Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ladda ner från youtube och svtplay

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-12-24 13:35

Har tidigare laddat ner filmer från youtube med hjälp av mactubes. Nu plötsligt vill inga nerladdningar fungera längre. Uppdaterade till 3.0.3 men det hjälper inte. Får bara "Can not start download" i ett fönster plus en massa log-kod jag inte kan tolka. Vad har hänt? Finns det smidiga alternativ? Skulle vilja ladda ner filmer från svt-play också.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-12-24 17:04

youtube kan jag inte hjälpa dig men och svtplay försöker vi lösa här (utan framgång )

Väldigt ofta kan man kolla i safaris "Fönster"-meny och välja "aktivitet".

Det dyker upp ett fönster med en massa rader , bland annat oftast en som man kan misstänka är själv matningen "feeden".
Markera denna rad, kopiera och klistra in i ett eget fönster.

Med lite tur så kommer hela feeden ner och sparas.

Funkat i många fall på sidor som levererar Flash-video.

  • Medlem
  • 2010-12-24 21:48
Ursprungligen av Goflorp:

Markera denna rad, kopiera och klistra in i ett eget fönster.

Man kan gena med att [alt]-klicka direkt på raden.

  • Medlem
  • 2010-12-25 00:18

Tack för tipsen men
DrDip när jag altklickar laddas bara en länk ner, inte videon.
Goflorp jag hänger inte med. Hittar raden men vad är det för ett fönster du menar?

Öppna den i ett Safarifönster, alltså limma in den i adressfönstret.
Funkar förvånansvärt ofta.
Dessutom är det gratis...

  • Medlem
  • 2010-12-25 22:48

Ja gratis är MacTubes också men funkar inte längre. Är det någon som får det att fungera eller är har man på Youtube fixat så att det inte ska fungera. Eller kan det vara så att mactubes inte hänger med i uppdateringar så att det blir konflikter.

Hur går det för er andra som försöker använda mactubes?

Goflorp, jag får en fil som kallas videoplayback men hur gör du med den för att spela upp?

Det funkar som sagt inte alltid.
Provat med en del siter som har mediespelare inlindade i Flash/Shockvawe,
det brukar funka bra att klippa den där jättelånga raden i "Aktivitet" som slutar (oftast) på .swf
och öppna den i ett eget fönster.

  • Medlem
  • 2010-12-26 10:22

Jag använder det här tillägget i safari : YouTube downloader tool - Fastesttube!
Funkar kanon att ladda ner videos med och du kan även välja upplösning.

  • Medlem
  • 2010-12-26 12:59

Snyft går inte att ladda ner fastesttube. Blir bara ett tapetmönster av frågetecken och kod:'(.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-12-27 11:58
Ursprungligen av per s:

Snyft går inte att ladda ner fastesttube. Blir bara ett tapetmönster av frågetecken och kod:'(.

Spara ned den länkade filen på datorn istället för att öppna den direkt i webbläsaren, det fungerade för mig.

Hej!
Prova med denna. Instruktion finns på hemsidan. Perian - The swiss-army knife of QuickTime® components

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-12-27 11:47

Detta extension för Safari ger dig några olika nedladdningsalternativ(upplösningar och format) på Youtube.
Downloads - safari-extensions - Project Hosting on Google Code

Edit: Verkar vara något problem med denna extension då nedladdningarna inte startar.
Problemet verkar vara att Youtube inte stöder nedladdning av .MP4 filer längre, endast .FLV

Prova Fastesttube

Senast redigerat 2010-12-27 12:00
  • Medlem
  • 2010-12-28 09:21

Sparade tapetmönstret till skrivbordet, öppnade och installerade FastestTube. Vad skulle jag göra utan er. Nu blir det en samling favoritklipp på hårddisken. Tack!

onlinevideoconverter.com brukar fungera om än dåligt. Annars så har det alltid funkat med Safari / Fönster / Aktivitet, ned med alt och dubbelklicka på största filen.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-07 20:51

Jag använder savevid.com. Klistra bra in URL från youtube och sedan klistra den i fältet på savevid sidan och ladda ner den. No problem.

  • Medlem
  • 2013-11-22 14:09

Dags att väcka gamla tråden igen. Jag har använt pluggen FastestTube sen snart tre år för nedladdning av YouTube.
Enkelt, bara lilla knappen download under filmen. Nu plötsligt är knappen borta. Jag har testat att ladda ned.
Jag kör fortfarande OSX 10.8.5 men uppgraderar Safari då och då. Kan det vara Safari som spökar? PS Safari 6.1

Senast redigerat 2013-11-22 14:43

Testade PiratePlayer på SVT Play för några dagar sedan. Funkar helt ok.

http://pirateplay.se/pirateplayer/

  • Medlem
  • 2013-11-22 23:37
Ursprungligen av johan_tanying:

Testade PiratePlayer på SVT Play för några dagar sedan. Funkar helt ok.

http://pirateplay.se/pirateplayer/

Ja jag har pirateplayer, ett förträffligt program men för youtube var fastesttube så otroligt smidigt. Nu har det visat sig att downloadknappen kommer fram någon gång ibland. Verkar vara helt slumpartat. På en annan mac med Safari 6.0.5 syns den hela tiden!?

Skaffa Mozilla Firefox. Finns en uppsjö insticksmoduler som gör att du kan ladda ner videor från YouTube (och andra sidor). Själv använder jag Video DownloadHelper. Du kan välja upplösning för videon du vill ladda ner (notera att YouTube har sett till att du ej längre kan ladda ner 1080p eller högre upplösning).

Det finns som sagt andra plug-ins, också. Exempelvis en som använder JavaScript och som placerar länkarna för nedladdning precis under videon.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-11-23 05:23

För att ladda ner från youtube och dessutom få högsta kvalitet på klippen ändra till html5. Klicka här http://www.youtube.com/html5 och ändra till html5. Nu kan du högerklicka på klippen och välja Download video.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-23 11:17
Ursprungligen av per s:

Dags att väcka gamla tråden igen. Jag har använt pluggen FastestTube sen snart tre år för nedladdning av YouTube.
Enkelt, bara lilla knappen download under filmen. Nu plötsligt är knappen borta. Jag har testat att ladda ned.
Jag kör fortfarande OSX 10.8.5 men uppgraderar Safari då och då. Kan det vara Safari som spökar? PS Safari 6.1

Jag har haft FastestTube som safaritillägg lika länge som du, antagligen sedan jag läste denna tråd
Här i Safari 7.0 och FastestTube 2.1.9.4 verkar downloadknappen komma fram. Men jag använder den aldrig aktivt nu längre eftersom det är enklare att som i tipset ovan bara högerklicka på videon med html5 och Safaris inbyggda spelare.

Hos mig gör jag det genom safaritillägget ClickToPlugin (som tagit över och utvecklar vidare gamla ClickToFlash). Den växlar till html5 på en del fler siter också, bl.a. Facebook. Om man av någon anledning vill använda flash-spelaren är det bara att högerklicka och växla tillbaks.

ClickToPlugin & ClickToFlash Safari extensions

  • Medlem
  • 2013-11-23 18:14

Tackar för fina tips som vanligt. Ska testa och se.

1
Bevaka tråden