Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställa från applestore (US) till hotellet.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-09-17 10:49

Jag ska till San Francisco nästa vecka och tänkte passa på att köpa lite produkter på applestore när jag är där. Är det någon här på forumet som testat att beställa på nätet och få det levererat till hotellet då ni varit i USA? Frågan är ju när man ska beställa grejerna isåfall. För man vill ju inte att grejerna ska komma innan man ens hunnit checka in på hotellet, och dom ska ju levereras innan man ska hem. Nån här med erfarenhet som kan ge mig lite tips?

Anledningen till att jag funderar på att beställa är att det förmodligen kommer vara mycket folk i apple store butikerna iom de nya iphone som släpps i helgen. Samt att jag slipper den lokala skatten som butiken lägger på.

Ursprungligen av Kemppe:

...man vill ju inte att grejerna ska komma innan man ens hunnit checka in på hotellet, och dom ska ju levereras innan man ska hem...

Hur länge ska du bo på hotellet?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-09-17 10:55

Kommer dit 21 september och checkar ut 28 september.

Kolla med butiken/Apple vettja

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-17 13:27

Hur slipper man skatten (8.75%) om man beställer till hotellet?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-09-17 13:40

Om jag beställer till hotellet så är det väl priserna som står i applestore som gäller. Om jag går till en fysisk butik i San Francisco så lägger dom på en "local tax" på det priset om jag förstått allt rätt.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-09-17 13:44

När du beställer i webshoppen läggs skatten på i slutet av beställningen beroende på leveransadress.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-17 13:51

Enligt http://store.apple.com/us/help/payments

Citat:

In accordance with state and local law, your Apple Online Store purchases will be taxed using the applicable sales tax or seller's use tax rate for your shipping address, or the Apple Store address where the item is picked up.

Ursprungligen av Kemppe:

Om jag beställer till hotellet så är det väl priserna som står i applestore som gäller.

Nej. Du får alltid betala "moms". Procentsatsen beror på i vilken stat leveransadressen ligger.

Det finns både state, county och local tax. För San Francisco är det totalt 8,75%, tror jag.

Jag vet inte om det är någon skillnad när man beställer online. Det är möjligt att man kan slippa någon liten del av det, men jag tror inte det.

Och tänk sedan också på att när man tar in varor från ett land utanför EU så ska man betala svensk moms, annars begår man skattebrott. För vissa typer av varor är det även en tullavgift.

Senast redigerat 2013-09-17 14:59
  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-09-17 14:53

Då blir det köp i butik. Hade inte tänkt handla för några större summor ändå.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och tänk sedan också på att när man tar in varor från ett land utanför EU så ska man betala svensk moms, annars begår man skattebrott. För vissa typer av varor är det även en tullavgift.

Det är nog få som bryr sig om att tala om för staten att man har köpt teknik när man varit på USA-resa.

1
Bevaka tråden