Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia satsar på Windows Phone 7

Tråden skapades och har fått 175 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Återigen en mitt tycke väldigt krystad jämförelse, som jag inte håller med om (alls).

Så, återigen till Nokia, som jag skulle kunna tänka mig kan göra en bra comeback (man ska ju heller inte glömma att de har överlägset störst marknadsandel på icke-smarta telefoner, och till och med på smarta en ganska betydande). Det tog Android bara 2-3 år att nå den position det har i dag. Microsoft och Nokia är inga små skitspelare och det finns ingenting som på förhand säger att det inte kan gå riktigt bra för kombon.

Windows visade idag upp kommande versionen av win phone 7.
Ser bra ut. Tydligen blir det denna version som Nokia kommer släppa sina första wp7 med.
Windows Phone Mango and Bing Vision hands-on -- Engadget

Pillade för övrigt lite på en kollegas SE arc och en annan hade precis fått galaxy 2.
Android börjar se riktigt bra ut, arc:en kändes följsam i Gui:t och inte laggig.
Galaxyn hann jag inte testa.
Det känns som konkurrenterna börjar komma ikapp eller kanske till och med är ikapp, blir spännande att se vad som kommer i ios5.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-08 12:42

Nu går tydligen rykten om att Samsung har lagt ett bud på Nokia. Spännande då det känns som att Samsung har satsat mest på sitt eget operativ men även på Android. Skulle vara snopet för MS.

Nytt rykte om Nokiabud | Näringsliv | SvD

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-29 22:25

Nu avskedar Nokia 3500 anställda. Slimmar företaget inför ett MS köp? Jag tror fortfarande på det.
AppleInsider | Nokia lays off 3500 employees as smartphone share continues to tumble

Ursprungligen av acke:

Nu avskedar Nokia 3500 anställda. Slimmar företaget inför ett MS köp? Jag tror fortfarande på det.]

Det gör jag med...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-05 19:27

Mer rykten. di.se

Man ska aldrig säga aldrig men... Jag har väldigt svårt att se att Nokia skulle sälja ut smarphoneverksamheten och behålla resten. I sådana fall säljs allt men jag tror inte det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-06 12:22
Ursprungligen av BlackSmp:

Man ska aldrig säga aldrig men... Jag har väldigt svårt att se att Nokia skulle sälja ut smarphoneverksamheten och behålla resten. I sådana fall säljs allt men jag tror inte det

Tror nog att resten av företaget säljs vidare då. Varför vilja ha kvar det som blir kvar, blir liksom knappt något kvar.

Ericsson kan köpa resterna och stärka sin ställning...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-06 22:10
Ursprungligen av Chaosstar:

Ericsson kan köpa resterna och stärka sin ställning...

Nokia Siemens verkar svårsålt dock.

Ursprungligen av acke:

Nokia Siemens verkar svårsålt dock.

Exakt. Blanda inte ihop systemen med telefonerna. Det är helt olika verksamheter...

Ursprungligen av Chaosstar:

Ericsson kan köpa resterna och stärka sin ställning...

Ericsson som just sålde sin del av Sony/Ericsson till Sony. Jojo.

Ursprungligen av BlackSmp:

Ericsson som just sålde sin del av Sony/Ericsson till Sony. Jojo.

Ja just det om Nokia säljer allt som har med mobiltelefonerna att göra till Microsoft så skulle väll Ericsson kunna vara intresserade av deras övriga mobila verksamhet. Dvs de delar som Ericsson sysslar med idag.

Ursprungligen av Chaosstar:

Ja just det om Nokia säljer allt som har med mobiltelefonerna att göra till Microsoft så skulle väll Ericsson kunna vara intresserade av deras övriga mobila verksamhet. Dvs de delar som Ericsson sysslar med idag.

Ok, det var så som du tänkte. Jag trodde att du menade att Ericsson skulle köpa "icke-smartphone" delen eftersom jag menade att det var osannolikt att Nokia skulle sälja av smartphonedelen och behålla icke-smartphones (tänkte aldrig på systemdelen)

Systemdelen är jag osäker på. Jag undrar om EU-kommisionen skulle tillåta en sådana affär?

Kodak köper rasket

Har klämt lite på Nokia lumia 800, kändes riktigt bra.

Ursprungligen av mendezzz:

Har klämt lite på Nokia lumia 800, kändes riktigt bra.

Var den mjuk och go?

Vad fick du för intryck av den? Kvalitetsmässigt, operativet osv.

Ursprungligen av suddgummi:

Var den mjuk och go?

Vad fick du för intryck av den? Kvalitetsmässigt, operativet osv.

Den är grym! Mycket bra material och känsla i telefonen och Windows Phone 7 (Mango) är mycket bra som tjänstetelefon. Integrationen med andra Microsoftprodukter är fantastisk. T.ex. Exchange, Office 365, SharePoint och Lync. Snabb och lätt att använda, och känns nytt och fräscht.

Skulle välja den framför vilken Androidtelefon som helst..

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Den är grym! Mycket bra material och känsla i telefonen och Windows Phone 7 (Mango) är mycket bra som tjänstetelefon. Integrationen med andra Microsoftprodukter är fantastisk. T.ex. Exchange, Office 365, SharePoint och Lync. Snabb och lätt att använda, och känns nytt och fräscht.

Skulle välja den framför vilken Androidtelefon som helst..

Håller med Stefan om känslan, riktigt bra. Dock har jag inte testat den mer än att en kollega utvärderar den och jag har klämt lite på den.
Väldigt rapp och ett gui som svarar bra tycker jag efter de få minuter jag känt på den. Den är gjord i plast men känns ändå väldigt robust.
Jag är även svag för designen. Skulle lätt kunna tänka mig att köpa en sådan nu när det börjar bli dags att byta ut min iphone 3GS om inte allt för mycket appar saknas.

Ursprungligen av mendezzz:

Håller med Stefan om känslan, riktigt bra. Dock har jag inte testat den mer än att en kollega utvärderar den och jag har klämt lite på den.
Väldigt rapp och ett gui som svarar bra tycker jag efter de få minuter jag känt på den. Den är gjord i plast men känns ändå väldigt robust.
Jag är även svag för designen. Skulle lätt kunna tänka mig att köpa en sådan nu när det börjar bli dags att byta ut min iphone 3GS om inte allt för mycket appar saknas.

Faktiskt lite sugen då hela företaget jag jobbar åt kör SharePoint, exchange och hela Office. Speciellt SharePoint och OneNote som är några av mina favoriter Kanske värt att testa iaf.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-13 21:49

Det är inte så konstigt att vi gillar Lumias formspråk. Har klippt och klistrat ihop bilden nedan lite snabbt, och kollar man bara på övre hälften så är det nästan svårt att veta vilken som är vilken

Ursprungligen av ibish:

Det är inte så konstigt att vi gillar Lumias formspråk. Har klippt och klistrat ihop bilden nedan lite snabbt, och kollar man bara på övre hälften så är det nästan svårt att veta vilken som är vilken

[ATTACH="CONFIG"]31676[/ATTACH]

"Good artists copy, great artists steal"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-13 21:56

Jag har inga problem med Nokian. Tycker bara att den ska vara lite mindre, då min hjärna förväntar sig att den är liten när man ser fristående bilder, utan relation till händer och andra objekt.

Ursprungligen av barbapappa_86:

"Good artists copy, great artists steal"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-03 06:45
Bevaka tråden