Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säljer Com Hem världens långsammaste bredband?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-09-30 18:11

Säljer Com Hem världens långsammaste och dyraste bredband? Eller vad sägs om 10 millibit/s för 199:-/månad?
Borde inte ett så stort företag korrekturläsa sina annonser innan de släpps? Bilden är lånad från Aftonbladet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-30 18:16

När jag påpekade för en person som jobbar som datorkonsult (enligt honom väldigt duktig)
Att det är skillnad på mbit/s och Mbit/s så skrattade han åt mig och förlöjligade mig.
Så okunskap finns överallt

Edit: Fan skrev fel likförbannat

Senast redigerat 2013-09-30 18:34

Det ska la vara Mbit/s?

  • Medlem
  • 2013-09-30 18:27
Ursprungligen av SweSG:

Det ska la vara Mbit/s?

Helt korrekt.

Har du för lite att göra, Dalle? Största delen av Comhems målgrupp förstår inte skillnaden på mbit och Mbit - alltså blir det rätt så irrelevant hur de utformar sin marknadsföring på just den punkten.

  • Medlem
  • 2013-09-30 23:07

Jag tror att det är en kombination av tristess efter arbetsdagens slut samt mitt outtömliga hat mot detta företag som ligger bakom min irritation.

Ursprungligen av maskh:

Har du för lite att göra, Dalle? Största delen av Comhems målgrupp förstår inte skillnaden på mbit och Mbit - alltså blir det rätt så irrelevant hur de utformar sin marknadsföring på just den punkten.

Varför skulle man som Comhemkund inte förstå skillnaden ? du får gärna upplysa mig.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-01 00:00
Ursprungligen av memnon:

Varför skulle man som Comhemkund inte förstå skillnaden ? du får gärna upplysa mig.

Han skrev det...största delen bryr sig inte/vet inte.
Det finns många okunniga människor som t.o.m inte ens kan skilja på analog och digital-tv.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-01 04:58
Ursprungligen av Dalle:

Säljer Com Hem världens långsammaste och dyraste bredband?

Nej långt ifrån. Här är mitt test och det anses som snabbt här:)

Ursprungligen av maskh:

Har du för lite att göra, Dalle? Största delen av Comhems målgrupp förstår inte skillnaden på mbit och Mbit - alltså blir det rätt så irrelevant hur de utformar sin marknadsföring på just den punkten.

Bara för att folk inte fattar att det är fel gör det inte rätt. Vi är nördar och givetvis ska vi reagera mot sådant där

Fast jag tycker att de borde mäta i Mibit/s stället:)

Ursprungligen av maskh:

Har du för lite att göra, Dalle? Största delen av Comhems målgrupp förstår inte skillnaden på mbit och Mbit - alltså blir det rätt så irrelevant hur de utformar sin marknadsföring på just den punkten.

Ett M är ett m är ett M är ett m........

Ursprungligen av memnon:

Varför skulle man som Comhemkund inte förstå skillnaden ? du får gärna upplysa mig.

Ursprungligen av BlackSmp:

Bara för att folk inte fattar att det är fel gör det inte rätt. Vi är nördar och givetvis ska vi reagera mot sådant där
Fast jag tycker att de borde mäta i Mibit/s stället:)

Därför att de allra flesta kunder varken bryr sig eller har tid att sätta sig in i det. Kunderna vill veta om denne kan se på Netflix utan avbrott och göra sådant som att betala räkningarna, läsa Aftonbladet och titta på webbtv. Därför kan Comhem använda felaktiga stavelser som mbit - det är ändå bara vi "nördar" (som BlackSmp skriver) som reagerar över det.

Ursprungligen av pmarriott:

Ett M är ett m är ett M är ett m........

Och ett onödigt svar är ett onödigt svar.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-10-01 18:06

Går man in på hemsidan har man stort M i animinationen.

https://www.comhem.se/bredband

  • Medlem
  • 2013-10-01 18:23

Inte på min iPad Mini iaf. Kanske olika versioner för plattor och datorer?

Ursprungligen av Dalle:

Inte på min iPad Mini iaf. Kanske olika versioner för plattor och datorer?

Jag tror att det är värre än så... Vad händer om du vrider på din iPad? Följande händer för mig (IOS7, Ipad gen3)
Det var riktigt intressant! Och på min MBP så är det en animering... (inte så på Ipaden)

Edit: jag ser att det blir inte så tydligt men saken är den att sidan ser olika ut beroende på om den är stående eller liggande. I ena versionen så står det mbit/s och i den andra Mbits/s. Sidorna går inte heller att zooma på Ipaden utan är fix storlek

  • Medlem
  • 2013-10-01 20:49

Riktigt mysko.

Ursprungligen av Dalle:

Riktigt mysko.

Comhem är en mysko ISP, så inte så konstigt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-03 16:14
Ursprungligen av maskh:

Har du för lite att göra, Dalle? Största delen av Comhems målgrupp förstår inte skillnaden på mbit och Mbit - alltså blir det rätt så irrelevant hur de utformar sin marknadsföring på just den punkten.

Det är raka motsatsen till irrelevant.

Oavsett om man är privatperson eller ett företag så ska man uttrycka sig så korrekt som möjligt, speciellt som företag och i synnerhet i dess produktreklam.

Ursprungligen av SweSG:

Comhem är en mysko ISP, så inte så konstigt

Indeed.

För att inte säga ett uselt företag med en kundhantering som är fullkomligt avskyvärd.

1
Bevaka tråden