Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har ni för försäkring?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-09 11:34

Hej, det är så att jag ska välja hemförsäkring och behöver någon som täcker min macbook pro 15''. jag undrar lite vad ni har för försäkring till er Macbook? Hur mycket får ni betala i månaden?

tack

Valfri hemförsäkring med allrisk/drulle som tillägg. Kostar inte många kr. Kolla med försäkringsbolagen du är intresserad av.
Kostar runt 30kr/mån beroende på försäkringsbolag eller nåt sånt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-05-09 12:43

På min allriskförsäkring har jag ett tillägg som kostar några extra tiokronor per månad men som ger mig en halverad självrisk när det väl händer något. 700:- istället för 1500:-

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-09 21:45

Har vanlig hemförsäkring.

När det gäller alla dessa extraförsäkringar på enskilda prylar, drulle och liknande så resonerar jag så att jag inte tecknar en enda, och sparar pengarna i en "pott" och är mitt eget försäkringsbolag istället.

Är ganska luttrad över hur bra hjälp man verkligen får. Sumpar du datorn så lär dom skriva ner den rätt rejält, och sedan blir det självrisk på det. Blir ganska mycket tjafs och liten ersättning.

Hade inbrott i mitt källarförråd en gång och då tyckte de på försäkringsbolaget att de saker jag förvarade där ändå borde vara så pass billiga / oattraktiva att det ändå inte är värt något. Skulle gått +-0 med självrisk typ. Och massa pappersarbete på det.

Samma sak gäller självklart med alla butikers extraförsäkringar och sånt. Väldigt skeptisk.

Däremot bra att ha den vanliga hemförsäkringen den dagen det blir en vattenläcka ner till grannarna. Så stor är inte potten

Ursprungligen av snigel1:

Har vanlig hemförsäkring.

När det gäller alla dessa extraförsäkringar på enskilda prylar, drulle och liknande så resonerar jag så att jag inte tecknar en enda, och sparar pengarna i en "pott" och är mitt eget försäkringsbolag istället.

Är ganska luttrad över hur bra hjälp man verkligen får. Sumpar du datorn så lär dom skriva ner den rätt rejält, och sedan blir det självrisk på det. Blir ganska mycket tjafs och liten ersättning.

Hade inbrott i mitt källarförråd en gång och då tyckte de på försäkringsbolaget att de saker jag förvarade där ändå borde vara så pass billiga / oattraktiva att det ändå inte är värt något. Skulle gått +-0 med självrisk typ. Och massa pappersarbete på det.

Samma sak gäller självklart med alla butikers extraförsäkringar och sånt. Väldigt skeptisk.

Däremot bra att ha den vanliga hemförsäkringen den dagen det blir en vattenläcka ner till grannarna. Så stor är inte potten

Tråden handlar inte om diverse extraförsäkringar på prylar, utan om hemförsäkring inkl. allrisk/drulle.

Min förra dator blev stulen på centralen (2 mån gammal), jag fick en ny på min hemförsäkring minus självrisken.

Om jag skulle tappa min dator så den blir obrukbar så är jag glad över att ha allrisk i min hemförsäkring och betala ca. 1000 i självrisk än att köpa en ny för 20000. Känns ju bättre än att leka eget försäkringsbolag och punga ut med 20000.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-05-10 18:41

Har hemförsäkring via facket (Lärarförbundet) men allrisktillägg. Tillägget kostar som en korv med bröd i månaden.

1
Bevaka tråden