Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill du jobba med support för surfplattor, smartphones och musikspelare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sökte i veckan jobb hos ett bemanningsföretag. De jobbar för ett annat företag som sen fixar support för Apple. De ska hitta 15 personer som ska jobba hemifrån med Support för iPad, iPhones och iPods. Det står inte i annonsen. Jag kom så långt att jag fick prata med företaget som är innan Apple. Och där gick jag inte vidare. Man skulle kunna vara tillgänglig alla kvällar. Och då min fru jobbar kväll ibland 3 kvällar i veckan så gick det inte.

Ni andra (unga) för de riktar sig nog till dem. Jag själv fyller 40 nästa år och skulle få ingångslön på 18000 + OB. Inte mycket, men gillar man och kan Apples prylar och går med på lönen så tycker jag ni ska söka.

Här kommer ett urklipp på annonsen.

Ni som sökt och fått eller inte fått jobbet, berätta gärna mer här om ni vill dela med er.

Såg detta inlägget idag. Försökte ringa men de svarar tydligen inte på frågor om ansökningar på telefon...

Kommer att bo i Frankrike under vintersäsongen så om det är möjligt att jobba därifrån så hade detta jobbet passat mig perfekt!

Har i alla fall skickat iväg en ansökan och ett brev där jag förklarar mitt läge så får vi se...

  • Medlem
  • International user
  • 2012-10-23 23:54

18000, lol.

  • Medlem
  • Solna
  • 2013-02-17 22:21
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Jag sökte i veckan jobb hos ett bemanningsföretag. De jobbar för ett annat företag som sen fixar support för Apple. De ska hitta 15 personer som ska jobba hemifrån med Support för iPad, iPhones och iPods. Det står inte i annonsen. Jag kom så långt att jag fick prata med företaget som är innan Apple. Och där gick jag inte vidare. Man skulle kunna vara tillgänglig alla kvällar. Och då min fru jobbar kväll ibland 3 kvällar i veckan så gick det inte.

Ni andra (unga) för de riktar sig nog till dem. Jag själv fyller 40 nästa år och skulle få ingångslön på 18000 + OB. Inte mycket, men gillar man och kan Apples prylar och går med på lönen så tycker jag ni ska söka.

Här kommer ett urklipp på annonsen.

Jag har sökt den tjänsten och väntar på samtal nu. Jag undrar bara lite om du kan berätta hur dina intervjuer var? Har bara pratat med bemanningsföretaget och är lite nyfiken på hur det andra fungerar.
Är det någon som vet vad man får för utrustning? Om man ska jobba för apple får man en macdator då med allt som behövs, system osv för att kunna svara mail inom supporten? Hur ser det ut med telefon?

Skulle gärna vilja få lite svar om någon har, eller så får ni gärna berätta lite bara om intervjuerna

Lattjo att annonsen kräver att du talar flytande svenska med tanke på det dåliga språket i annonsen.

Jag fick först göra en videointervju. Det var ingen som pratade med mig, utan skrivna frågor. Sen ringde de från Uniflex upp mig. Fick några tester skickade till mig. Frågor om Apple och deras produkter, samt andra frågor om datorer, internet osv. Ett läsförståelse test på engelska fick jag också göra.

När dessa hade gått bra, ringde de mig och sa att jag gått vidare. De skulle ge mina resultat och info till företaget som i sin tur jobbade för Apple. Många steg, ja vet. De ringde upp och ställde en del frågor som om jag kunde jobba alla dagar, sena kvällar och om jag kunde sitta avskiljt från min övriga familj och inte bli störd. Arbetsplatsen fick man ombesörja själv. Inget höj och sänk bart skrivbord här inte.

Det var på dessa frågor det sprack för mig. Kunde inte sitta ifred jättebra, kunde inte jobba alla kvällar. Sen var det ju inte bästa lönen.

Klarar du allt skrivet ovan så har du goda chanser att få jobbet. Lycka till!!

1
Bevaka tråden