Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra länkar i indesign cs6

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag har ett A4 dokument med 10 visitkort upplagt på varje sida. När jag skall lägga till en persons visitkort på en annan sida så duplicerar jag föregående sida -markerar alla 10 "visitkortslänkarna" och länkar om. Problemet är att jag får länka om varje visitkort för sig trots att samtliga 10 är markerade. Kan man lösa det lite smidigare? Tack på förhand för ev svar;)

Ursprungligen av Kottemannen:

Hej. Jag har ett A4 dokument med 10 visitkort upplagt på varje sida. När jag skall lägga till en persons visitkort på en annan sida så duplicerar jag föregående sida -markerar alla 10 "visitkortslänkarna" och länkar om. Problemet är att jag får länka om varje visitkort för sig trots att samtliga 10 är markerade. Kan man lösa det lite smidigare? Tack på förhand för ev svar;)

Får du inte en länk med en liten pil - som en mapp. länka om den så länkas alla.
Det finns andra mer automatiserade sätt att göra det på. InDesign har riktigt smarta funktioner för sånt här.

Ursprungligen av martinator:

Får du inte en länk med en liten pil - som en mapp. länka om den så länkas alla.
Det finns andra mer automatiserade sätt att göra det på. InDesign har riktigt smarta funktioner för sånt här.

Jodå allt länkat innehåll i ETT visitkort länkas. Men jag har 10 visitkort på varje A4dokument och jag vill slippa länka om alla 10, det borde räcka med att markera alla 10 och sedan länka om med en knapptryckning. Alla visitkort är gjorda som ett enskilt InD dokumet.

Du menar tio OLIKA visitkort/ark?
Jag hade gjort detta med datasammanfogning och ett malldokument. Så hade man sluppit att göra en massa original och länka och kopiera osv.
/m

Senast redigerat 2013-11-13 14:01
Ursprungligen av martinator:

Du menar tio OLIKA visitkort/ark?
/m

Nej, 10 lika. Jag har alltså i inD skapat alla (unika) visitkort i format 55x90. Därefter har jag ett nytt A4 dokument där jag på sid 1 lägger in mina visitkort på pers1 så att det stämmer med mina färdigperforerade papper. Problemet är när jag tex vill länka om alla 10 visitkorten till pers 2 så går det bara att länka om 1 visitkort i taget, trots att jag markerat alla 10 korten. Fan jag är ingen pedagog direkt men hoppas att du förstår...;) Jo datasammafogning är att föredra. Problemet är jag har ganska nyligen fått det här på mitt jobb och då var det upplagt på detta viset:/ när jag får tid kommer det absolut att läggas upp i ex excel och datasammafogning i inD

1
Bevaka tråden