Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roliga citat från PC-användare

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-05-21 17:46

Vad har ni hört för roliga citat från PC-folk? Om vad som är bra/dåligt med PC/Mac. Fyll gärna på, detta kanske kan bli en ny humortråd?

Pratade med en kollega i dag som påstod att han minsann aldrig haft något virus i sin dator. Men "vissa småvirus kan vara bra, för då kan man inte få stora allvarliga virus. Ungefär som kroppen som hela tiden bygger upp en "kunskapsbank" i immunförsvaret för att snabbare kurera sig vid tex förkylningar."

Jag visste inte vad jag skulle säga, jag såg nog bara ut som en hånflinande frågetecken. Men roligt hade jag.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-05-21 17:52

Windows XP hade precis släppts och en kompis på mitt dåvarande arbete kläckte på fullt allvar ur sig. -"Fan vad snyggt det ser ut". Reagerade ungefär som du Dalle…vaaaa…

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-05-21 20:34

"Macar funkar inte på Internet."

"Office 2011?" (min chef)

  • Medlem
  • 2012-05-21 20:54

"Man kan ju inte högerklicka med en Mac, den har ju bara en musknapp!?" (Gamla modeller av mac, MB/PB/MBA etc)

"Macar, det är ju bara för grafiker, de är omöjliga i ett Ethernet-nätverk och man måste ju hela tiden trycka nån jävla kringla ihop med musknappen fr att SIMULERA en högerknapp. Skit är vad det är"

IT-avdelningsanställd år 2012

"Mac-användare är bögar" (min f.d. chef)

"Bill Gates äger halva Apple" (dotterson).

"Äh...Macar är ju leksaksdatorer...leksaker" (sagt av en snubbe som ägnar större delen av sin vakna tid med att spela tunga spel på sin monster-PC).

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-05-22 11:30

Denna tråd är inte bra för den får mitt "hat" mot PC-användare att öka

Från några pojkarnas skolkompisar: (Alla elever på gymnasiet har nu tydligen fått MBP)

- "Fan de ljuger ju när det gäller Mac . aså dom säger att man inte kan få virus på mac ... det första vi gjorde var att ta bort OS MEX eller vad det heter och installerade XP på Macen och nu är det fullt med Virus ..."

(Jag dunkande mitt huvud i diskbänken ett antal gånger när jag fick höra detta ...)

Senast redigerat 2012-05-22 13:50
1
Bevaka tråden