Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Externa hårddiskar avmonterar sig själva!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur stor är chansen att 2 st olika externa hårddiskar gör exakt samma sak? Nämligen att då man börjar skyffla filer till den så avmonteras de helt utan förvarning och sen går det inte ens att använda dem.

Har tidigare haft en 1TB WD My Passport som jag lämnat igen, men har även en 500GB WD My Passport som jag tänkte använde nu. Men som beter sig precis som tidigare, att skivan avmonteras och sen går det inte ens att komma åt den, varken genom Finder eller via Skivverktyget.

Dessa har fungerat felfritt under Windows samt Linux, men under OS X är det stendött. Stoppar jag sen in disken igen efter att den har avmonteras så låser sig hela systemet så kan inte göra något, utan måste döda det.

Jag har precis fått samma problem med en extrem hårddisk som i flera år använts som back up-disk för Time Machine. Plötsligt så avmonterar den sig hela tiden.

Anslöt en annan hårddisk och samma problem med de.

Kopplade båda hårddiskarna till en annan Mac och där fungerade de helt som vanligt.

Andra USB-enheter fungerar som de ska.

Någon idé vad som är galet?

1
Bevaka tråden