Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer Mailbox som vill ta mejl till framtiden

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Står redan i kö med könummer:)

ja då kanske man inte behöver betala för google apps i alla fall, om denna app erbjuder push så..

Ursprungligen av mjewl:

ja då kanske man inte behöver betala för google apps i alla fall, om denna app erbjuder push så..

Om den har stöd för Google Apps, yep.

Ursprungligen av zinned:

Det är säkert bara jag som missar nåt här men vad är "push-funktion på nya enheter"? Man har ju Push i vanliga Mail-appen också.

Mail-servern måste ha stöd för det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-23 11:48

Vad skulle göra denna appen bättre än den vanliga Mail-appen i iOS? Åsidosatt påminnelsefunktionen då.

Vet inte än, är bara nyfiken på allt sådant där som dyker upp. När jag fick SMS med aktiveringskoden så hade jag faktiskt glömt bort att jag hade anmält mig

Ursprungligen av zinned:

Vad skulle göra denna appen bättre än den vanliga Mail-appen i iOS? Åsidosatt påminnelsefunktionen då.

för min del ger den push-funktion på nya enheter, något som mail.app inte kan ge då jag använder gratis-version av google apps för tillfället.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-23 12:00
Ursprungligen av mjewl:

för min del ger den push-funktion på nya enheter, något som mail.app inte kan ge då jag använder gratis-version av google apps för tillfället.

Det är säkert bara jag som missar nåt här men vad är "push-funktion på nya enheter"? Man har ju Push i vanliga Mail-appen också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-23 15:13

Nu känner jag verkligen att jag har missat någon vital del i diskussionen...

Mitt första inlägg i tråden baserades mycket på det som stod i #3 och om man har ett Gmail-konto så har du ju Push på det, även om man använder Mail.app. Då undrade jag vad man har för fördel att använda denna appen framför den vanliga, förutom påminnelsefunktionen då.

Ursprungligen av zinned:

Nu känner jag verkligen att jag har missat någon vital del i diskussionen...

Mitt första inlägg i tråden baserades mycket på det som stod i #3 och om man har ett Gmail-konto så har du ju Push på det, även om man använder Mail.app. Då undrade jag vad man har för fördel att använda denna appen framför den vanliga, förutom påminnelsefunktionen då.

Gmail ska ta bort push för vanliga gmail användare. Tror det är 1 februari.
http://www.theverge.com/2012/12/14/3767626/google-dropping-google-sync-exchange-support-for-gmail-calendar-and

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-23 15:33
Ursprungligen av mendezzz:

Gmail ska ta bort push för vanliga gmail användare. Tror det är 1 februari.
Google makes Gmail sync harder on rival platforms by dropping Exchange ActiveSync for consumers | The Verge

Jaså?

Det där hade jag ingen aning om. Då är det alltså läge att fördjupa sig i hur man kan migrera sin/sina mailboxar till iCloud istället.

Information och idéer tas tacksamt emot via PM!

Ursprungligen av zinned:

Jaså?

Det där hade jag ingen aning om. Då är det alltså läge att fördjupa sig i hur man kan migrera sin/sina mailboxar till iCloud istället.

Information och idéer tas tacksamt emot via PM!

Eller här;
http://www.99mac.se/internet-natverk/301711-migrera-fran-google-apps-till.html

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-23 15:41

Ah, precis

Såg nu det i länken som mendezzz gav :

Citat:

For consumers, Google says that Sync will no longer be available on new accounts beginning on January 30th, 2013 — but it will still work for users who have already set it up.

Ursprungligen av zinned:

Ah, precis

Såg nu det i länken som mendezzz gav :

Men du kan inte lägga till nya enheter så du kommer behöva byta eller betala ändå tillslut.
Google Sync End of Life - Google Apps Help

Där är en bättre länk.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-23 16:44

Attans, det var nya devices och inte nya konton...det såg jag inte tidigare

Aja, får man äntligen en anledning att dumpa Google då.

Ursprungligen av zinned:

Attans, det var nya devices och inte nya konton...det såg jag inte tidigare

Aja, får man äntligen en anledning att dumpa Google då.

Min resa.
http://www.99mac.se/internet-natverk/221743-gmail-med-egen-doman-google-apps-4.html#post2127580

Och där köpte Dropbox upp Mailbox, https://blog.dropbox.com/2013/03/welcome-mail... .

1
Bevaka tråden