Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dropbox när jag har iCloud?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2013-08-13 04:08

Hejsan.

Jag har aldrig satt mig in i Dropbox fördelar. Har man nytta av att ha bägge? Ni som använder bägge, vad använder ni i Dropbox?

Jo, jag tycker att man har nytta av bägge. Skillnaden är väl kanske mest att dropbox har ett tydligare filsystem som fungerar mellan olika OS.

Jag gillar icloud och använder det men det är begränsat till IOS, OSX och webben.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-08-13 08:12

Jag använder Dropbox som min dokumentmapp, något jag inte kan göra med iCloud.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-08-13 08:29

Jag har gått så långt att jag använder dropbox för dokumentmapp och inuti dropbox har jag Skydrive där jag lägger alla dokument som jag vill kunna redigera "on the fly" via microsofts webbgränssnitt.

Dropbox använder jag till att dela ut filer som är för stora för att maila, lagra alla typer av filer som jag vill kunna komma åt överallt alltid och som inte stöds av iCloud.
Senaste exempel: Dottern ville visa semesterfilmen på dagisets iPad. Jag slängde upp filmen på min Dropbox, delade ut länken som de öppnade på deras iPad och alla kunde titta på den.

Ursprungligen av genki:

Hejsan.
Jag har aldrig satt mig in i Dropbox fördelar. Har man nytta av att ha bägge? Ni som använder bägge, vad använder ni i Dropbox?

Det enda som jag använder iCloud till är kontakter i telefonen. Det verkar inte längre gå att synkronisera kontakter till Google. Till resten använder jag uteslutande Dropbox. Varför? Därför att det är en frihet.

Med Dropbox så bestämmer jag min egen filstruktur och det fungerar smärtfritt i både OS X och Windows. Apple har med sitt iCloud valt att tvinga användarna att agera på ett visst sätt.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-08-13 08:38

I Dropbox kan man ju lägga precis vilja filer som helst också. Integreringen med iOS funkar bra med.

1
Bevaka tråden