Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på datorbord sökes!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-08-24 15:02

Hej alla 99:are.

Jag känner att det är dags att byta ut mitt nuvarande datorbord, ett vanligt skrivbord i gran från IKEA. Jag söker ett bord med mycket plats för elektronik, jag ska husera med en Mini, TB-display, högtalare plus diverse hårddiskar. Bordet skall vara i massivt trä, alltså ingen spånplatte-skit. Finns det förslag på hörnskåp kikar jag mer än gärna på det.

Vilken stil? Jag kör gärna lite rustikt. Ett helt ordinärt äldre matbord modell större, gärna från tidigt 1900-tal som man kan hitta för en spottstyver på någon dödsboauktion tycker jag är skitsnyggt. Sen är det bara att dra av ytan lite med fint slippapper och ge det en snygg finish med vaxolja och polertrissa. Själv har jag ett matbord i ek som arbetsbord. Hittade det i IKEA's fyndhörna för 300:-.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-24 15:08

Vet inte vad du har för budget, men här kommer i alla fall ett förslag som jag gillar. Möjligen lite dyrt.

StudioDesk - Sladdfritt skrivbord
StudioDesk XL - 150 cm - Sladdfritt skrivbord

  • Medlem
  • 2012-08-24 19:23

Tack för tips.
Jag hade tänkt mig ett tak på 4000:-. På IKEA hittade jag denna: HEMNES Hörnarbetsplats - gråbrun - IKEA . Men det blir nog trångt med en 27"-skärm i den, plus all övrig utrustning.

1
Bevaka tråden