Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GÅVA FÖRST TILL KVARN (Ny Chans!): Dragon Dictate 2 Mac English (värde 1600kr) + Mondo Solitaire!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

------------------

Regler:
Dragon Dictate: Första svar via PM.
Mondo Solitaire: Först svar i tråden.

Status:
Dragon Dictate: Vanns preliminärt av magebarf, som nu testar programmet. Om det inte passar honom så kommer tråden att återöppnas.
Mondo Solitaire: Vanns av kenjon. Grattis!

Tråden uppdateras när vinnare är utsedda.

Läs nedan för mer information.

------------------

DRAGON DICTATE:

http://chris.pirillo.com/whats-cool-and-usefu...

Mest avancerade dikteringsprogrammet till Mac. Du kopplar in en mic/headset till datorn (eller använder gratisprogrammet "Dragon Remote Microphone" till iPhone) och pratar sedan som vanligt så skriver den texten. Man kan även uttala kommandon och styra datorn via programmet, t.ex. säga "Open Safari". Inköpt Dec 2011 för 1600kr ($199 + 25% skatt) som ett impulsköp som jag sedan aldrig använde.

All diktering sker på Engelska. Obs obs. Finns EJ Svensk diktering.

Anyway, jag var precis på väg att slänga licensen, men sedan slog det mig att någon glad människa på 99mac säkert vill ha den.

HELT GRATIS! INGA HAKAR! FÖRST TILL KVARN GÄLLER! JAG KOMMER UPPDATERA TRÅDEN NÄR PROGRAMMET ÄR BORTGIVET!

Dock ställer jag dessa krav på mottagaren, för att se till att den går till någon som verkligen vill ha programmet:

1. Skicka mig ett PM med ditt telefonnummer så ringer jag upp den som var snabbast. Detta är bara för att ta bort alla oseriösa personer.

2. Ni måste kunna ladda ner en 1.3 GB röstdatafil som jag just nu hostar på egen server. Denna nedladdning måste påbörjas så fort ni tar emot licensen. Jag tolererar inga som inte får tummarna loss och inte får det gjort. Filen krävs nämligen när man installerar programmet. Jag föreslår att ni sedan bränner ut filen på en skiva.

3. Allting är förberett för kvick och lätt överlämning. Jag har skrivit ett litet infomail med serienr + nedladdningslänkar. Allt som saknas är en mottagare. Överföringen är extremt enkel och består bara av att jag mailar er infon.

4. Licensen blir helt och hållet ER! Dvs jag skiter fullständigt i denna licens och de pengarna den har kostat och kommer aldrig att snuva er på den. Den blir eran!

5. Om ni en dag tröttnar på programmet så föreslår jag att ni också ger bort licensen. Det är inget jag direkt bryr mig om, men det vore ju schysst om ni inte bara satt på den om det visar sig att ni inte använder den.

Så, då vart det PM som gäller! Först till kvarn! Have fun!

------------------

MONDO SOLITAIRE:

Här är ytterligare en fullversions-licens som jag nu ger bort helt gratis till den som först svarar i denna tråd (inte via PM; det kravet gäller enbart Dragon Dictate). Svårare än så är det inte att vinna! Serienummer skickar jag sedan direkt till vinnaren via PM utan dröjsmål! Lycka till!

Och kom ihåg att även Dragon Dictate värt 1600kr alltså återigen finns ute att hämta för den som först svarar via PM ovan! Först till kvarn gäller!

Ambrosia Software's Mondo Solitaire, det i särklass vackraste och mest avancerade Solitaire-spelet till Mac. Enormt snyggt och extremt flexibelt. Finns över 300+ olika varianter inbyggda!

Produktsida inklusive video: http://www.ambrosiasw.com/games/mondo-mac/

Screenshots:

Lycka till!

// Johnny

Senast redigerat 2013-08-12 15:52
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-11 19:59

Min sambo brukar köra Solitaire, så hon skulle nog bli glad för en licens.

Tjenare Kent!

Grattis! Låter som att Mondo Solitaire och din sambo är ämnade för vartandra!

Licens kommer till din inbox om 3...2...1!

Nu sökes bara ett hem åt Dragon Dictate 2; värde 1600kr! Första PM vinner!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-11 20:39

Tack! Nu ska det spelas

Obs: Dragon Dictate 2 värde 1600kr finns fortfarande och går gratis till den första som skickar ett PM. Läs 1a posten för mer information.

Senast redigerat 2013-08-12 14:25

Litet PM på väg.

(Även jag går sambon/frugans bud)

Grattis till magebarf, som nu har tagit emot licensen preliminärt och är på väg att testa hur väl programmet fungerar för honom.

Tråden är därför slut tillsvidare och kommer bara att återöppnas om det blir aktuellt.

Har nu fått besked om att licensen uppskattades och kommer till nytta när hon ska diktera sina doktorsavhandlingar på Engelska. Kunde inte gått till en mer värdig person och ändamål!

Tråden är därmed avklarad. Grattis till vinnarna!

Whooopie!

Frugan blev som sagt jätteglad.
Återigen stort tack Meatboy!

Underbart!

My job here is done!

1
Bevaka tråden