Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd MED resultat

Tråden skapades och har fått 648 svar. Det senaste inlägget skrevs .

För att hålla alla resultat borta från vår motorsports-tråd http://www.99mac.se/99lounge/295568-99s-motorsport-trad.html så passar det bra med en tråd där alla resultat är öppna för diskussion. Hoppas detta passar med alla andra här på 99mac.se...

Har precis tittat på Valencias GP och måste säga att det var riktigt roligt, inte minst för att jag inte gillar Vettel, har alltid haft en svaghet för Scuderia och även Alonso på senare tid, men mest av allt the man himself, Schumi!!!

Kimi på Lewis!! Yeah!! Och sedan utan tvekan Himiltons fel!!

Just detta loppet kändes väldigt mycket som ett vintage 90-tals IncyCar/CART lopp, med andra ord riktigt spännande!

Lite synd bara när ett F1-lopp är bra pga att folk kraschar eller bryter...

Inom motorcykelsport så behövs inget sånt för att ett race ska vara topp-klass!

Kom att tänka på en sak, på podiet: två ex-Ferrari världsmästare samt en Ferrari förare, ex-världsmästare men inte för Ferrari (än)...

Samt A. Stella som jag TROR att alla tre förarna har jobbat med!

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Kom att tänka på en sak, på podiet: två ex-Ferrari världsmästare samt en Ferrari förare, ex-världsmästare men inte för Ferrari (än)...

[ATTACH="CONFIG"]33585[/ATTACH]

Ursprungligen av Scuderia-F1:

Samt A. Stella som jag TROR att alla tre förarna har jobbat med!

Helt korrekt.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-06-26 18:50

Ni tänker ju precis som Viasat Motors kommentatorer...

Ursprungligen av mattiL:

Ni tänker ju precis som Viasat Motors kommentatorer...

Men det var ju knappast en långdragen slutsats...

Annat är det när BBC gör kopplingar som ligger på nivån vänster hjulbytare för Villeneuve i BAR nu Schumachers DRS-trimmare eller något i den stilen...

Rätt häftigt (för mej iaf) att här går man och hoppas och väntar, då ens hjältar (hm, favoriter är nog mer korrekt) ska återfå sin glans och hamna på pallen, och så kommer det nästan samtidigt!!

Både Rossi och Schumi har åter klivit upp på pallen!!

Dessvärre är ju inte materialet i rätt nivå, men det känns bra.

Rossi tillbaka till HRC Repsol ?!... Vilken dröm!!

Fick hem filmen Fastest häromdagen. Väldigt Rossi-centrerad
Jag gillar Rossi, Pedrosa och Lorenzo, de verkar ha en schysst attityd och är roliga att se på när de fightas. Sen är givetvis Stoner cool med, men gillade honom mer när han körde för Ducati

F1 är kul det också, på TV. Live slår MotoGP F1 lätt. F1 är mer oljud och oöverskådlighet (iaf på de banor jag varit på, Barcelona, Hockenheim för F1, Barcelona, Jerez för MotoGP), MotoGP skönsång (ja, jag är hojåkare ) och chans att se mer action vad det gäller kamp om placeringar.

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Rätt häftigt (för mej iaf) att här går man och hoppas och väntar, då ens hjältar (hm, favoriter är nog mer korrekt) ska återfå sin glans och hamna på pallen, och så kommer det nästan samtidigt!!

Både Rossi och Schumi har åter klivit upp på pallen!!

Dessvärre är ju inte materialet i rätt nivå, men det känns bra.

Rossi tillbaka till HRC Repsol ?!... Vilken dröm!!

Ursprungligen av suddgummi:

Sen är givetvis Stoner cool med

Nja, jag har svårt för Casey Moaner...

  • Medlem
  • 2012-06-27 21:24

Visst var det på tiden för schumi att hamna på pallen! Är det tredje året sedan hans comeback nu? Otroligt att han tog sig i mål öht, fem brutna lopp av åtta körda!

Marquez gör allt för att hålla i cykeln när han kraschar i free practice 2.

Två fantastiska race i Moto3 och Moto2 men ett riktigt skit race i MotoGP med Lorenzo nere i första kurvan, Rossi på en Vespa och Stoner på topp.

En riktig skit avslutning på en fantastisk helg...

  • Medlem
  • 2012-07-07 14:56

Satan i gatan vad det regnar på Silverstone nu.

Ursprungligen av Dalle:

Satan i gatan vad det regnar på Silverstone nu.

Så in i skogen, hoppas det kommer gå att köra.. Vill ju se GP2 också.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-07 15:36

Omstart av kvalet 16.00 preliminärt, fast det verkar ju regna rätt bra fortfarande...

Senast redigerat 2012-07-07 20:50
  • Medlem
  • 2012-07-07 16:36

Historiens längsta (?) F1-kval äntligen avslutat. Synd bara att jag jobbar i morgon och inte kan se racet.

Skönt att det iaf blev någon form av avslutning på det.
Snart dags för GP2!

Bevis för att forbollsspelare är riktiga mesar:

Josh Brooks (BSB/British SuperBike) klarar en highside utan att vurpa men när han landar kör han tummen i tanken så att det går hål, tappar till 6/7:e plats men kör upp sej till 3:e.

Vettel är en patetiskt förare, blir sur för att Lewis försöker komma tillbaka till ledarvarvet!!

Han skulle aldrig klara av att köra NASCAR eller IndyCar.

YES!!! Helt rätt!

Vettel penalised for Button pass, drops from second to fifth in the German Grand Prix - F1 news - AUTOSPORT.com

  • Avstängd
  • 2012-07-22 20:51

Var får ni tag i alla dessa bilder?

Ursprungligen av LaHe:

Var får ni tag i alla dessa bilder?

Jag tar screenshots när jag tittar på tävlingarna då jag inte kollar live utan från engelsk "tv".

...alternativt på F1 sidor som i detta fall

vilket gör att jag kommer in på min nästa punkt...

Vettel kör som ett pucko men får inte straffet förrän EFTER podiet vilket gör att alla bilderna visar honom som tvåa och inte Kimi som trea.

Lite som när Giancarlo Fisichella aldrig syns som vinnare av Rio när han och Jordan vann... 2003 Brazilian Grand Prix - Wikipedia, the free encyclopedia

Jag hoppas surfisen Vettel följer samma bana som Casey Moaner och slutar (föga troligt dock). Hoppas också att Red Bull's engine remapping tvång skadar Vettel och att Webber kör cirklar runt honom (fast kanske lite svårt eftersom han också blir hindrad).

Ganska otroligt hur en lite kommentar i en intervju kan bli en rubrik som sedan kan ha otroligt stora konsekvenser

Ett exempel Felipe Massa won't stay in Formula 1 if he can't find a competitive drive - F1 news - AUTOSPORT.com

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-07-29 23:47

Go Kimi! Trist att han inte lyckades vinna, men Lotus är helt klart på uppgång. Nästa stopp är Spa, och där är ju Kimi traditionellt stark.

Ursprungligen av Vassius:

Go Kimi! Trist att han inte lyckades vinna, men Lotus är helt klart på uppgång. Nästa stopp är Spa, och där är ju Kimi traditionellt stark.

Det var inte långt ifrån, Spa, då j*klar är det dags för Lotus på riktigt.

  • Medlem
  • 2012-07-30 00:31

Hamilton hade en grymt bra bil som var ruskigt snäll mot däcken. Trist eftersom jag ville att Kimi skulle vinna.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-07-30 00:42
Ursprungligen av Dalle:

Hamilton hade en grymt bra bil som var ruskigt snäll mot däcken. Trist eftersom jag ville att Kimi skulle vinna.

Kimi var snabbare mot slutet, men Hungaroring är ju hopplös att köra om på, även med de nya reglerna. Hur många regelrätta omkörningar såg vi i det här loppet efter de första varven? Perez blev omkörd av Alonso och Senna på samma varv, men utöver det?

  • Medlem
  • 2012-09-02 20:03

Grosjean, Grosjean! Ditt jävla arsle! Han är iaf avstängd nästa helg tack och lov!

Är det bara jag som tycker att Grosjean är lik Hamilton när han kom in i F1, ung, dum, naiv och alldeles för het på gröten?

Bevaka tråden