Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös överföring av bilder från iOS till OS X

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något bra program till OS X för att trådlöst överföra bilder från iOS-enheter som iPhone och iPad? Det är ett litet bekymmer att man ska behöva ha kabeln för att använda Image Capture eller iPhoto.

Använda iCloud och Photo Stream är inte ett alternativ.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-17 11:04

Det finns ett antal appar för iOS som gör enheten till en web och/eller ftp-server. Därefter kan du koppla upp dig mot den från din OS X-maskin. Jag skulle tro att det är den enklaste vägen. Jag har även flyttat bilder till och från Windows-maskiner på det sättet.

Ursprungligen av maskh:

Använda iCloud och Photo Stream är inte ett alternativ.

Jaså,varför inte? Det är precis det jag använder photo stream till.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-17 19:28
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jaså,varför inte? Det är precis det jag använder photo stream till.

Det är inte tillräckligt om man vill "tömma" kamerarullen. Om man har många bilder är det jobbigt att radera alla manuellt på telefonen, istället för att välja "radera efter import" i iPhoto eller Bildinsamling.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-11-17 11:46

Jag använder mig av Dropbox... varje gång jag öppnar dropbox appen på min iOS enhet så för den över alla nya bilder till min dropbox som sedan automatiskt synkas mot min MBA samt min Mac Mini server.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-17 11:52

Kanske för att iCloud/PhotoStream/Dropbox/etc är antingen inte kontrollerbart när överföringen sker eller kräver dubbla mängden överförd trafik?

1
Bevaka tråden