Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ubd process

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter installation av uppdateringen till iWork (9.3) i mitt 10.8.2 OSX har jag fått denna process, bud, som ligger med ca 5-7% CPU belastning. Vad jag är mer bekymrad över är att den håller på att ladda ner (till mig) med ca 500kb/s och jag har ingen aning om vad det är den gör. Jag kan inte hitta var denna nedladdning hamnar, inte heller vem som ansvarar för den.

Vad jag lyckats klura ut är att den har något att göra med molntjänster. Om man avslutar ubd håller den sig borta (tror jag) men startar igen så fort man använder program i iWork och (troligen) iTunes.

Någon som ser samma sak.
Gunnar

"ubd is the ubiquity server process. It is primarily used for "Mobile Documents" (iCloud feature for syncing files)."

Jo, jag hittade det. Min undran dock, vad är det den håller på att ladda ned (är nu uppe i 3.56GB).

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-12-05 16:23

Troligen syncar upp alla dina iCloud-dokument...

I iCloud har jag 50Mb (24.95GB av 25GB tillgängligt) enligt Apple. Kan det ha något med synkronisering av program, appar etc?

Ursprungligen av gul-iMac:

I iCloud har jag 50Mb (24.95GB av 25GB tillgängligt) enligt Apple. Kan det ha något med synkronisering av program, appar etc?

Kolla dina inställningar för iCloud-syncningen

1
Bevaka tråden