Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wifog - Ny "operatör" för fri surf och en del samtal/SMS

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

http://wifog.com/

Släpps om några dagar. Vad tror ni? Skulle ni stå ut med lite reklam för varje 100MB som används?

Tycker det skulle fungera utmärkt för sällananvändare som vill ha möjligheten att surfa utan att betala (med pengar då).
Och så får man 2 timmars samtal och 200 SMS om man har det i en telefon.

Man använder 3's nät.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2013-12-04 19:45
Ursprungligen av keptang:

http://wifog.com/

Släpps om några dagar. Vad tror ni? Skulle ni stå ut med lite reklam för varje 100MB som används?

Tycker det skulle fungera utmärkt för sällananvändare som vill ha möjligheten att surfa utan att betala (med pengar då).
Och så får man 2 timmars samtal och 200 SMS om man har det i en telefon.

Man använder 3's nät.

Jag har beställt ett till min padda. Gratis är gott.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-12-04 19:48

Gratis surf och 200 SMS för 30 sekunder reklam varannan timme (tror jag det var) låter inte så illa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-04 20:33
Ursprungligen av keptang:

http://wifog.com/

Släpps om några dagar. Vad tror ni? Skulle ni stå ut med lite reklam för varje 100MB som används?

Tycker det skulle fungera utmärkt för sällananvändare som vill ha möjligheten att surfa utan att betala (med pengar då).
Och så får man 2 timmars samtal och 200 SMS om man har det i en telefon.

Man använder 3's nät.

Bra grej helt klart för många stackars studenter som får vända på slantarna vid varje månadsskifte.
Har beställt ett abonnemang till min 7 tums samsung platta som får spotta wifi vidare hehehehe använder inte plattan så den får bara stå där och spotta vidare både med wifi-data och reklam ibland, jag blundar då

Måste bara hitta ett sätt eller app med tiden så man får automatik i det hela så det bara löper på utan att jag manuellt måste in och toucha plattan för att starta och se reklamen och sedan få igång surfen igen

Ja precis, studenter eller sällananvändare så bör det fungera finfint.

En bra tillägg till WiFi i paddan. Skrivit på. ?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-12-04 21:08

Beställde ett till min iPad då jag sällan använder abbonemanget jag för stunden har.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-12-10 18:05

Fick idag ett mail om att mitt sim-kort är på väg.

Ursprungligen av joakimo:

Fick idag ett mail om att mitt sim-kort är på väg.

Samma här, bör dyka upp innan helgen.

  • Medlem
  • norrköping
  • 2013-12-11 14:25

Går det att få Wifog att fungera med usbmodem och en MBA?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-12 17:39

Nu har jag klämt i Wifog kortet och kör Wifi hotspot till min bärbara. Får 3 mbit/s ner och 1 mbit/s upp. Tre lämnar väl inte över värsta bandbredden. Det är ju gratis .

Vad får ni för hastighet ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-12 21:46

Lite erfarenhet. Lite synd att det tar uppemot 1 minut att ladda reklam-filmerna. Det är 2 stycken reklamfilmer cirka 15 sekunder var som man måste se, fyra olika reklamsnuttar so far för mig, sen samma om igen . Hoppas laddningen av reklamen blir snabbare med tiden kan tänka mig att det är hög belastning i nu i början av tjänsten.

  • Medlem
  • Borås
  • 2013-12-12 21:54

3/1 är inte helt kul, har också beställt ett sim. Just nu kör jag Fogg på min iPad och får ut 9/2.5, de kör ju också med Tre. dock skall Wifog sitta i en annan enhet som bara används sporadiskt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-12-13 14:04

Fick mitt SIM idag, jag kan varken aktivera eller logga in. Kundservice säger att det kan ta 24 timmar....
De sa också att om man reggar det som telefonkort och det inte har använts under två månader, går det automatiskt över till ett surfkort. Kundtjänst kan dock aktivera telefonitjänsten igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-13 14:19
Ursprungligen av kenjon:

Fick mitt SIM idag, jag kan varken aktivera eller logga in. Kundservice säger att det kan ta 24 timmar....
De sa också att om man reggar det som telefonkort och det inte har använts under två månader, går det automatiskt över till ett surfkort. Kundtjänst kan dock aktivera telefonitjänsten igen.

Jag kunde bara köra mitt simkorts tjänst utan att aktivera det. Startade med två reklamfilmer lite små typiskt ?? Funkade 1 dygn. Men nu efter ett dygn efterfrågas aktivering/registrering. Internal server error får man när man försöker aktivera själv genom hemsida eller mobil App... Ringde kundtjänst . jättetrevliga svarade efter mindre än 10 sekunder Tar som du säger kenjon 24 timmar att aktivera sim- kortet från deras sida.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-12-13 14:42

10,1Mbit/s ned och 3,2Mbit/s upp när jag provade med mitt kort. Jag fick börja med att se två stycken tämligen korta reklamfilmer.

  • Medlem
  • Borås
  • 2013-12-13 21:51

Jag tycker det verkar vara reklam varje 20 minut eller 20MB, vilket som nu inträffar först.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-14 14:47
Ursprungligen av Ola:

Jag tycker det verkar vara reklam varje 20 minut eller 20MB, vilket som nu inträffar först.

Varje 100 Mb reklam vad jag har fattat. Men det är bara att spola fram reklamen snabbt med en dragning och surfa vidare, ett stalltips

  • Medlem
  • Borås
  • 2013-12-14 16:06

Idag fick jag också 100MB / 2h per gång.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-12-14 22:19

100 MB är kanske OK om man bara surfar/låser mail. Men för att ladda ner filer (mailbilaga eller andra filer) är det alldeles för lite. Inte alla program erbjuder resume....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-14 23:28
Ursprungligen av kenjon:

100 MB är kanske OK om man bara surfar/låser mail. Men för att ladda ner filer (mailbilaga eller andra filer) är det alldeles för lite. Inte alla program erbjuder resume....

Helt sant kenjon men det är en gratis tjänst så man får ta det för vad det är, inget mer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-17 00:43

För en extralur tycker jag att det nästan fungerar bra. Problemet, som jag ser det, år inte de korta filmerna utan att det tar en sådan tid innan de har laddats ner och visats - idag har jag inte klarat "proceduren" på mindre än 5,5 minuter någon gång. Fem minuters avbrott varannan timme när man mest sitter och väntar känns inte helt ok. Får se om de kan få upp farten

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-17 01:43
Ursprungligen av Katinka:

För en extralur tycker jag att det nästan fungerar bra. Problemet, som jag ser det, år inte de korta filmerna utan att det tar en sådan tid innan de har laddats ner och visats - idag har jag inte klarat "proceduren" på mindre än 5,5 minuter någon gång. Fem minuters avbrott varannan timme när man mest sitter och väntar känns inte helt ok. Får se om de kan få upp farten

För mig tar det max 30 sekunder med hela reklam proceduren så är jag ute på nätet igen, men då måste man ha den rätta "snitsen" som tjorven brukade säga

Senast redigerat 2013-12-17 13:14
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-17 17:09

Finns det något i "den rätta snitsen" som du kan dela med dig av. Jag har inget emot att se de små reklamsnuttarna utan det är allt runt om så börjar bli väl störande.

Någon som har varianten med telefon och testat sms? Jag kan skicka sms men får inte alla som skickas till telefonnumret.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-17 17:24
Ursprungligen av Katinka:

Finns det något i "den rätta snitsen" som du kan dela med dig av. Jag har inget emot att se de små reklamsnuttarna utan det är allt runt om så börjar bli väl störande.

Någon som har varianten med telefon och testat sms? Jag kan skicka sms men får inte alla som skickas till telefonnumret.

Har bara skickat SMS än så länge och tagit emot två SMS från mina andra egna telefonnummer (Telia samt Comviq) det funkade fint, får återkomma när jag fått ett 10-tal olika SMS skickade till mitt nummer från kompisar och flera andra olika operatörer .

Kan du urskilja om det är någon särskild operatör som du inte får SMS ifrån ? Kan ju vara intressant att notera

Senast redigerat 2013-12-17 19:45
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-17 17:25
Ursprungligen av Katinka:

Finns det något i "den rätta snitsen" som du kan dela med dig av. Jag har inget emot att se de små reklamsnuttarna utan det är allt runt om så börjar bli väl störande.

Jag har växlat över till appen istället för att vänta på att länken via webläsaren ska ladda klart. I appen har det gått snabbt.

Sedan trodde jag ju först att det var två timmars surftid (eller 100 MB) man fick vid påfyllning, men det är ju reklam varannan timme realtid som gäller. Gratis är ändå gott.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-17 19:42
Ursprungligen av IngoX:

Jag har växlat över till appen istället för att vänta på att länken via webläsaren ska ladda klart. I appen har det gått snabbt.

Sedan trodde jag ju först att det var två timmars surftid (eller 100 MB) man fick vid påfyllning, men det är ju reklam varannan timme realtid som gäller. Gratis är ändå gott.

Appen laddar normalt snabbare visst men man måste då se reklamfilmerna i dess längd och doola med telefonen mm.

Har dock lyckats hitta ett forcerings läge via webbläsaren som också skippar reklamfilm 2, så jag är nere på 10-15 sekunder paus innan jag är tillbaks på nätet nu

  • Medlem
  • norrköping
  • 2013-12-17 23:09

tröttnade innan jag ens fått kortet och beställde detta istället

http://www.bredbandsbolaget.se/mobilt-bredban...

Ska naturligtvis prova, men kände att det inte blir hållbart att streama på jobbet och visa reklam hela tiden. Tänkte inte riktigt så långt innan

  • Medlem
  • 2014-03-20 06:48

Bra komplement

Kommer snart ha wifog i datorn istället för gamla 3:s abonemang som vi sade upp och går ut om tre månader...

Internetsurf har vi ju i mobilerna och "delar" till andra mobiler och dator i närheten där vi sitter !!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-10 16:32

Fick mailerbjudande igår om att köpa upp till 10 aktieposter i Wifog, 1000 aktier per post á 900 kr. Märkligt erbjudande. Utan prospekt och helt omöjligt att bedöma företagets värde och framtida risk. Lite så man undrar om de saknar annonsörer och därför har akut likviditetskris för att kunna betala räkningen för att hyra in sig på 3:s nät. Har inte använt Wifog alls i år, funkar det fortfarande?
http://wifog.com/wifogaktien/

Bevaka tråden