Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video: Llumino – visuell miniräknare för Iphone

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns appar som ger fler funktioner till Iphone och det finns appar som tar en befintlig funktion till en ny nivå. 99mac testar den stilrena kalkylatorn Llumino – på video.

Läs hela artikeln här

Räknar den rätt? 2+2*3=8 eller 2+2*3=12

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-03-28 08:27

I videon skriver den kommatecken (,) vid tusenseparering. Måste gå att ändra till punkt, väl?

Och då att man får decimal-komma istället för decimal-punkt.

Ursprungligen av Sir N.:

Räknar den rätt? 2+2*3=8 eller 2+2*3=12

Tyvärr räknar den "fel" där, precis som vanliga fysiska miniräknare, dvs den utför varje steg för sig och får det till 12.

Apples inbyggda kalkylator är bättre på den punkten den tar in all input innan den beräknar (men det gäller förstås att man som användare är beredd på detta).

Ursprungligen av filuren:

I videon skriver den kommatecken (,) vid tusenseparering. Måste gå att ändra till punkt, väl?

Och då att man får decimal-komma istället för decimal-punkt.

Jag tror den är direkt buggig på denna punkt faktiskt. Om man matar in "1000.55" så skrivs det "1,000,55." i displayen, punkten hamnar alltså sist, men den skiljer på att första kommatecknet är en tusenseparering men det andra är decimaltecknet! När man sedan räknar vidare, till exempel genom att trycka "+ 1" försvinner punkten helt och man får "1,001,55". Det kan inte vara annat än en bugg.

Tack båda två för era skarpsynta ögon! Jag borde ha studerat dessa detaljer bättre helt klart.

Ursprungligen av Adrian B:

Apples inbyggda kalkylator är bättre på den punkten den tar in all input innan den beräknar (men det gäller förstås att man som användare är beredd på detta).

Även Tapbots snygga miniräknare Calcbot räknar rätt och finns i universell version. Kanske inte lika nytänkande utseende som Llumino men ändå "Tapbotssnygg".

https://itunes.apple.com/se/app/calcbot-intel...

På tal om miniräknare, undrar hur många som fortfarande inte känner till att man får en mycket mera avancerad miniräknare i den medföljande appen om man vrider på telefonen?

  • Medlem
  • 2013-03-28 20:41

Äsch. Det ska vara ordentliga grejer.

http://alsoftiphone.com/i41CXplus

  • Medlem
  • 2013-03-29 09:02

Jag gillar appen i48 som är en avbild av hp48gx. Gratis är den också, att jämföra med den fysiska räknaren som kostade ca 2700 kr en gång i tiden.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror den är direkt buggig på denna punkt faktiskt. Om man matar in "1000.55" så skrivs det "1,000,55." i displayen, punkten hamnar alltså sist, men den skiljer på att första kommatecknet är en tusenseparering men det andra är decimaltecknet! När man sedan räknar vidare, till exempel genom att trycka "+ 1" försvinner punkten helt och man får "1,001,55". Det kan inte vara annat än en bugg.

Hade rätt, det var en bugg och den är fixad i senaste versionen som kom härom dagen.

1
Bevaka tråden