Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken tv-serie hade den här musiken?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-03-27 10:21

Jag såg en ganska spännande tv-thriller, en svensk serie tror jag, på 80-talet där en livvakt eller rådgivare åt nån minister mördade för att skydda ministern eller nåt sånt.
Det jag minns är vinjettmusiken, som jag flera år senare senare fick veta var Alaska med U.K. Men vad hette serien?
Nu sitter jag bakom en proxy som inte släpper ut mig till Spotify, men sök låt "Alaska" med artist "U.K." eller "UK".

Den skivan, med samma namn som gruppen är för övrigt en av mina absoluta favoriter alla kategorier.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-03-27 11:29

Eddie!
Bra grupp (speciellt med Terry Ted på trummor!) men jag har inget svar på din fråga. Tyvärr!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-03-27 12:30

Är det för lite begärt att DU själv söker reda på rätt låt på Yotube och postar?
För när jag söker får jag flera svar som jag inte kan avgöra vilken av dom som är den rätta låten

  • Medlem
  • 2012-03-27 13:21
Ursprungligen av lappen71:

Är det för lite begärt att DU själv söker reda på rätt låt på Yotube och postar?
För när jag söker får jag flera svar som jag inte kan avgöra vilken av dom som är den rätta låten

Nej, det kanske inte är för mycket begärt.

Nu vet jag inte om Spotify ger olika personer olika sökresultat. men det verkar så om du har svårt att hitta rätt när jag får ett ganska entydigt resultat.

Här är länken till Spotify:
Alaska by U.K. on Spotify

Och här är en Youtubelänk:
UK - Alaska - Time To Kill - YouTube

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-03-27 14:54
Ursprungligen av Baron:

Nej, det kanske inte är för mycket begärt.

Nu vet jag inte om Spotify ger olika personer olika sökresultat. men det verkar så om du har svårt att hitta rätt när jag får ett ganska entydigt resultat.

[ATTACH="CONFIG"]32708[/ATTACH]

Här är länken till Spotify:
Alaska by U.K. on Spotify

Och här är en Youtubelänk:
UK - Alaska - Time To Kill - YouTube

Nu har jag inte Spotify därför skrev jag Youtube och jag sökte men fick som sagt flera svar.
Men nu har du redan fått svar på din fråga och det är ju bra

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-03-27 13:29

Enligt min kvinnliga kollega: The Walking IMDB Encyclopedia rör det sig om följande serie
Den gråtande ministern (TV mini-series 1993) - IMDb

  • Medlem
  • 2012-03-27 13:30

Just den var det! Var den så sen som -93, alltså...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-03-27 13:43
Ursprungligen av Baron:

Just den var det! Var den så sen som -93, alltså...

Det verkar så.

  • Medlem
  • 2012-03-27 15:25

Aha, det finns alltså folk utan Spotify fortfarande...

1
Bevaka tråden