Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nätverksproblem Imac 2011

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag behöver hjälp med mina nätverksproblem! Det hela rör en Imac från 2011.

När jag är ute och surfar droppar nätverket och jag tappar kontakten. Men när man kollar på nätverksinställningar så är jag fortfarande uppkoppland mot mitt trådlösanätverk med full styrka men kan ej surfa.

För att råda bot på detta måste jag stänga av och på WiFi'n och då funkar det kanske i 5 min sen dör det igen. och så får man hålla på så fort man ska ut på nätet. Dock funkar allt perfekt när man kopplar in en nätverkskabel. Men jag vill kunna surfa trådlöst också.

Min Sambo har en Macbook pro och hon har inga problem alls att surfa trådlöst här hemma.

Detta har jag provat utan resultat:

byta router.
Byta säkerhetsprotokoll i routern.
Byta trådlös kanal.
Skapa nytt trådlöst nätverk.
Uppgradera till Lion.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-16 21:28

Vad har du för router? Är den uppdaterad till senaste mjukvaran? Vad händer om du slår av krypteringen? Vad får du för IPadress, nätmask och default gateway (routeradress)? Om du kör DHCP....
Kan du pinga din router när detta händer? Kan du pinga något på Internet när detta händer? Funkar" dig" då?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2012-12-29 10:36

Hej,

Jag har samma problem med min iMac 2011 och hade inte problemet innan jag skaffade en Apple TV 3. Mitt trådlösa nätverk går över en Time Capsule (5 GHz). Nu har jag satt statisk IP adress på iMacen genom Time Capsule (DHCP låst via MAC adress). Efter detta har jag inte tappat WiFi uppkopplingen på iMacen...

1
Bevaka tråden