Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fortsätta med Netflix?

Tråden skapades och har fått 93 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så nu börjar årsskiftet närma sig och alla som skaffade Netflix genom inbjudan från Spotify börjar betala from den 31:a december.

Hur många tänker stanna kvar och hur många tänker lämna?

Personligen tänker jag fortsätta med det eftersom jag upplever tjänsten som extremt lättillgänglig samt professionell. Allt funkar, överallt och i väldigt bra kvalité. Utbudet har jag vissa förhoppningar om att det ska bli bättre men jag förväntar mig inte att biofilmerna dyker upp så fort dom slutat gå på bio.

All in all mycket väl godkänt. Om inte annat för barnen.

Den är helt ok men jag använder den för lite. Om jag hade haft barn så hade det varit en annan sak (eller om det inte vore så att barnen är 20+ och utflugna:))

Men till och med uppsägningsdelen är professionellt och bra skött av Netflix. De ger intryck av att ha en fungerande strategi kring dessa frågor

Ursprungligen av BlackSmp:

Den är helt ok men jag använder den för lite. Om jag hade haft barn så hade det varit en annan sak (eller om det inte vore så att barnen är 20+ och utflugna:))

Men till och med uppsägningsdelen är professionellt och bra skött av Netflix. De ger intryck av att ha en fungerande strategi kring dessa frågor

[ATTACH="CONFIG"]37250[/ATTACH]

Jag såg det i HBO-tråden. Men tittar man inte så mycket så finns det ingen anledning att stanna kvar för att vara snäll.

Nej!

Utbudet är för dåligt, förväntar mig inte bio-filmer snabbare på Netflix än DVD men saknar många gamla filmer/serier. I princip detsamma som finns på ATV.

Använt Netflix endel men ofta har jag fixat filmer på andra sätt då jag saknat dem i Netflix.

Ursprungligen av wilhelmsson:

Nej!

Utbudet är för dåligt, förväntar mig inte bio-filmer snabbare på Netflix än DVD men saknar många gamla filmer/serier. I princip detsamma som finns på ATV.

Använt Netflix endel men ofta har jag fixat filmer på andra sätt då jag saknat dem i Netflix.

Jag förstår och håller till viss del med dig. Om man ställt sig in på att se någon specifik film som inte är purfärsk är det lite frustrerande att den inte finns. Avatar till exempel känns som en sådan film som borde finnas med. Men å andra sidan har vi här hemma iaf ändå lyckats hitta något annat att titta på som vi inte sett tidigare. Det gör det ändå intressant. Samt att jag hoppas att utbudet kommer öka i snabbare takt när dom får betalande kunder. Men det är inget jag förväntar mig utan snarare hoppas på.

Även om man kan tycka att det saknas en hel del, så är jag överlag mycket mer nöjd med Netflix än vad jag trodde jag skulle bli. Superstabil tjänst, går alltid att hitta något att titta på, kanonbra appar och smidigheten att ha det i Apple TV är oöverträffbar. Jag betalar inte för Spotify då jag saknar för mycket musik. Netflix kommer jag att fortsätta betala för, det är tjugo spänn billigare än Spotify och det har fått mig att nästan helt sluta använda "alternativa" sätt att få tag i filmer. Jag är helnöjd.

Får se hur jag gör. Har valt att säga upp prenumerationen, så får vi se hur mycket jag saknar det. En funktion som jag märkt att jag saknat är en "watch-list". När man sitter och kollar runt på vad man vill se hittar man filmer som man vill se, men kanske inte just för tillfället. Hade varit trevligt om man kunde fått dessa samlade under en egen lista.

Ursprungligen av PeeMaN:

Får se hur jag gör. Har valt att säga upp prenumerationen, så får vi se hur mycket jag saknar det. En funktion som jag märkt att jag saknat är en "watch-list". När man sitter och kollar runt på vad man vill se hittar man filmer som man vill se, men kanske inte just för tillfället. Hade varit trevligt om man kunde fått dessa samlade under en egen lista.

Filmnet har den funktionen. Som du säger så känns det som en smidig funktion

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-01 16:43
Ursprungligen av PeeMaN:

En funktion som jag märkt att jag saknat är en "watch-list". När man sitter och kollar runt på vad man vill se hittar man filmer som man vill se, men kanske inte just för tillfället. Hade varit trevligt om man kunde fått dessa samlade under en egen lista.

En 'workaround': starta uppspelning, sen finns de i en lista under "your account - see Instant Watching Activity"
En riktigt "favourites/watch later"-funktion skulle sitta fint. Men att användarna skall göra Netflix-reklam med sina facebook-konton verkar vara högre prioriterade funktioner.

En helt OK tjänst, för en rimlig summa tycker jag.
Det finns mycket mer vid sökning än vid "browsing", men sökförslagen visar en massa saker som inte finns (i Sverige, kanske?).

Kommer definitivt fortsätta hela familjen använder det.
Det går ju i princip att spela upp på alla mediaspelare vi har är hemma tex dotterns bluray-spelare så man får ha vardagsrums tv:n ifred

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-12-30 17:32

Kommer fortsätta. Barnutbudet är bra och jag hittar lite då och då som jag vill se.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-30 17:47

Kommer att fortsätta tills vidare då tillgängligheten är oslagbar med alla appar till alla möjliga prylar man har.

Finns ju tjänster som känns intressantare innehållsmässigt men så länge de bygger på att man ska släpa fram datorn till tvn och börja dra kablar känns de ej intressanta. Blir svettigt för Netflix när konkurrenterna börjar dyka upp i våra spelkonsoler och liknande dock!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-12-30 17:49

Jag fortsätter, de har en lagom trevlig blandning av gammalt och någorlunda nytt...

Jag kommer också att fortsätta. Utbudet är medelbra, men jag har en hel del serier som jag inte sett. Kvalitén på AppleTV är helt okej och även utbudet av barnprogram verkar falla sonen i smaken.

Deras chatsupport är för övrigt grymt bra! (Jag råkade registrera med 1 månad trial istället för Spotify erbjudandet, det fixade Netflix support utan problem och med en trevlig attityd).

Ska man klaga på något så är det väl främst interfacet var jag stör mig på:
- Hur ser jag vilket avsnitt av en tv-serie jag sist såg?
- Om jag ska se en film i en serie, är det jättesvårt att hitta vilka som hör ihop. (T.ex. Sök på Varg Veum. Finns 4 filmer, men noll koll på vilken ordning de ska ses).
- Statistiken på hemsidan verkar inte fungera om man ser saker via Apple TV.

Hursomhelst. Små irriterande saker, men tillräckligt bra för att de ska få mina pengar så länge utbudet räcker till för att hålla mig nöjd. Det viktigaste är egentligen att det fungerar bra och att kvalitén är bra.

Ursprungligen av air:

[...] - Hur ser jag vilket avsnitt av en tv-serie jag sist såg? [...]

Jag har märkt att om man kollar en serie så när man öppnar "seriesidan" med alla avsnitt så hoppar "markören" automatiskt till det avsnittet som är nästa i ordningen. Om man sett klart det föregående. Annars stannar den på avsnittet man sedan såg.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-30 19:05

Jag kommer att fortsätta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-30 19:18

Jag fortsätter också. Det är ett för bekvämt sätt att se på serier. Filmer blandar jag mellan Netflixs utbud och att hyra direkt via Itunes på Apple TV. Utbudet är inte SÅ dåligt, men kan bara bli bättre. Jag ser det som ett tillfälle att se serier man inte haft så bra koll på. Allt fungerar så jävla smidigt, att jag helt klart vill stödja dem, och hoppas att de bara blir bättre. Priset på 79 kr/mån är så pass billigt att det inte ens gör något om man inte har tid att kolla någon månad.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-12-30 21:24

Jag fortsätter! Bra synk mellan olika enheter där man var senast, snabb laddning och bra rekommendationer. Har bara provat Viaplay utöver Netflix, men oj vilken skillnad. Har man tex sett en JeanClaude Van Damme film så tror Viaplay att jag vill se alla hans filmer!?

Men Netflix får bannemig byta färg på undertexterna till vit, ge mig möjlighet att stänga av text, se filmen odubbad samt bättra på utbudet.
Det lär bli tuff konkurrens på filmtjänstutbudet, och de får fixa detta och annat inom det närmsta halvåret, annars förlorar de inte bara mig, utan säkert fler kunder!

Senast redigerat 2012-12-30 21:38
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-30 21:26
Ursprungligen av reboot81:

[...] Jag fortsätter! [...]

[...] Annars förlorar de inte bara mig som kund.[...]

Huh?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-01-02 00:30
Ursprungligen av reboot81:

Jag fortsätter! Bra synk mellan olika enheter där man var senast, snabb laddning och bra rekommendationer. Har bara provat Viaplay utöver Netflix, men oj vilken skillnad. Har man tex sett en JeanClaude Van Damme film så tror Viaplay att jag vill se alla hans filmer!?

Men Netflix får bannemig byta färg på undertexterna till vit, ge mig möjlighet att stänga av text, se filmen odubbad samt bättra på utbudet.
Det lär bli tuff konkurrens på filmtjänstutbudet, och de får fixa detta och annat inom det närmsta halvåret, annars förlorar de inte bara mig, utan säkert fler kunder!

Hos mig går det att stänga av text och välja språk då det finns, både på datorn och ATV.

Ursprungligen av Hjopek:

Hos mig går det att stänga av text och välja språk då det finns, både på datorn och ATV.

Japp, på ATV-fjärren, håll nere playpaus-knappen ett par sekunder så dyker alternativen upp.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-30 21:39

Kommer med största sannolikhet fortsätta.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-12-30 22:22

Jag kommer fortsätta. Även om innehållet inte är strålande nytt finns där saker jag inte sett, och därför kommer att se.

Bara serien Planet Earth från BBC är värda en eller ett par månadsavgifter.

Inte en chans.

Uppskattar att kunna se nya avsnitt av serier när de kommer ut, inte 2015.

Själva plattformen är det inget fel på, bara innehållet.

  • Medlem
  • 2012-12-31 11:19

Jag skulle kunna tänka mig att betala för netflix, visst dom har inte det nyaste utbudet men det är inte en garant för att det skulle vara bra filmer. Jag ser hellre Persepolis än Avatar, typ

Fick ett erbjudande nu att prova Filmnet i två månader gratis så jag sa upp mitt Netflixabonnemang och har kört det i två dagar hitintills.
Vid en snabb jämförelse tycker jag Netflix är bättre på många punkter. Filmnets avsaknad av Airplay är en miss men det mest korkade är att serierna inte börjar med säsong ett. Jag sätter mig ju inte å börjar kika på säsong 3 av Boardwalk Empire eller säsong 2 av Game of Thrones när jag inte sett dom tidigare avsnitten.

Du kan i alla fall köra skärmdubblering via OS:et för Filmnet (tillskillnad från HBO). Håller med om avsaknaden av tidigare säsonger för de flesta serierna.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-31 16:55

Att de inte har de senaste filmerna gör inte mej något. Har de bra filmer som inte jag har sett, så är de ju "nya" för mej.

Bestämt mig för att vänta då alla säger att det de har är gammal skåpmat och "tre filmer för 99 spänn"-lådan.

Trist.

Ursprungligen av Goflorp:

Bestämt mig för att vänta då alla säger att det de har är gammal skåpmat och "tre filmer för 99 spänn"-lådan.

Trist.

Jo, Netflix konkurrerar med videobutiken, inget annat.

  • Medlem
  • 2012-12-31 17:27

Jag fortsätter åtminstone några månader till. 79 kronor är en struntsumma och det kan jag både ha och mista.

Igår blev jag lite förvirrad. Var var de svenska undertexterna och var inte utbudet väldigt annorlunda än dagen dessförinnan? Jag var helt förvirrad tills jag insåg att jag var uppkopplad på nätet via en proxy som gav mig ett ip-nummer från US. Happy!

Bevaka tråden