Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om kreativa svordomar och invektiv

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I syfte att hålla kulturens fana högt här på 99 tänkte jag att en tråd om kreativt svärande och smädande kunde vara av intresse.
Givetvis är denna tråd inte avsedd att rikta sig mot någon särskild person eller företeelse utan syftar till att höja nivån på våra vardagssvordomar.

Såhär:

Istället för ”Din dumme fan…”

kan man exempelvis utbrista ”Passa dig, din brinnande djävul, annars kommer jag farande som en annan Jehu och kränger rövhålet över huvudet på dig så du ser ut som en trött munk vid midnatt…”

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-08-15 09:57

Jag skriker runda ord (som boll, cirkel dvs sfärord).

Min far kunde svära flytande på minst 7 språk, men jag lärde mig tyvärr inte så mycket av hans färgglada uttryck.

Tycker att den gamla översättningen på "mother fucker" från Die Hard är klockren. SLAPPTASK
/m

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-08-15 10:59

Själv svär jag som en borstbindare men jag har mer och mer gått över till att använda svärord från Battlestar Galactica: "Frack" och Farscape: "Frell"...
Då är det inte många som begriper att jag svär och det är inga problem med att göra det inför barnbarnen...man vill ju inte lära dem dåliga vanor...:)

OT: Blev lite chockad häromdagen då 5-åriga Linnea plötsligt sa "Djävla"...:confused:

Till någon man verkligen inte gillar:

”Du borde ha hamnat på magen istället…”

ledtråd: tänk vems mage…

1
Bevaka tråden