Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa iPhone-modell - hur kommer den att se ut?

Tråden skapades och har fått 169 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-13 10:57

Jag tror precis som alla andra på att det blir en 5S med samma formfaktor och diverse mindre tweaks: Processor, kamera, skärm, någon mindre uppgradering av iOs...tada! Och så blir 4s inroparmodellen med en lägre prisnivå.

Förutsägbart, men inget som gör mig glad eller köpsugen . Jag vill se någon form av förnyelse, något som överraskar à la five colors imac, en iphone unchained från itunes, eller en liten go telefon....

Apple satsar bara på det trygga, försiktiga modifierandet av det nuvarande konceptet. Var är innovationskraften inom mobitelefoni, det revolutionerande, det uppkäftiga? iWatch telefon tex

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-13 11:04

Det känns som att de flesta som tycker att iOS är tråkigt och att en helt omgjord telefon bör presenteras är samma personer som jailbreakar. En känsla bara, kan det ligga något i det?

Något uppdämt behov av att ständigt behöva ha kontrast...?

Jag tycker inte iOS är tråkigt, jag tycker det har börjat halka efter - mest för att innovationerna i iOS 6 var... Tveksamma. Och buggiga. Och jag har aldrig jailbreakat.

Ursprungligen av zinned:

Det känns som att de flesta som tycker att iOS är tråkigt och att en helt omgjord telefon bör presenteras är samma personer som jailbreakar. En känsla bara, kan det ligga något i det?

Något uppdämt behov av att ständigt behöva ha kontrast...?

Jag har iofs bara jailbreakat nu för att få tillgång till LTE men annars tycker jag iOS har halkat efter rejält bland konkurrenterna. Det är fortfarande enligt mig det absolut bästa OS:et men det hade inte skadat att introducera lite ny funktionalitet och utseende. Det hade varit extremt intressant med ett nytt utseende just på grund av Ive och hans fantastiska öga för detaljer.

Tillägg:

Jag är INTE intresserad av att fylla min hemskärm med några förbannade widgets eller annat trams men det hade varit kul att t.ex. ha t.ex. den beryktade Galaxy S4:a funktionen att telefonen kan scrolla beroende på hur du har huvudet. Lite upp = scrolla upp, lite nedåt = scrolla ner. Coolt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-13 16:40
Ursprungligen av zinned:

Det känns som att de flesta som tycker att iOS är tråkigt och att en helt omgjord telefon bör presenteras är samma personer som jailbreakar. En känsla bara, kan det ligga något i det?

Njae, en av tre IP4(s) i hushållet är jb på, mest för att hänga med:P Men jag vill ha någon innovation också, och inte bara se den förväntade trygga vägen till ett stabilt cashflow. Alltså, trygg väg till ip5s + något innovativt i hårdvara och mjukvara. För är det inte innovation som är det som skapat det Apple vi känner idag ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-13 17:07
Ursprungligen av spaceas:

För är det inte innovation som är det som skapat det Apple vi känner idag ?

Inte som jag ser det. Det som skapat Apple är att de gjort prylar som andra än tekniknördar kan använda med enkelhet.

Vill man ha värsta specen och längsta feature-listan är Apple fel bolag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-13 17:16
Ursprungligen av pesc:

Inte som jag ser det. Det som skapat Apple är att de gjort prylar som andra än tekniknördar kan använda med enkelhet

Just det, användbara finesser som kunderna vill ha, på ett sätt som inte kunderna insåg att de ville. Eller gjort finesser tillgängliga, som vi inte visste att vi behövde. Haft ett eget uttryck i design i mjukvara och hårdvara som legat i framkant, som skapat betalnignsvilja hos oss. Innovation helt enkelt.

Personligen så tror jag att folk misstolkar innovation en smula.

Att skärmen vrider sig efter huvuded är inte innovativt, det är en gimmick och ett tafatt försök att stjäla uppmärksamhet. Det är svårt att vara innovativ på en marknad som stagnerat så kraftigt som telefonmarknaden. Vi måste nog inse att det inte kommer att ske någon smartphone-liknande utveckling de kommande år, möjligtvis ännu längre.

Jag tror att Apple är på väg åt rätt håll med små steg, de fortsätter dyrka sitt eget ekosystem, Airplay är troligtvis bara början på en utveckling som betyder en större helhet framför utveckling av individuella produkter. De tillför hela tiden fler och fler generationer av produkter (och därmed användare) som är kompatibla med varandra istället för att börja förkasta sin bakåtkompabilitet och sluta med en djungel av olika produkter och versioner (säg hej till Android).

Det handlar om att hela tiden tänka utanför boxen och i detta tillfälle betyder det inte att man ger en fullt välfungerande produkt fler gimmickar utan snarare om att sätta den i en ny kontext, ett nytt sammanhang. Ett fält där Apple i nuläget har en fördel.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-21 12:15
Ursprungligen av Capeman:

Jag tycker inte iOS är tråkigt, jag tycker det har börjat halka efter - mest för att innovationerna i iOS 6 var... Tveksamma. Och buggiga. Och jag har aldrig jailbreakat.

Håller med Capeman att det är nog hög tid för Apple att lägga in en extra växel på hårdvaran men framför allt på mjukvaran.
Vi kan se att konkurrenterna ligger inte och sover, se t.ex. HTC ONE.

Undrar på riktigt om det är apor som sitter på digitimes och spekulerar. Självklart blir det uppdaterad hårdvara. Kamera och processor. Det var deras gissning... frågan är vad mer det blir som inte är helt jävla självklart.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-22 11:54

Some suggested that in Apple’s next mobile operating system, Ive is pushing a more “flat design” that is starker and simpler, according to developers who have spoken to Apple employees but didn’t have further details. Overall, they expect any changes to be pretty conservative. For the past few years, Apple has unveiled versions of its mobile operating system in the summer.

Design is one example of the increased “collaboration across hardware, software and services” that Apple said it was aiming for when Cook pushed senior vice president and mobile software chief Scott Forstall out of the company last year.

Ser inte ut att hända så mkt i iOS7...

Ursprungligen av grenhall:

Undrar på riktigt om det är apor som sitter på digitimes och spekulerar. Självklart blir det uppdaterad hårdvara. Kamera och processor. Det var deras gissning... frågan är vad mer det blir som inte är helt jävla självklart.

De syftar väl mer på att det blir en speed-uppdatering än en redesign.

Ursprungligen av zappee:

De syftar väl mer på att det blir en speed-uppdatering än en redesign.

Jag förstod det men det är bara irriterande att dom alltid tar upp helt självklara saker istället för att bara skriva att det mest troligt blir en S-modell igen.

Ursprungligen av grenhall:

Undrar på riktigt om det är apor som sitter på digitimes och spekulerar. Självklart blir det uppdaterad hårdvara. Kamera och processor. Det var deras gissning... frågan är vad mer det blir som inte är helt jävla självklart.

Det är click-baits, så enkelt är det nog

  • Medlem
  • International user
  • 2013-06-01 19:27
Citat:

According to sources, iPhone 5S (or iPhone 6) or to have a more narrow screen frame, is now preparing, will ship in September. In addition, the product also has a screen 1.5 million pixels, compared to nearly 730,000 iPhone 5 the number of pixels, if not the screen size continues to increase, the resolution will be greatly improved.

@zappee: Källa?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

@zappee: Källa?

http://www.macrumors.com/2013/05/28/iphone-5s...

Nej, det där låter osannolikt. Vad skulle Apple vinna på det förutom ett "specifikationsrace" som är oväsentligt?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-07-12 15:39

Borde det inte börja bli dags för Apple att utannonsera ett event i augusti för en release i september?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-07-13 12:10
Ursprungligen av dhanjel:

Borde det inte börja bli dags för Apple att utannonsera ett event i augusti för en release i september?

Ja det kan man tycka men när det gäller Apple nuförtiden blir man inte helt klok på deras beslut. Dom är nog lite försenade med produktsläppet i sin iver att göra sig Samsung komponents oberoende om du frågar mig

Jag tycker det tar lite för lång tid och för lite PR från Apples sida, konkurrensen har tuffat till sig betydligt det senaste året så när den stora skaran ungdomar hittat sin trend då följer även den större massan med som ett brev på posten . Apple borde väl ha fattat det vid det här laget tycker man.

Samtidigt är nästa telefon modell/serie kanske den viktigaste för Apple på mycket länge så många tankar hos Apple headquarter nu.

Bevaka tråden