande!
Jag o tjejen ska göra Washington-Florida på 18 dagar, där vi avsatt den sista veckan för bad och relax på stranden utan att behöva hålla sig i körbart tillstånd.

(Jag) Vill för allt i världen inte missa Smithsonian Aviation Steven F. Udvar-Hazy Center museum vid Dulles Airport i Washington.
Sen blir det väl till att traska runt i huvudstaden och kika på maktens boninga och ett besök på ett 'äkta Smithsonian museum' - The National Museum of American History: Kenneth E. Behring Center.

Cape Hattaras har jag hört skall vara värt ett besök.
I detta land, som tyvärr är motsvarigheten till Sverige då det gäller allemansrätten får man leta reda på nationalparker,U.S. National Park Service - Experience Your America är rätt vettig.
I området där Tennessee och North Carolina delar statsgräns finns det många national-forests/parks. Kommer man upp i bergen är det svalt och behagligt även mitt i sommaren.

Kanske får kört Colonial Parkway i Virginia, och se Williamsburg?

Tjejen har ställt ett önskemål för resan - åka berg-o-dalbana.

Instämmer för övrigt med föregående talare - alla tips uppskattas!

Jag gjorde precis den resan 2004
1700 mil blev det...

Allt om Roadtrip 2004 | Martin Bjrnstrm Reseguide

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-12 14:07

Disneyland och NASA måste man väl besöka... åka träskbåt och kolla på alligatorer.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-03-13 07:11

reboot81: Sweet, ska kolla upp alla länkar!

Martin: imponerande längd på den resan, hur länge va ni borta då?
Har skummat igenom bloggen men skall ta och läsa den idag på lunchen!

kenjon: NASA och träskbåt blir det nog... Disneyland har vi beslutat att stryka. Bara massa köer och eg inget som intresserar någon av oss. Funderar på Sea World i Orlando men vi får se.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-13 11:20

Inte mycket köer alls när jag var där, beror på val av dag och tid.
De hade en berg och dalbana som gick helt inne i mörker, den var läcker! Kommer dock inte ihåg om det var i Florida eller Kalifornien...

Ursprungligen av Bloggen:

Till sist slutade vår RoadTrip på samma plats där den startade - Newark Airport i New Jersey. På 48 dagar såg vi hälften av USA:s delstater, körde 1.600 mil (räknaren slutade på 9.862 miles) och avverkade fyra hyrbilar. På bilden ser ni vår sista bil som vi hämtade upp i Chattanooga.

Jag citerar ovan - 48 dagar!

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-03-13 12:20
Ursprungligen av Björnström:

Jag citerar ovan - 48 dagar!

hahah jag hade inte läst så långt ännu, men nu har jag
Många bra tips där!

Det var oändligt kul! Vi gjorde en till roadtrip 2002 från Miami till Austin, Texas och tillbaka. Såg rymdskyttel-uppskjutning i Cape Canaveral bland annat. Det är fortfarande en "top 10" någonsin...

1
Bevaka tråden