Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vill ej skapa .m3u-playlists i itunes automatiskt vid import

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ska försöka förklara det här utan att bryta någon regel

jag har mappar med musik (mp3) som jag *host* gjort backup från mina cd-skivor. väl där har jag skapat playlists (.m3u) för varje skiva (som alltså ligger i samma mapp som låtarna)

när jag sedan väljer att lägga till hela musik-mappen (med alla mappar med cd-skivor) i itunes så lägger ju itunes även till alla .m3u och skapar playlists (förmodar att det är därför den skapar playlists iallafall?)

men jag vill ju alltså bara lägga till all mp3 i biblioteket utan att skapa playlists..

blir jobbigt att sitta och ta bort över 3000 playlists sen när jag importerat klart allt :S

så någon som vet hur jag löser det? utan att sitta och manuellt ta bort alla .m3u först.

Gå till mappen med dina mp3or, gör en Spotlightsökning i högra hörnet efter mp3 och klicka i att den ska söka på filnamn i stället för innehåll.

tack, så kunde jag gjort med m3u ja och bara tagit bort dem innan jag la till mp3 i itunes.

men nu har jag redan löst det den långa vägen med att manuellt ta bort alla spellistor sen

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-02 15:22

*Hostar* man så handlar det med all säkerhet om piratkopiering.

1
Bevaka tråden