Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPub i Malmö?

Tråden skapades och har fått 99 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kära skåningar,

Det verkar som om det var tre (!) år sedan det var någon slags MacPub i Malmö senast! Det måste bli ändring på det nu, eller hur? Våren och den nya iPad är på väg hit - klart vi ska ta en öl och vara nördiga, eller vad säger ni?

Hur ser det ut för er framöver? Vad passar er? Som student kan jag NÄSTAN när som helst.

Skulle man inte kunna spetsa till det och köra i Lund med tanke på att Malmö är en arbetarstad, medan Lund är kunskapens stad och Apples produkter helt enkelt platsar bättre där?

Hahaha ni får väl ha en egen MacPub! Nä men skämt åsido, vill de flesta ha MacPuben i Lund så har vi väl det, men gissar lite försiktigt att intresset kanske är större för att ha den här...

Eller kör vi MacPub i Köpenhamn helt enkelt!

Det var väl längesen Malmö var arbetarstad och Lund var kunskapsstad?

Ursprungligen av johan_fbg:

Det var väl längesen Malmö var arbetarstad och Lund var kunskapsstad?

Malmö är väl först och främst en arbetslöshetsstad?

Jag får nog fortfarande ge Lund kunskapsstadsepitetet. Malmö högskola tillhör inte direkt toppskiktet enligt min egen erfarenhet. Särskilt inte i konkurrens med Lunds universitet. Däremot arbetarstad vet jag inte om Malmö känns som längre. Snarare någon slags karriärstad. Utanför Möllan och miljonprojekten då.

Anyway, MacPub var det ja. Ska du med, johan_fbg?

Ursprungligen av Capeman:

Ska du med, johan_fbg?

Jag bor både i Wien och Malmö så för mig beror det på datum och tid. Nästa vecka är jag i Malmö tisdag kväll (landar på CPH 20:40), torsdag kväll och fredag em/kväll (lyfter från CPH 21:25).

Ett förslag är att träffas på fredagen vid 18 och se om någon lyckats få med sig en iPad?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-03-15 16:20

Vad skall vi då kalla Eslöv då?
Lund är ju självklart val... skall vi ha pub på MacSupport?

Ursprungligen av bollman:

Vad skall vi då kalla Eslöv då?
Lund är ju självklart val... skall vi ha pub på MacSupport?

Eslöv är ju......öhm.......vet inte. Staden med glöd, det brinner alltid nånstans.

Det tycker jag låter alldeles utmärkt!

Ett första förslag är alltså fredagen den 23:e mars kl 18!

Har vi några som hugger på det?

Ursprungligen av Capeman:

Det tycker jag låter alldeles utmärkt!

Ett första förslag är alltså fredagen den 23:e mars kl 18!

Har vi några som hugger på det?

Extremt dåligt eftersom jag är i en bil på väg söderut från Olso större delen av dagen och kvällen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-20 16:38

Får troligen med min kollega Robert också.

Ja just ja. Någon annan dag som passar gemensamt?

Fyra pers var intresserade i Göteborg...

Tips; håll det på Fejsbook, bjud varandra på gratis virtuella öl så kan alla fegfisar sitta hemma och "ha roligt"

Ja, det har hittills varit lite mindre respons än jag hade hoppats på trots att många här bor i eller omkring Malmö. Kanske bara är folket i Umeå som lyckas med sånt här?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-16 15:32

Jag kan absolut vara intresserad men kl 18 samma dag som iPad släpps kan vara lite dumt kan jag tycka, då vill man ju vara hemma för att själv klämma o känna

Ja jo. Någon dag du tycker passar?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-16 16:46

Så snart jag blivit av med min envisa förkylning. Kanske tisdagen den 27:e, när iPad-introduktionen lugnat sig...eller vad säger ni andra?

Jag börjar en ny kurs den 27:e. Antagligen är det förhållandevis lugnt i början, så preliminärt ja.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-16 18:35

Tisdag den 27:de, ok men var?

Tja, finns ju en uppsjö av platser, tänkte se om det fanns intresse först innan man bestämde det. Sist (innan jag flyttade hit) tror jag ni var på Nya Tröls vid Karlskronaplan. Det är ju ett rätt mysigt ställe. Ett annat ställe som kanske funkar för en sån här grej är Bishop's vid Gustaf. Sen finns det ju ett gäng ställen runt Lilla Torg förstås.

Några speciella önskemål?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-16 22:07
Ursprungligen av Capeman:

Tja, finns ju en uppsjö av platser, tänkte se om det fanns intresse först innan man bestämde det. Sist (innan jag flyttade hit) tror jag ni var på Nya Tröls vid Karlskronaplan. Det är ju ett rätt mysigt ställe. Ett annat ställe som kanske funkar för en sån här grej är Bishop's vid Gustaf. Sen finns det ju ett gäng ställen runt Lilla Torg förstås.

Några speciella önskemål?

Jag skulle vilja föreslå Drum Bar på Lilla Torg, riktigt mysigt ställe om man ville käka också. Deras Haggis är fantastisk, för att inte tala om deras fläsklägg

Vad tror ni, hade det kunnat funka för en sådan här grej?

Där har jag inte varit än, funkar för mig.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-03-17 08:57

Tips: stället skall vara dåligt besökt, då gillas man mest av personalen Är det trångt och mycket folk kan det bli svårt om man är ett gäng på 10 pers som dessutom sliter upp datorer, telefoner, ipaddar och gud vet allt på bordet
Vi var ju förr på Zorba på Bergsgatan, men de är ju borta sen lääääänge, sen var vi på nått ställe vid Triangeln... um.. La Barca tror jag det hette. När jag sen slutade jobba med det där så flyttade det till Karlskronaplan.
Det hade ju varit lite kul att försöka få tag på det gamla "järngänget", vi som satt där varannan vecka och nördade oss för sisådär 10-12 år sen
Jag tror de flesta är kvar här någonstans.
"MacBettan" (har jag koll på), "ohennig" (har jag koll på) "JohanKman" (har jag koll på), "Nillon" såg jag göra inlägg nyligen och han är tydligen kvar i krokarna och sen är det "ciryon" som jag ibland ser blinka till på iChat, men mer vet jag inte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-18 03:41
Ursprungligen av bollman:

Tips: stället skall vara dåligt besökt, då gillas man mest av personalen Är det trångt och mycket folk kan det bli svårt om man är ett gäng på 10 pers som dessutom sliter upp datorer, telefoner, ipaddar och gud vet allt på bordet

Jag tänkte på detta också, vi kanske skulle ta det på O'learys på Malmö Stadion?

Skitbra om du kan få med dessa, bollman! Ju fler desto roligare.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-03-17 10:28

Jag är på.... Har för mig att jag försökt väcka intresse i någon gammal tråd för detta för länge sedan nu. Kul att någon lyckas

Så de som hittills visat intresse är:

Capeman
pmarriott
zinned
stevie
bollman
mattem
Korsriddaren
JohanK
Hunter78
Mikotekniko
Robert

Tycker det verkar lovande det här!

Senast redigerat 2012-03-21 18:47
  • Medlem
  • 2012-03-17 13:32

Om tid och plats är rätt (tänker att Lund var ett mycket bra förslag) så skulle jag kunna tänka mig att hänga på, för första gången.

Sweet!

Bevaka tråden