Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TiVo kommer till Sverige via Com Hem

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Engadget skriver idag, via ett pressmeddelande från TiVo att deras tjänster kommer att lanseras i Sverige i samarbete med Com Hem:

http://www.engadget.com/2013/05/21/tivo-adds-...

Engadget var inte snabba inte, och inte Comhem heller iofs. TiVo var väl intressant för typ 10-15 år sen.
http://www.idg.se/2.1085/1.507540/com-hems-st...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-21 15:49
Ursprungligen av keptang:

Engadget var inte snabba inte, och inte Comhem heller iofs. TiVo var väl intressant för typ 10-15 år sen.

TiVo är intressant fortfarande finns mycket bra som går på TV som inte går att ladda ned lagligt eller i bra kvalitet och flra av TiVos funktioner är smidigare än de flesta andra lösningar. Bara för att något funnits länge så behöver det ju inte vara dåligt, nej ofta är det just tvärtom.
Att kunna spela in tre program samtidigt är ju inte helt fel och funktionen att kunna spela in varje avsnitt i en serie oavsett när det går är ju inte heller fel och att kunna kolla på trailers för kommande filmer direkt i TiVon är lysande.

Ursprungligen av Gordy:

TiVo är intressant fortfarande finns mycket bra som går på TV som inte går att ladda ned lagligt eller i bra kvalitet och flra av TiVos funktioner är smidigare än de flesta andra lösningar. Bara för att något funnits länge så behöver det ju inte vara dåligt, nej ofta är det just tvärtom.
Att kunna spela in tre program samtidigt är ju inte helt fel och funktionen att kunna spela in varje avsnitt i en serie oavsett när det går är ju inte heller fel och att kunna kolla på trailers för kommande filmer direkt i TiVon är lysande.

Det kanske är jättebra för dig Gordy.

För mig fyller det ingen funktion.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-21 16:12

...och sedan är operatören ComHem i detta fallet, vilket gör att detta hamnar i skräpkorgen direkt.

Ja det känns inte direkt superhett, men ett intressant diskussionsämne hur som helst.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-21 16:17
Ursprungligen av keptang:

Det kanske är jättebra för dig Gordy.

För mig fyller det ingen funktion.

Hur vet du det innan du har provat?

Ursprungligen av Gordy:

Hur vet du det innan du har provat?

För att jag inte ser på TV.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-21 16:44
Ursprungligen av keptang:

För att jag inte ser på TV.

Aldrig? Men du ser på film och TV-serier över nätet? TiVo funkar med mobil och surfplatta.

Ursprungligen av Gordy:

Aldrig? Men du ser på film och TV-serier över nätet? TiVo funkar med mobil och surfplatta.

Ser endast på sport, live på TV. Resten streamas när jag önskar det.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-21 17:01
Ursprungligen av keptang:

Ser endast på sport, live på TV. Resten streamas när jag önskar det.

OK så du ser på TV iaf. Streama kan du som sagt göra även med TiVo;n och troligen med bättre potentiellt utbud och högre kvalitet än vissa av konkurrenternas lösningar.

Ursprungligen av Gordy:

OK så du ser på TV iaf. Streama kan du som sagt göra även med TiVo;n och troligen med bättre potentiellt utbud och högre kvalitet än vissa av konkurrenternas lösningar.

Använder Viaplay, så jag vet inte om man kan kalla det TV på traditionellt vis.
I HD såklart!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-21 20:03

Jag tycker Com Hem skulle satsa pengar på att förbättra bildkvaliten istället för nu är den tveksam.

Håller med Simon Arons.

http://www.idg.se/2.1085/1.507783/tivo-till-s...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-21 20:08
Ursprungligen av lappen71:

Jag tycker Com Hem skulle satsa pengar på att förbättra bildkvaliten istället för nu är den tveksam.

Det beror nog på var man bor. ComHen har ju tagit över olika nät och kvalitén lär variera, beror ju också på vilken box och TV man har. Har själv mycket bra bild med en Samsung HD PVR.

Ursprungligen av lappen71:

Håller med Simon Arons.

Figures, han verkar ju inte förstå fördelarna med TiVo riktigt.

Ursprungligen av Gordy:

Det beror nog på var man bor. ComHen har ju tagit över olika nät.

Källa på det?

Enligt egen erfarenhet är det tvärtom.
Och tittar man på Comhems kundstock så sjunker den stadigt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-21 20:26
Ursprungligen av keptang:

Källa på det?

Enligt egen erfarenhet är det tvärtom.
Och tittar man på Comhems kundstock så sjunker den stadigt.

ComHem köpte väl UPC/Chello och några andra operatörer?
Om ComHemskundstock minskar så är det väl inte så konstigt att de vill lansera TiVo som verkar vara en av de bästa PVR/Play-lösningarna på marknaden.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-21 20:27
Ursprungligen av Gordy:

Det beror nog på var man bor. ComHen har ju tagit över olika nät och kvalitén lär variera, beror ju också på vilken box och TV man har. Har själv mycket bra bild med en Samsung HD PVR.

Så du menar att har man otur att bo på ett ställe som Com Hem har tagit över nätet är det ens eget fel och inte Com Hems fel att dom inte förbättrar nätet.

Jag förväntar mig att alla Com Hems boxar ska generera likvärdig bildkvalitet oberoende på var man bor.
Så nej det beror inte på Boxen eller tv´n utan det är nätet som är undermåligt.

Ursprungligen av Gordy:

Figures, han verkar ju inte förstå fördelarna med TiVo riktigt.

Ser heller inga fördelar med en 15år gammal teknik speciellt inte nu när tjänster för streamning är på frammarsch.
Eftersom du gillar gammal teknik så kanske du ska gå tillbaka till GPRS.

Ursprungligen av Gordy:

ComHem köpte väl UPC/Chello och några andra operatörer?

Nej, Comhem köpte inget alls, Carlyle Group och PEP (som då ägde Comhem) köpte upp UPC, för 7 år sen.

Vilka nät har Comhem tagit över i modern tid?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-21 20:33
Ursprungligen av lappen71:

Så du menar att har man otur att bo på ett ställe som Com Hem har tagit över nätet är det ens eget fel och inte Com Hems fel att dom inte förbättrar nätet.

Nej men du tror väl inte att det går över en natt att förbättra alla nät?

Ursprungligen av lappen71:

Så nej det beror inte på Boxen eller tv´n utan det är nätet som är undermåligt..

Klart bildkvalite kan bero på box och TV vissa billiga TV skalar ju t.e.x. inte speciellt bra.

Ursprungligen av lappen71:

Ser heller inga fördelar med en 15år gammal teknik speciellt inte nu när tjänster för streamning är på frammarsch.
Eftersom du gillar gammal teknik så kanske du ska gå tillbaka till GPRS.

Konstig jämförelse och du verkar ta Arens på lite för stort allvar, han har ju uppenbarligen inte satt in sig i TiVo innan han dissade den.
Tekniken är inte 15 år gammal, den är modern och är antagligen den bästa lösningen för många som tittar mycket på TV och Film.

TiVo har tappat nästan hälften av sina kunder i USA på 6 år.
2006 = 4,46 miljoner abonnenter.
2012 = 2,3 miljoner abonnenter.

Verkar helt klart vara en produkt för framtiden.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-21 20:43
Ursprungligen av Gordy:

Nej men du tror väl inte att det går över en natt att förbättra alla nät?

Speciellt inte när dom inte satsar några pengar på att förbättra men slänga ut pengar på en teknik som är föråldrad.
Dom har haft 10år på sig i vårat område och det har inte förbättrats så det har gått många nätter.

Ursprungligen av Gordy:

Klart bildkvalite kan bero på box och TV vissa billiga TV skalar ju t.e.x. inte speciellt bra.

Har man deras nyaste PVR Box och en LED tv för 15000:- så förväntar jag mig att bilden ska vara bra men den är inte det.

Ursprungligen av Gordy:

Konstig jämförelse och du verkar ta Arens på lite för stort allvar, han har ju uppenbarligen inte satt in sig i TiVo innan han dissade den.
Tekniken är inte 15 år gammal, den är modern och är antagligen den bästa lösningen för många som tittar mycket på TV och Film.

Jag tar honom på mer allvar än vad jag någonsin kommer göra med dig för han bevisligen jobbar med att testa produkter och tjänster.

Tjänsten lanserades 1999 med andra ord 14år gammal och inget som jag ser som något intressant.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-21 21:06
Ursprungligen av lappen71:

Speciellt inte när dom inte satsar några pengar på att förbättra men slänga ut pengar på en teknik som är föråldrad.

Tekniken är inte föråldrad.

Ursprungligen av lappen71:

Har man deras nyaste PVR Box och en LED tv för 15000:- så förväntar jag mig att bilden ska vara bra men den är inte det.

Bara för att en TV kostar 15000 så behöver den inte ge jättebra bild, många LED TV har sämre bild än tidigare generationers LCD och lider ibland ordentligt av clouding. Vilken TV har du?

Ursprungligen av lappen71:

Jag tar honom på mer allvar än vad jag någonsin kommer göra med dig för han bevisligen jobbar med att testa produkter och tjänster..

Men nu har han ju inte testat TiVo och han skriver själv i kommentaterna till artikeln han skrivit att texten mest är dravel.

Ursprungligen av lappen71:

Tjänsten lanserades 1999 med andra ord 14år gammal och inget som jag ser som något intressant.

Du verkar inte ha kollat upp TiVo om du tror att det är samma tjänst nu som för 14 år sedan. Ledtråd: den är ordentligt uppdaterad. Från riktigt bra till bättre/bäst alltså

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-21 21:13
Ursprungligen av Gordy:

Tekniken är inte föråldrad.

Bara för att en TV kostar 15000 så behöver den inte ge jättebra bild, många LED TV har sämre bild än tidigare generationers LCD och lider ibland ordentligt av clouding. Vilken TV har du?

Men nu har han ju inte testat TiVo och han skriver själv i kommentaterna till artikeln han skrivit att texten mest är dravel.

Du verkar inte ha kollat upp TiVo om du tror att det är samma tjänst nu som för 14 år sedan. Ledtråd: den är ordentligt uppdaterad. Från riktigt bra till bättre/bäst alltså

Du har visst väldigt svårt att acceptera att andra personer har en uppfattning/åsikt som inte stämmer överens med din?

Jag anser Tivo är en föråldrad teknik och att Com Hem borde satsa sina pengar på att förbättra deras nät istället för alla kunder.

@Gordy, du har inte besvarat min fråga i inlägg #18.

Varför har dessutom TiVo tappat ~50% av sina kunder på 6 år?
2006 = 4,46 miljoner abonnenter.
2012 = 2,3 miljoner abonnenter.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-21 21:22
Ursprungligen av lappen71:

Du har visst väldigt svårt att acceptera att andra personer har en uppfattning/åsikt som inte stämmer överens med din?

Din åsikt i det här fallet är till största delen baserad på Simons text som han själv beskriver som dravel och han har inte testat TiVo, så du verkar ju inte ens ha en egen åsikt.

Ursprungligen av lappen71:

Jag anser Tivo är en föråldrad teknik och att Com Hem borde satsa sina pengar på att förbättra deras nät istället för alla kunder.

Du anser att TiVo är föråldrat på grund av Simons "dravel". Vilken teknik tycker du själv är modernare om man vill ha ett lättåtkomligt bibliotek av bra film sport och TV/Play serier etc? Plus att man kan spela in 3 program samtidigt däribland en hel del svåråtkomligt material som inte finns på nätet i hög kvalitet.
Att ComHems nät håller olika kvalitet är inte bra men beror troligen inte bara på ComHem utan beror också på inblandade bostadsbolag och andra teknikbolag. Tror dock de flsta av ComHems kunder är nöjda med kvaliten annars så finns det ju alltid satellitmottagare.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-21 21:30
Ursprungligen av keptang:

@Gordy, du har inte besvarat min fråga i inlägg #18.

Varför har dessutom TiVo tappat ~50% av sina kunder på 6 år?
2006 = 4,46 miljoner abonnenter.
2012 = 2,3 miljoner abonnenter.

På grund av Pirakopiering troligen och på grund av billigare konkurrenter. Men TiVo har mer än 2,3 miljoner kunder worldwide.

Angående inlägg 18 så hade jag för mig att CH tagit över fler nät.

Ursprungligen av Gordy:

På grund av Pirakopiering troligen och på grund av billigare konkurrenter. Men TiVo har mer än 2,3 miljoner kunder worldwide.

Angående inlägg 18 så hade jag för mig att CH tagit över fler nät.

Troligen piratkopiering? ok.
Så du har ingen fakta att komma med om någonting öht, tack.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-21 21:35
Ursprungligen av keptang:

Troligen piratkopiering? ok.
Så du har ingen fakta att komma med om någonting öht, tack.

Du frågade mig varför och jag svarade vad jag trodde tappet berodde på. Har du ett bättre svar?
TiVo var länge rätt ensamma men nu har de hård konkurrens (Boxee,Roku,ATV,Samsung, Playstation, XBox etc.) som ofta är billigare (piratkopiering någon?) än TiVo men frågan är om konkurrenterna är bättre?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-21 21:38
Ursprungligen av Gordy:

Din åsikt i det här fallet är till största delen baserad på Simons text som han själv beskriver som dravel och han har inte testat TiVo, så du verkar ju inte ens ha en egen åsikt.

Du anser att TiVo är föråldrat på grund av Simons "dravel". Vilken teknik tycker du själv är modernare om man vill ha ett lättåtkomligt bibliotek av bra film sport och TV/Play serier etc? Plus att man kan spela in 3 program samtidigt däribland en hel del svåråtkomligt material som inte finns på nätet i hög kvalitet.
Att ComHems nät håller olika kvalitet är inte bra men beror troligen inte bara på ComHem utan beror också på inblandade bostadsbolag och andra teknikbolag. Tror dock de flsta av ComHems kunder är nöjda med kvaliten annars så finns det ju alltid satellitmottagare.

Nej jag bygger min åsikt på faktasökande och min personliga åsikt,att Simon Arons åsikt liknar min var en av anledningarna jag postade den. Att den sen skulle reta upp dig var bara en välkommen bonus.

Nej satellitmottagare är inte ett alternativ för dom som bor i bostadsrätt beroende på vilka regler angående parabolanten.

Något som jag jublar över är att Com Hem inte var intresserad av att lämna en konkurrenskraftig offert vid upphandling av internet och tv i mitt område.
Hade dom varit intresserade att behålla oss som kunder hade dom investerat och förbättrat kvailiten på nätet men nu gjorde dom inte det.
Så om några månader är det bye bye Com Hem och det är inget jag gråter över.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-21 22:11
Ursprungligen av lappen71:

Nej jag bygger min åsikt på faktasökande och min personliga åsikt,att Simon Arons åsikt liknar min var en av anledningarna jag postade den

Men Simons åsikt var ju inte baserad på fakta. Återigen han kallade själv texten som du verkar basera din åsikt på "Dravel"!.

Ursprungligen av lappen71:

Nej satellitmottagare är inte ett alternativ för dom som bor i bostadsrätt beroende på vilka regler angående parabolanten..

Är väl inte ofta någon som bor i bostadsrätt har förvägrats montera upp en parabol,eller ?

Ursprungligen av lappen71:

Något som jag jublar över är att Com Hem inte var intresserad av att lämna en konkurrenskraftig offert vid upphandling av internet och tv i mitt område.
Hade dom varit intresserade att behålla oss som kunder hade dom investerat och förbättrat kvailiten på nätet men nu gjorde dom inte det.
Så om några månader är det bye bye Com Hem och det är inget jag gråter över.

Nej men du kanske gråter över höjda priser pch sämre service i framtiden. Sen betyder det "No TiVo for you"

Bevaka tråden