Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pilsner i sommarvärmen

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det bara jag som saknar Er och vill ta 1 öl eller 8, sitta utomhus och bara jäsa och se natthimlen gry mot morgon ??? Typ lämna bilen hemma och bara slappa ihop ???

Olle

jag e på...

M

Kan någon som är på Göteborgs mailinglista sprida detta... den upphörde att fungera för mig... blir det så här jumna kvällar så kan det vara gott att sitta ute ända fram tills på småtimmarna.

Olle

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-15 10:57

Får hoppas att detta pilsnermöte äger rum till helgen, när jag är i göteborg

Jag e också på....:cool:

Jag skickade en mejl till goteborg-listan. Vet dock inte om det funkar...:rolleyes:

Det med Göteborgs mailinglista verkar inte funka .... inte verkar jag finns med - urslängd:mad:
:rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2003-07-22 19:03

Vi bokar på "röda sten" (pannrummet) och tar de inte bokningar så annekterar vi stället
Go kvällssol och fin utsikt (över torslandahamnen).
Kort väg till slottsskogen för efterdyningar och jag tror det finns någon nattöppen macka med sexpack på vägen...

Kom inte annat o säg ante jag är en perfekt "aventyrsfixare"...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Kom inte annat o säg ante jag är en perfekt "aventyrsfixare"...

En alldeles utmärkt en!

Nu är det bara dagen som fattas. Eftersom jag förmodligen inte kan vara med tänker jag inte ge något förslag, men bestäms det en bra dag so lovar jag att göra mitt bästa för att komma och vara lite trevligt!

/Anna

  • Oregistrerad
  • 2003-07-23 15:30

Jag är med! Har missat alla träffar så här långt men den här ska jag inte missa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-23 15:32

Jag ska dra till mitt gamla hem i Östersund för att städa ut lägenheten nu i helgen, så jag kan inte då. Nästa vecka är man åter i varje fall, så då är jag med i matchen om något händer.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Linus
Nästa vecka är man åter i varje fall, så då är jag med i matchen om något händer.

Samma här.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-30 00:16

Jaha!
Nu är det minsann nästa vecka och sådär - hur har ni det med malthalten???

Ingen Pilo — ingen träff.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-31 12:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av hedelina
Ingen Pilo — ingen träff.

Framåtandan har diskuterats i lönndom, bestäm tid & plats bara...

OK:

PLATS: "Röda Sten" ( dvs. under Älvsborgsbron finns det väll svala drycker, eller ??? )
TID: 19:00 >
DATUM: Torsdag 7 augusti

Nu har alla 1 vecka på sig att bestämma hur och OM dom kan komma

Vi som kommer är: (fyll på med namn )

01 - OLLE JONSSON
02 -
03 -

*/ Varför just en tordag och inte en fredag - folk med familj tenderar att resa på landet under helgen och då är fredagen kass

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonaz
Framåtandan har diskuterats i lönndom, bestäm tid & plats bara...

Ledsen för cynismen.
Torsdag den 7:e, bra initiativ! Jag dyker förhoppningsvis upp!

01 - OLLE JONSSON
02 - Pär *
03 - Hedelina **

** Med reservation för oväntade måsten.

Senast redigerat 2003-07-31 14:33
  • Oregistrerad
  • 2003-07-31 14:27

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
OK:

PLATS: "Röda Sten" ( dvs. under Älvsborgsbron finns det väll svala drycker, eller ??? )
TID: 19:00 >
DATUM: Torsdag 7 augusti

Nu har alla 1 vecka på sig att bestämma hur och OM dom kan komma

Vi som kommer är: (fyll på med namn )

01 - OLLE JONSSON
02 - Pär *
03 -

*/ Med reservation att jag har semester och noll koll tom boll så det kan hända att jag missar att det är torsdag - men annars kommer jag som en raket med älvsnabben Illmysigt ställe (om det inte regnar)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-31 16:07

PLATS: "Röda Sten" (dvs. under Älvsborgsbron finns det väl svala drycker, eller???)
TID: 19:00 >
DATUM: Torsdag 7 augusti

Vi som kommer är: (fyll på med namn )

01 - OLLE JONSSON
02 - Pär *
03 - hedelina **
04 - Linus

*/ Med reservation att jag har semester och noll koll tom boll så det kan hända att jag missar att det är torsdag - men annars kommer jag som en raket med älvsnabben Illmysigt ställe (om det inte regnar)
** Med reservation för oväntade måsten.

Blir vi inte fler än 2 eller 4 personer så vetetusan om vi inte borde vänta till hösten - men OK jag avvaktar lite innan jag kastar in handuken.

Olle

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-04 13:20

Håller med, verkar vara klart ljummet intresse.

När intresset inte är större blir det nog en raincheck från mig, och jag åker hem till föräldrarna i Bohuslän.

Ser fram emot en riktig träff i höst!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-06 17:10

Okey - alternativplan 3A(II) sätts i verket

OK, lika gott så... måste tillbringa torsdagen i Skövde och Tibro för att hitta studentbostad till ena sonen så jag hade ändå varit bra seg ifall det hade blivit av... har vi samma tur som förra året så vara sommaren långt in på hösten

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-08-07 00:09

Om en MacPub blir av inom en överskådlig framtid och denna inte krockar med alltför svårslingrade "engagements" så kommer jag gärna... Centrala stan efter 19:30 på vardagar eller närsom på helger passar mig fint...

Tänkte bara anmäla intresse.

/Maxim

1
Bevaka tråden