Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

fast håll med om att upp-och-ner var mer spännande

Ursprungligen av Gusten68:

fast håll med om att upp-och-ner var mer spännande

Min 3-åring såg bilden och är helt övertygad om att du är Spider-Man.

Ursprungligen av andas:

Så hær blev skrivbordet på mitt nya jobb. En sprillans Imac och min gamla MBP før de gånger jag behøver vara på vift. En viktig detalj ær muggen i høgra hørnet. Det ær den absolut bæsta termosmugg jag haft. Enda problemet ær att kaffet kan hållas før varmt før att drickas før længe.

https://dl.dropbox.com/u/18754503/IMG_1610.jpg

Vad är det för slags jobb där man får ha nån mac som sin jobbdator? Det enda som jag kommer att tänka på är om man skulle ha sin egen firma.

Ursprungligen av Okänd användare:

Vad är det för slags jobb där man får ha nån mac som sin jobbdator? Det enda som jag kommer att tänka på är om man skulle ha sin egen firma.

Jag har en Macbook Pro 2011 års modell som arbetsredskap.
Min arbetsgivare är IXX IT-Partner.

Så jo det finns ställen

Så här ser mitt stökiga skrivbord ut just nu.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-06-05 21:17
Ursprungligen av Okänd användare:

Vad är det för slags jobb där man får ha nån mac som sin jobbdator? Det enda som jag kommer att tänka på är om man skulle ha sin egen firma.

Vad jag vet är det väldigt vanligt inom tryck och tidningsproduktion och på universiteten (där jag jobbar) är det av tradition mycket Mac:ar.

Ursprungligen av Borttaget:

Jag har en Macbook Pro 2011 års modell som arbetsredskap.
Min arbetsgivare är IXX IT-Partner.

Så jo det finns ställen

Så här ser mitt stökiga skrivbord ut just nu.
http://img703.imageshack.us/img703/4652/img2522xl.jpg

Ursprungligen av andas:

Vad jag vet är det väldigt vanligt inom tryck och tidningsproduktion och på universiteten (där jag jobbar) är det av tradition mycket Mac:ar.

Tack, då har man lite koll vad för något som kan vara något för mig

Senast redigerat 2018-07-23 09:15
Ursprungligen av Okänd användare:

Vad är det för slags jobb där man får ha nån mac som sin jobbdator? Det enda som jag kommer att tänka på är om man skulle ha sin egen firma.

Jo det finns en hel del arbetsplatser där man kan välja Mac även utanför trycket, dock (tyvärr) inte tillräckligt många.

Ursprungligen av Gusten68:

jaha... jodå... gick ju sådär...eller vad tycker ni?? jaja med lite fantasi så ser man ju vad det är..men hur 17 blev det på detta viset..min värld känns lite upp-och-ner

Om du håller din iPhone uppochner när du tar bilden markeras detta i filens metadata. Sen är det inte alla plattformar som läser den datan.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Om du håller din iPhone uppochner när du tar bilden markeras detta i filens metadata. Sen är det inte alla plattformar som läser den datan.

he he jo...uppenbarligen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-06-06 18:21
Ursprungligen av Okänd användare:

Vad är det för slags jobb där man får ha nån mac som sin jobbdator? Det enda som jag kommer att tänka på är om man skulle ha sin egen firma.

Mitt IT-bolag och supportverksamhet.

Man får välja Mac på de arbetsplatser som insett att det skapar mindre problem, frustration och mer arbetsvilja hos den anställde. Pungt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-06-06 19:48
Ursprungligen av grenhall:

Man får välja Mac på de arbetsplatser som insett att det skapar mindre problem, frustration och mer arbetsvilja hos den anställde. Pungt.

Skapar mindre arbetsvilja? Nej, det skulle jag inte säga

Trodde det här var en bildtråd...

Ursprungligen av zinned:

Skapar mindre arbetsvilja? Nej, det skulle jag inte säga

Nej du glömde att jag skrev "och mer arbetsvilja".

Jag är lite extra nöjd med skrivbordet idag. Imacen saknar Thunderbolt och en sådan skärm har blivit till övers och bara stått här och "stirrat" på mig de senaste veckorna.

Idag gjorde jag slag i saken och tog med min Air hemifrån. Gawd va roligt det är med så här mycket skärmyta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-13 10:32
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag är lite extra nöjd med skrivbordet idag. Imacen saknar Thunderbolt och en sådan skärm har blivit till övers och bara stått här och "stirrat" på mig de senaste veckorna.

Idag gjorde jag slag i saken och tog med min Air hemifrån. Gawd va roligt det är med så här mycket skärmyta.

https://dl.dropbox.com/s/hr8isf45kg6hgzs/skrivbord.jpg

Jag trodde du klarade dig fint på din iPad Mini…?

Ursprungligen av Erik.dv:

Jag trodde du klarade dig fint på din iPad Mini…?

Haha den ligger ju här också.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Haha den ligger ju här också.

...och skäms med sin lågupplösta lilla lilla skärm.

Ursprungligen av grenhall:

...och skäms med sin lågupplösta lilla lilla skärm.

Den passar väl rätt bra ihop med den inte så fantastiska skärmen på min Air?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-13 11:14
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag är lite extra nöjd med skrivbordet idag. Imacen saknar Thunderbolt och en sådan skärm har blivit till övers och bara stått här och "stirrat" på mig de senaste veckorna.

Idag gjorde jag slag i saken och tog med min Air hemifrån. Gawd va roligt det är med så här mycket skärmyta.

https://dl.dropbox.com/s/hr8isf45kg6hgzs/skrivbord.jpg

Hm...är du en Trekkie?

Ursprungligen av lappen71:

Hm...är du en Trekkie?

Jo det får man nog säga. Inte med ett sådant där detaljminne att jag kommer ihåg i vilket avsnitt Spock sa vad, men har sett allt utom den animerade serien och åkte på Destination Star Trek London i oktober förra året. Fick chansen att ta foto med William Shatner och se de fem kaptenerna samlade på samma scen. FRÄNT!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-13 11:31
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jo det får man nog säga. Inte med ett sådant där detaljminne att jag kommer ihåg i vilket avsnitt Spock sa vad, men har sett allt utom den animerade serien och åkte på Destination Star Trek London i oktober förra året. Fick chansen att ta foto med William Shatner och se de fem kaptenerna samlade på samma scen. FRÄNT!

Det kommer jag ihåg att du berättade i en Podcast om jag inte missminner mig

Ursprungligen av lappen71:

Det kommer jag ihåg att du berättade i en Podcast om jag inte missminner mig

Jo det stämmer, har fått chansen att prata Star Trek i både 99mac:s och Sweclockers Podcasts Ett av de kuligaste ämnena!

Ursprungligen av grenhall:

Min 3-åring såg bilden och är helt övertygad om att du är Spider-Man.

klart jag är spiderman, han är väl 45 år lönnfet och flintskallig han med

  • Medlem
  • 2013-06-24 21:45

Studentrummet, komplett med improviserad upphöjning!

Köpte mig ett nytt billigt bord på IKEA så jag kan dra ut mitt MIDI keyboard, fungerar väl sådär.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag är lite extra nöjd med skrivbordet idag. Imacen saknar Thunderbolt och en sådan skärm har blivit till övers och bara stått här och "stirrat" på mig de senaste veckorna.

Idag gjorde jag slag i saken och tog med min Air hemifrån. Gawd va roligt det är med så här mycket skärmyta.

https://dl.dropbox.com/s/hr8isf45kg6hgzs/skrivbord.jpg

Ida, var har du hittat "träpanelen" du har på din imac, skrivbord (bakgrundsbilden alltså)

Ursprungligen av Gusten68:

Ida, var har du hittat "träpanelen" du har på din imac, skrivbord (bakgrundsbilden alltså)

Smashing Magazine har nån tävling varje månad å jag brukar ladda hem ett gäng av de snyggaste skrivbordsbilderna å köra ett bildspel. Kan kolla vilken det är när jag är tillbaka på kontoret på onsdag. På semester nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-26 20:32
Ursprungligen av barbapappa_86:

Köpte mig ett nytt billigt bord på IKEA så jag kan dra ut mitt MIDI keyboard, fungerar väl sådär.

http://www.bilddump.se/bilder/20130626170936-85.24.223.156.JPG

Större högtalare än skrivbord, me like!

Ursprungligen av Erik.dv:

Större högtalare än skrivbord, me like!

Ogillar man sina grannar så...

Bevaka tråden