Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OSX skärmdelning 100% (eller mer) cpu

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vadstena
  • 2012-12-15 20:54

Jag kör på en Mac Book Retina Core i7 och ansluter till en Mac Mini core i5 via skärmdelning. Min Mac Book blir tok-varm!

Processen skärmdelning tar mellan 100 - 150% cpu och datorn blir mycket varm, fläkten på fullvarv...

Gör jag fel, en bugg, eller varför blir det så?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-12-16 08:09

Min MBP 2011 varvar igång också när jag kör skärmdelning, det är nog mer krävande än vad man tror.

Ja, ibland äter det CPU som tusan. Vet inte vad Apple gjort här faktiskt.
Aldrig några problem på andra operativsystem och dessutom med samma protokoll, VNC.

Det låter konstigt... CPU-usage passerar sällan 30% på min MacBook Air (Late 2010) när jag kontrollerar min mini.

Airen kör däremot 10.6 så någon annan med 10.8 kan väl bekräfta eller dementera huruvida detta är normalt?

Kör också skärmdelning mot en mini med 10.8.2 från en MBP med 10.8.2. Ibland sörplar den friskt med CPU.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-16 12:17

Det är konstigt för ibland får jag också hög CPU men bara när jag växlat tillbaka till vanliga skrivbordet och skärmdelningen ligger i bakgrunden.
Direkt när jag återgår till skärmdelningen sjunker CPU till normal nivå.

  • Medlem
  • Vadstena
  • 2012-12-17 07:37

Skönt att höra att det inte bara är jag, då lär dom väll fixa problemet framöver

Ursprungligen av mans71:

Skönt att höra att det inte bara är jag, då lär dom väll fixa problemet framöver

I 10.9 kanske, tidigast.
Jag har samma problem i Lion.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-12-17 11:59

Jag kör skärmdelning till min Mac Mini med 10.7 från min MBA 10.8 och skärmdelning tar mellan 2 och 10% nu när jag provade... 2 när det är idle och närmare 10% när det händer mycket på skärmen.

Använder detta rätt ofta och har hittills inte haft några som helst problem med det.

Har en aktivitet som heter NetworkBrowserAgent som slukar upp i princip all CPU på min Mac Mini. Är det pga skärmdelningen?

1
Bevaka tråden