Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är min iMac seg?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När min MacBook Pro dog förra sommaren satsade jag på en kraftfull stationär iMac istället för en bärbar.
Redan från början kändes min nya 27 tums, 3,1 GHz Core i5 med 4 GB 1333 MHz DDR3 ungefär lika snabb som min gamla MBP från 2007.

Finns det ett sätt att kolla hur effektiv eller snabb min dator är? Som Bredbandskollen fast lokalt liksom.

Om jag missat den här tråden tidigare ber jag om ursäkt!

Rent spontant... dubbla minnet..
och för att svara på din fråga.. tror det finns något som heter Geekbench... men min nördiga kompisar här på 99 kan säkert ge dig bättre svar

Vad jag minns fanns det iaf förut en tråd här på 99 där man kunde jämföra sina Geekbench poäng men den kanske har pensionerats...

Programmet kan jag dock rekomendera, det testar hela datorn o finns här: Geekbench - Cross-Platform Processor Benchmark

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-19 23:13
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Vad jag minns fanns det iaf förut en tråd här på 99 där man kunde jämföra sina Geekbench poäng men den kanske har pensionerats...

Programmet kan jag dock rekomendera, det testar hela datorn o finns här: Geekbench - Cross-Platform Processor Benchmark

http://www.99mac.se/nyhetskommentarer/218792-testa-dator-med-geekbench.html

Hm den ligger under "nyhetskommentarer". Inte konstigt att jag inte kunde hitta den bland mina bevakade trådar...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-07-19 23:13

Jag tror inte det är svårare än att googla på geekbench + imac 2011 eller vilken modell du nu har.

Vad gör du med datorn?
Är det bara surf och enklare saker är det ingen märkbar skillnad.

Sätt in en SSD så blir det skillnad.

Tack för hjälpen. Mitt score blev 8400 resp. 8100. Visade sig vara bra. Synd! Jag hade hoppats på större skillnad mot min gamla MBP.

De två uppgraderingar som kan göra din iMac kvickare är Ram och SSD. Ram är relativt billigt så även om Geekbench ger dig goda resultat så kan inte en utökning av Ram skada. Satsa på åtminstone 4GB till så ska du se att det blir skillnad nästa gång du har många program igång.

Själv har jag 12GB i min iMac...

Geekbench säger inte allt, långt ifrån. Tex kommer inte mer RAM visa sig där

  • Avstängd
  • 2012-07-20 18:59
Ursprungligen av ill_chrill:

Geekbench säger inte allt, långt ifrån. Tex kommer inte mer RAM visa sig där

Så sant så, även om användarupplevlsen kan bli en helt annan med flera program eller tunga program igång... som sagts tidigare på många ställen här... mer minne är nästan aldrig fel

1
Bevaka tråden