Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver köpa en säng, behöver du också?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihop!
Jag behöver köpa en säng (min rygg hatar mig) och jag såg att en säng som skulle göra mina dagar skimrande i guld och rosor finns att köpa 2 för 1 på Kungsängen.

SÅ i stor desperation över att hitta någon mer som behöver ett stycke säng så vänder jag mig hit.

Det måste vara samma mått, 120cm bred i mitt fall, men hårdhet får vara olika. Troligen fungerar det bara i Stockholm.

Om du är intresserad av att haka på dealen så är det bara att PM'a mig!

Annonsen:
Veckans annons - Sortiment | Kungsangen.com | Hantverk utan mellanhänder | Sängar & sängtillbehör

Sängen:
Regal - Ramsängar - Sortiment | Kungsangen.com | Hantverk utan mellanhänder | Sängar & sängtillbehör

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-14 18:54

Jösses, jag trodde först det var en sofistikerad kontaktannons; typ säng finnes snart, var finns du?

OJ, det var ju verkligen inte vad jag ville.

Borde ändra rubriken, någon moderator som vill ge en hint om en bättre variant?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-14 20:35

Jag tänkte köpa två sängar, vill du dela? (som rubrik, alltså)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-14 22:18
Ursprungligen av mattiL:

Jag tänkte köpa två sängar, vill du dela? (som rubrik, alltså)

I mina öron låter det ännu "värre".

Jag vet inte, inte alls säker, men jag TROR att det är just ordet "säng" som gör det. Det känns lite så.
Vad tror ni?

Alltså, jag behöver verkligen den där dealen.. ingen där ute som känner nån som känner nån?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-14 22:32

Bra pris, helt rätt Klara, kan fråga brorsans son han är 19 år och har fast jobb nu efter gymnasiet, han finns i Älta. Enda kruxet är väl tyvärr att det är en stor investering för honom som just tar steget ut i livet. 5000 kr för en Kungsängen REGAL 120 cm ( bäddmadrass ingår ju), men helt klart en fin säng.

Bästa investeringen man kan göra är den för ryggen

Senast redigerat 2012-09-14 22:43
  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-09-14 23:20

Priset är helt klart okej, och sängen verkar dessutom skön.

Typ OT:
Jag själv sprang på ett erbjudande till pensionärer (?) för ca tio år sedan och sover därefter i en säng som man med fjärris kan höja och sänka som man vill i huvud- och fotända. Perfekt om man är full och inte vill snarka sönder familjen, eller om man fått höst-hosta och vill skona sängkamraten genom att höja ryggstödet.
*kärlek*

Cubeis: samma slags kombo på ikea landar på nära nog samma men här ingår frakt och de kan ta hand om den gamla.. så du får gärna höra med han!

Filuren: Lyx! Såg en riktigt fin kombo med två gästsängar där de gick i en handvändning att "kollapsa" och rulla in under varann.. samma pensionärer hade magnetiska tvål-hållare!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-15 11:57
Ursprungligen av klarabara:

Cubeis: samma slags kombo på ikea landar på nära nog samma men här ingår frakt och de kan ta hand om den gamla.. så du får gärna höra med han!

Filuren: Lyx! Såg en riktigt fin kombo med två gästsängar där de gick i en handvändning att "kollapsa" och rulla in under varann.. samma pensionärer hade magnetiska tvål-hållare!

Klart jag hör när han har vaknat till, dom där kidsen sover väl halva dan :D. Bäst är nog att ringa honom på jobbet på måndag då är han förhoppningsvis vaken och kan fatta beslut hehehehe.

Kungsängen är många klasser bättre än IKEA går inte att jämföra riktigt. Namnet säger ju allt :). Fri hemkörning är GULD värt.

Vad vet du om bäddmadrassen som ingår ? Tjocklek , vanlig eller lite hästsvans förstärkt eller vad dom nu använder, tagel eller .

  • Medlem
  • 2012-09-15 14:02
Ursprungligen av CUBEIS:

Fri hemkörning är GULD värt.

Fri hemkörning är väl värt ungefär vad det annars kostar att få den hemkörd.

Ursprungligen av Baron:

Fri hemkörning är väl värt ungefär vad det annars kostar att få den hemkörd.

Betyder det för dig att affektionsvärde = varans värde också?

Återigen till topics…

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-09-15 14:11

Personligen skulle jag aldrig köpa en säng på IKEA.
Skulle absolut inte köpa det någonstans utan att provligga den först Även om den finns i olika mjukhetsgrader så kanske den inte passar mig.

Vi investerade i säng, modell bättre när vi flyttade till lägenhet. Provlåg säkert 20 modeller tills vi hittade den som passade.
vi har dubbelsäng med varsin madrass så att man får den hårdhetsgraden man själv vill ha

  • Medlem
  • 2012-09-15 14:30
Ursprungligen av kainen:

Personligen skulle jag aldrig köpa en säng på IKEA.
...........

Testfakta, 2011 - Konstaterar att betygen för komfort höjts rejält sedan deras tidigare test. Vinnare denna gång blev IKEA Sultan, men med nästa samma poäng hittar vi också bl.a. Ekornes Svane Zefir och Jysk Gold B30.

Råd & Rön, 2012 - Testade skummadrasser och det visade sig att tjockleken på madrassen inte har någon större betydelse för hur bra den är. Inte heller priset var den avgörande faktorn. Bäst i test blev Jysk Plus F60 med 73 poäng följt av IKEA Fonnes med 72 poäng.

  • Medlem
  • 2012-09-15 14:49

Provlåg också en jäkla massa olika modeller, från Jysk till Hästens. Blev Jensen för sin höga kvalitet och generösa garantier.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-09-15 16:52
Ursprungligen av jhm:

Provlåg också en jäkla massa olika modeller, från Jysk till Hästens. Blev Jensen för sin höga kvalitet och generösa garantier.

Hade en Jensen tidigare... riktigt nöjd med den!
Vi provlåg Jensen nu också men blev en annan säng från Sova.

Jag kan med praktisk erfarenhet säga att en dålig kombo från vilket ställe som helst är en dålig kombo. Ikea är inget undantag.. jag var lite dumsnål o körde "köper underdelen först och fixar det där med bäddmadrassen sen". När man sen har bäddmadrassen så är såklart underdelen helt fel och det blir bara enklare att köra ett paket som kör hem det. Bäddmadrassen ingår, fanns några olika varianter vill jag minnas.

Ingen som känner nån som känner nån?

  • Medlem
  • 2012-09-15 17:29

Dåliga nyheter är och förblir dåliga nyheter, Bella.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-08 12:57

Har haft några olika sängar igenom åren och Ikea är det sämsta skiten man kan köpa, Vaknade varje dag med ryggvärk.

En dag när vi var i en Sova butik sa jag till sambon att det är konstigt att vi kan köpa en bil för 150 000 kr men inte en riktigt bra säng.

Väl inne på Sovabutiken provade vi några olika Tempursängar och vi fastnade direkt, +40 000 kr fattigare köpte vi oss en 160 Tempurmadrass med tillhörande bäddmadrass. Nu 6 månader senare kan jag konstatera att det är det bästa köpet jag någonsin köpt. Sover som en kung och vaknar alltid utvilad.

Det fantastiska med en Tempursäng är att den anpassar sig efter kroppen och ger stöd så man kan inte ligga fel.

En vän på fb behövde också en så nu kommer det komma en levererad i november. Som synd är ligger man på gränsen på vilken hårdhet man "ska ha" men jag tror jag har valt rätt iaf! *hoppas*

  • Medlem
  • 2012-10-08 17:10

Det är alltid bättre att ta för hård, än att ta för mjuk i alla fall. (Har själv så hårt de kunde leverera.) Provade dock även Hästens när vi köpte sängar, och deras hårdaste stack man sig nästan på. Inte så mysig.

Ursprungligen av klarabara:

En vän på fb behövde också en så nu kommer det komma en levererad i november. Som synd är ligger man på gränsen på vilken hårdhet man "ska ha" men jag tror jag har valt rätt iaf! *hoppas*

Allra bäst hade det ju varit ifall man hade råd med såna där "komfort-zoner" eller vad de heter, min axel kommer inte ner i madrassen ordentligt, tydligen. Men den kommer ju helt klart vara bättre än IKEA, i vilket fall

1
Bevaka tråden