Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fler som fått extrautrymme i Dropbox?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sedan länge max, 5,25 GB för gratiskonto

Nu sa det precis "plupp" och så har jag 9,5 - hux flux har jag fått 4,25 GB

Jag har letat på Dropbox sidor men hittar inget
Kollade mitt konto men det är inte mer ref-utrymme, där står det fortfarande 3 av max 3 GB

Är det någon mer som fått extrautrymme? Någon som vet vad det är?

RED
Nu har det hänt saker på kontot - det tycks som om de ökat bonusutrymmet. På min sida står, lite motsägande men dock:
So far you've earned 7.25GB of the 3.0GB maximum bonus space possible from referrals.

Senast redigerat 2010-03-30 08:29
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-30 08:26

De ändrade lite på det där imorse. Du kan få upp till 8GB referral-bonus nu. Står på https://www.dropbox.com/referrals och kan läsas om längst ned här: Referral Limit Dropbox Forums "(not guaranteed to last forever, but we're trying it out :-)"

Väldigt trevligt!
Det innebär att man kan få 10,25 GB gratis, inte illa

Får väl se till att få in ytterligare 3 personer - fast det är inte många i bekantskapskretsen som är utan nu!

På tal om det, alla som postar referrals-länkar här på 99mac måste vara väldigt tydliga med det och uttryckligen säga att det är det.

  • Oregistrerad
  • 2010-03-30 10:26
Ursprungligen av Adrian B:

På tal om det, alla som postar referrals-länkar här på 99mac måste vara väldigt tydliga med det och uttryckligen säga att det är det.

Det där var ju ingen referrals länk, det var en länk som visar hur du kan bli referral, eller har jag missuppfattat det?

Ursprungligen av studiox:

Det där var ju ingen referrals länk, det var en länk som visar hur du kan bli referral, eller har jag missuppfattat det?

Jag syftade inte alls på dig, utan bara ville förekomma de som vill jaga extra utrymme

Jag har inte pratat med de andra moderatorerna, men som jag ser det är det ok att posta referral-länkar om inlägget är motiverat och inte bara spam, samt att man är tydlig med att det är en sådan länk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-30 12:19
Ursprungligen av Adrian B:

…men som jag ser det är det ok att posta referral-länkar om inlägget är motiverat och inte bara spam, samt att man är tydlig med att det är en sådan länk.

Yes sir…O:-)

Fixat i ett av mina inlägg…

- Torkel

Senast redigerat 2010-03-30 12:52

Torkel, det var snyggt!
Två flugor ...

Måste refereals fortsätta använda Dropbox aktivt för att man ska få behålla det extra utrymmet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-30 15:08

nej, allt utrymme man får tilldelat får man behålla.

Ja jag säger då det! Dropbox-teamet gör banne mig allt rätt, nästan hela tiden. För vad tjänsten och programmet gör tillsammans med tanke på att det är gratis är det inget mindre än enastående. Fungerar klockrent och har bara krånglat ett mycket litet antal gånger. Samt att det här senaste tilltaget inte direkt får en att tycka mindre om det hela, utan snarare tvärtom! Jag misstänker att Dropbox kommer att vara ett av mina bästa verktyg inom en överskådlig framtid!

Ja, jag kan verkligen stämma in i hyllningarna av Dropbox. Faktum är att jag inte kan komma på något bra argument för att man *inte* ska skaffa det. Det är gratis, det fungerar automagiskt i bakgrunden och det är stabilt. Och det kan ge säker backup av de allra viktigaste filerna.

Som en bonus får man dessutom ett alldeles ypperligt verktyg för att enkelt dela filer med varandra. Jag har flera mappar som är utdelade till specifika personer så så fort jag vill dela med mig av en fil flyttar jag den bara till den mappen och en stund senare finns den på den andra personens dator. Magi!

Därför känns det inte som att man luras när man ger folk sin referral-länk och rekommenderar tjänsten...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-04 01:31

Dropbox dubblar "referralutrymmet" till 16 GB

Pang sa det och så fick jag 8 GB mer utrymme i min gratis Dropbox.
Ja, nu dubblar de utrymmet till max 16 GB (32 för pro-konto) och ger alla 500 MB (1 GB för pro-konto) per inbjuden som installerar programmet
The Dropbox Blog » Blog Archive » Dropbox referrals are now twice as nice!

Man fick 500MB retroaktivt också så jag hoppade upp från 4 GB till 6 GB i morse. Perfekt!

Det finns en speciell tråd för Dropbox referrals. Vi kan väl lägga de inläggen där.

http://www.99.se/ovrigt/275885-dropbox-referrals.html

1
Bevaka tråden