Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dropbox Space Race - upp till 25GB extra för alla med skolmailadress

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alla studenter, kursare, alumni eller lärare med en e-postadress knuten till ett lärosäte kan vara med i Dropbox Space Race. Alla deltagare får 3 GB extra dropboxutrymme i två år. Men beroende på hur många som anmäler sig från just det lärosäte du tillhör kan du få upp till 25 GB extra!

Det enda man behöver göra är att anmäla sig på:
https://www.dropbox.com/spacerace
(du kan ha ditt dropbox-konto knutet till en annan e-postadress – det räcker med att du inloggad klickar på en verifikationslänk som skickas till den skolepostadress du anmäler dig i Space Race med)

30 högst rankade lärosätena i Sverige just nu:
https://www.dropbox.com/spacerace/top/country/se

Tänk på att du kanske har tillgång till din skolmail även om du inte längre pluggar. Anmäler du dig hjälper du inte bara dig själv med fritt utrymme utan även de andra studenterna på din gamla skola att samla poäng.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-30 20:04

Anmälde mig där för ett tag sedan och har tjänat in 8GB extra utrymme. Mycket välkommet.

Kanonbra tips, tackar!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-10-31 12:36

Synd att det inte är permanent utrymme bara.
Vad händer om man fyllt upp utrymmet och det försvinner om två år?

Ursprungligen av Json_81:

Synd att det inte är permanent utrymme bara.
Vad händer om man fyllt upp utrymmet och det försvinner om två år?

Visst, utrymmet är inte permanent, men eftersom Dropbox synkar det du redan har på hårddisken är rimligen det enda som kommer hända att din synk slutar fungera tills du frigjort tillräckligt med utrymme i din Dropboxmapp.

Dessutom är det väl inte osannolikt att de kommer ha någon bra kampanj när ett gäng tusental användare blir av med sitt bonusutrymme vid samma tillfälle.

Alumni-konton skulle ju vara godkända? Men för mitt.namn@alumni.chalmers.se får jag "The email you entered is not affiliated with an eligible school". WTF? Chalmers ligger ju tvåa på sverigelistan...

Ursprungligen av johan_tanying:

Alumni-konton skulle ju vara godkända? Men för mitt.namn@alumni.chalmers.se får jag "The email you entered is not affiliated with an eligible school". WTF? Chalmers ligger ju tvåa på sverigelistan...

Aj, då kanske de har spärrat just alumni i de fall dessa adresser ligger på en separat underdomän. Många skolor ändrar ju inte själva e-postadressen för studenterna när de tagit examen. Därav mitt tips (man kanske inte tänker på att man i många fall ändå kan logga in och kamma åt sig erbjudandet).

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-11-06 10:21

Sweet 3 GB Extra, tydligen ligger MaH långt ner på listan över svenska lärosäten men man får vara glad för det lilla O:-)

Ursprungligen av mattem:

Sweet 3 GB Extra, tydligen ligger MaH långt ner på listan över svenska lärosäten men man får vara glad för det lilla O:-)

Men tack vare oss kom MAH lite högre upp.

1
Bevaka tråden