Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skapa spellistor med musikvideos (i HD)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tänkte jag skulle skapa lite spellistor med bra musikvideos i HD som man kan ha t.ex på fester eller när man bara vill slappa i soffan med en whisky.

men jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga..

så, hur har du gjort?
finns det kanske några bra tjänster för detta?

tanken är att de ska spelas upp på min mac mini. mjukvaran jag använder för att spela upp filmer/tv-serier är xbmc så om det handlar om att skapa egna spellistor med lösa musikvideos man införskaffat sig på något (lagligt) sätt så håller jag mig gärna till just xbmc.

om det handlar om att använda sig av någon tjänst för att streama musikvideos (som man byggt upp i spellistor) så är jag dock mer öppen för förslag.

ett tag tänkte jag att jag skulle tagit alla musikvideos jag vill ha från youtube med t.ex keepvid eller liknande. men är osäker på hur kvaliten blir, om det kan mäta sig med "riktiga" hd-musikvideos. sen kanske det inte är helt lagligt heller

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-04 23:07

VLC kan spela upp en spellista. Tror den kan loopas också.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-12-05 09:16

Varför behöver du ladda ner videosen från youtube? Det går ju att göra en spellista där direkt.

Ursprungligen av Erik.dv:

VLC kan spela upp en spellista. Tror den kan loopas också.

nu var ju frågan inte vilket program som kan spela upp spellistor utan hur jag ska skapa mig bra spellistor med musikvideos i HD.
var man får tag på sådant osv (nu menar jag ju inte piratkopior).

Ursprungligen av Json_81:

Varför behöver du ladda ner videosen från youtube? Det går ju att göra en spellista där direkt.

sant, men youtube vill jag helst inte använda. föredrar någon form av streaming-tjänst (räknar inte med youtube här) eller på något sätt få musikvideos till datorn så jag kan skapa spellistor och spela upp i t.ex xbmc.

ska vara så "nördfritt" som möjligt

som t.ex sitta i en webläsare och ladda spellistor från youtube..
snyggare och bättre med t.ex xbmc eller någon form av streaming-tjänst med schysst gränssnitt eller program (som t.ex netflix är för film)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-12-06 12:33
Ursprungligen av mjewl:

som t.ex sitta i en webläsare och ladda spellistor från youtube..
snyggare och bättre med t.ex xbmc eller någon form av streaming-tjänst med schysst gränssnitt eller program (som t.ex netflix är för film)

Har inte testat, men det finns youtube-plugin för xbmc?
Kanske fungerar dåligt iofs.

Ursprungligen av Erik.dv:

Köp musikvideor på iTMS och spela i XMBC då

vad är itms? ah.. itunes music store
de har sanslöst dåligt utbud av musikvideos där så är tyvärr inget alternativ. inte hittat en enda musikvideo jag vill ha än, men tack för tipset
och vad jag kan se så var det väldigt få som var i HD.

Ursprungligen av Json_81:

Har inte testat, men det finns youtube-plugin för xbmc?
Kanske fungerar dåligt iofs.

ej provat det, men låter som något som inte funkar så bra
men värt att prova!

grejjen med att jag inte vill använda youtube är egentligen bara för att det finns så sjukt lite musikvideos i HD.
iallafall om man ser till hur stort youtube är, så borde det finnas fler.. nästan alla musikvideos är i "fusk-hd" eller vanlig SD.

sen har väl jag inte direkt någon som lyssnar på mainstream heller vilket inte direkt underlättar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-06 08:03

Köp musikvideor på iTMS och spela i XMBC då

Så du vill alltså att de ska vara i 1080p då Youtube har de flesta musikvideos i 720p?

nej då, 720p funkar det också. problemet är att youtube inte har mycket musikvideos i 720p heller.
av de låtar jag vill ha musikvideos av så har jag bara hittat en handfull..

finns rätt många låtar där de t.ex bara är en bild som visas genom hela låten och det är ingen musikvideo

Ok, vi kanske har olika musiksmak. Lycka till med letandet iaf.

kan vara så
tack.

1
Bevaka tråden